Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

Σαπούνι βάσης για απορρυπαντικά


Είναι το ίδιο σαπούνι, πιστέψτε με. Τι σου είναι το φως, όμως...

Πέρα από τα καλλυντικά σαπούνια για μας, χρειαζόμαστε και σαπούνια για χρήση ως απορρυπαντικά. Παρακάτω ακολουθούν οι συνταγές για να φτιάξουμε σαπούνι βάσης πρώτα, το οποίο μετά θα το χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε όλα τα βασικά μας απορρυπαντικά για το σπίτι, ρούχων και πιάτων. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, το παρόν έχει αναρτηθεί όπως ακριβώς το ανέρτησα και σε άλλο μπλογκ βοτάνων κλπ. Εγώ είμαι, όχι καμιά άλλη. Όμως τις συνταγές τις έχω πάρει από το ίντερνετ, από διάφορα σάιτ, και τις έχω κοψωράψει στα μέτρα μου. 

Πάρτε τα υλικά σας, πάρτε και τρίφτες και πάμε για μπουγάδα!
ΒΑΣΗ ΣΑΠΟΥΝΙΟΥ ΓΙΑ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ
 
Λάδι καρύδας 500γρ -σκληραίνει το σαπούνι, είναι το καλύτερο καθαριστικό λάδι, και πολύ μαλακτικό για τις ινες.
Τηγανόλαδο 500 γρ -το έχουμε σουρώσει καλά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μούργα.
Απιονισμένο νερό 330 γρ
Καυστική σόδα 160 γρ

Η διαδικασία όπως έχει περιγραφεί ήδη. Αφήνουμε να ωριμάσει τουλάχιστον ένα-ενάμιση μήνα. Υπόψιν πως το τηγανόλαδο δεν το βάζουμε μόνο για οικολογικούς λόγους ή λόγους οικονομίας. Το τηγανόλαδο λόγω επεξεργασίας στο... τηγάνι μας... είναι πιο καθαριστικό από το απλό λάδι που δεν έχει τηγανιστεί. Έτσι λένε οι χημικοί και δεν έχω λόγο να μην τους πιστέψω. Αν κάποιος φίλος/η ξέρει κάτι διαφορετικό ας μας ενημερώσει.

Ας δούμε μερικές συνταγές για απορρυπαντικά με το σαπούνι μας.

ΥΓΡΟ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟΥ

130 γρ σαπούνι βάσης τριμμένο χοντρό στον τρίφτη
130 γρ βόρακα
130 γρ σόδα πλύσεως (όχι φαγητού)
4 κιλά αποσταγμένο βρασμένο νερό εκ των οποίων το 1 κιλό βρασμένο μπορεί να είναι ανθόνερο. Πχ ροδόνερο φυσικό ή έγχυμα λεβάντας ή ό,τι άλλο θέλετε, κλπ, για ωραία μυρωδιά.
Αιθέρια έλαια προαιρετικά. -Πχ τεϊόδεντρου ή λεμονιού ή λεβάντας ή όλων αυτών. Είναι και τα τρία ό,τι καλύτερο έχουμε από την φύση για καθαρισμό και απολύμανση και τα χρειαζόμαστε γενικά για το σπίτι μας, αν πρόκειται να καθαρίζουμε εναλλακτικά.
¼ φλυτζ. λεμόνι μαζί με 6 σταγόνες αιθέριο λεμονιού προαιρετικά για έξτρα λευκαντικό.

Σε κατσαρόλα με 1 κιλό βρασμένο νερό/ανθόνερο ρίχνετε το τριμμένο σαπούνι και ανακατεύετε μέχρι να λιώσει καλά. Το κάνουμε με αβγοδάρτη ή σπάτουλα κι ΟΧΙ με μίξερ, γιατί με το μίξερ αφρίζει και θα χάσει μέρος της δράσης του. Σε άλλη κατσαρόλα που περιέχει 1 κιλό ζεστό νερό ρίχνετε τον βόρακα και ανακατεύετε καλά μέχρι να διαλυθεί. Στη συνέχεια στην ίδια κατσαρόλα ρίχνετε την σόδα και ανακατεύετε. Προσοχή στις αναθυμιάσεις. Μετά ρίχνετε το διαλυμένο σαπούνι στην κατσαρόλα με το μείγμα σόδας-βόρακα, προσθέτετε άλλα 2 κιλά νερό και ανακατεύετε για λίγο. Το φυσικό απορρυπαντικό σας είναι έτοιμο και το αδειάζετε σε ένα 4λιτρο δοχείο από απιονισμένο νερό. Μοιάζει με πηχτό ζελέ, έχει ωραίο χρώμα και καθαρίζει τέλεια ρούχα και πλυντήριο!

Το μόνο που ίσως χρειάζεται πριν από κάθε χρήση είναι να ανακινήσετε το μπουκάλι μια δυο φορές, γιατί δεν περιέχει τα ειδικά χημικά που βάζουν σε αυτά του εμπορίου για να διατηρούν την συνοχή των υλικών.

ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟΥ ΣΚΟΝΗ

Ίδιες αναλογίες σαπουνιού, βόρακα και σόδας, ανακατεμένα χωρίς το νερό. Βάζουμε μια μεζούρα στη θήκη του απορρυπαντικού σκόνης.

ΜΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΡΟΥΧΩΝ
 
250ml μηλόξυδο ή λευκό ξύδι
750ml νερό
15-24 σταγόνες αιθέριο έλαιο επιλογής μας, πχ λεβάντα, λεμόνι, μέντα, τριαντάφυλλο, γιασεμί, αλλά θέλει καλό ανακάτεμα πριν από κάθε χρήση. Η μυρωδιά του ξυδιού φεύγει και μένει αυτή του αιθέριου. 

Αντί για αιθέρια, αντικαθιστούμε το νερό με δυνατό έγχυμα βοτάνων, πχ λεβάντας ή ροδόνερου. Πχ για τη λεβάντα: Αναμίξτε μια χούφτα βλαστούς λεβάντας με περίπου μισό κιλό λευκό ξύδι. Σφραγίστε το δοχείο - μπουκάλι και αφήστε το να μείνει 6 εβδομάδες. Σουρώστε το και είναι έτοιμο για χρήση. 

Βάλτε μισή δόση από αυτή που βάζατε κανονικά με του εμπορίου, και δε θα πιστεύετε τα ρούχα σας! Καθαρά, μυρωδάτα, απαλά, και παλιές βρωμιές ή ξεφτίσματα σχεδόν αποκαθίστανται! Αν έχει απομείνει τίποτα από απορρυπαντικά σε παλιά σας ρούχα, προετοιμαστείτε ψυχολογικά να τα δείτε καθαρά με λαμπερά χρώματα! Εν ολίγοις δε θα το αλλάζετε το δικό σας απορρυπαντικό!

ΣΑΠΟΥΝΙ ΠΙΑΤΩΝ
 
50 γρ σαπούνι βάση τριμμένο
220 γρ νερό. Μπορούμε να το αντικαταστήσουμε με έγχυμα χαμομηλιού που προστατεύει τα χέρια.
30 γρ λεμόνι
1 κ.γ. μαγειρική σόδα προαιρετικά.
½ κούπα γλυκερινή προαιρετικά.
2 κουτ. γλυκού καφέ ελληνικό ή νες που τον διαλύουμε σε μέρος του νερού. Τον ελληνικό καφέ τον έβαζα έτσι κι αλλιώς στο κανονικό απορρυπαντικο πιάτων, γιατί απομακρύνει όλες τις μυρωδιές και διαλύει και τα πιο σκληρά λίπη, χωρίς τρίψιμο!!!! Προαιρετικά όμως γιατί χαλάει τον αφρό.
Αιθέρια έλαια ό,τι και όσα θέλετε, όπως προηγουμένως. 

Βράζω το νερό και το κατεβάζω από την φωτιά. Κρατάω στην άκρη το φλυτζάνι με τον διαλυμένο καφέ. Ρίχνω μέσα το σαπούνι που έχω τρίψει στον τρίφτη και ανακατεύω μέχρι να διαλυθεί. Μόλις κρυώσει ρίχνω το λεμόνι και τα έλαια, κι αν θέλω τη γλυκερίνη ανακατεύω καλά μέχρι να γίνει τζελ, προσθέτω και τον καφέ και είναι έτοιμο. Αν θέλω προσθέτω και μια κουταλιά του γλυκού μαγειρική σόδα σ’ αυτή τη φάση, ανακατεύω καλά και το βάζω σε πλαστικά μπουκάλια φύλαξης. Είναι πολύ καθαριστικό και κάνει αφρό. Προσοχή, με τον καφέ δεν κάνει αφρό, αλλά καθαρίζει υπέροχα. Χωρίς καφέ θα κάνει σίγουρα, ειδικά αν βάλετε την μαγειρική σόδα. Δύο κουταλάκια αρκούν για μια μεγάλη στοίβα πιάτων και είναι φιλικό με τα χέρια, ακόμα και χωρίς τη γλυκερίνη. 


ΕΝΤΙΤ: δε χρειάζεται να βάλετε ούτε καφέ ούτε μαγειρική σόδα. Με απλό Καστίλης για βάση δε θα κάνει μεν αφρό αλλά θα καθαρίζει τέλεια και τα χειρότερα λίπη. Αν όμως φτιάξετε τη βάση που σας προτείνω (με μούργα καλύτερα), που περιέχει και καρυδέλαιο, θα έχετε τον καλύτερο αφρό!!!! Συμπαγή, και πλούσιο!!! Και από καθαριστική δύναμη... δεν το συζητώ.

Σήμερα σας καθάρισα από πάνω μέχρι κάτω, μαζί με τα ρούχα σας και το φλιτζάνι του καφέ που πίνατε, έτσι; Τι άλλο θέλετε από τη ζωή σας; Α, ναι... να σας δώσω τη συνταγή για υγρό κρεμοσάπουνο και υγρό σαμπουάν. Βιάζεστε όμως, βιάζεστε. Φτιάξτε πρώτα αυτά, αφήστε τα να ωριμάσουν και όταν ωριμάσουν εδώ θα είμαστε -εκτός απροόπτου- και από solid θα τα κάνουμε όλα liquid αν θέτε. Το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Μακάρι να ήταν όλα τόσο εύκολα, αλλά ας μην μελαγχολήσουμε, γιατί την τσαντίλα την έχω στο τσεπάκι και δεν κάνει στην ηλικία μου.

70 σχόλια:

Ninevi είπε...

Πώπω, χίλια ευχαριστώ και για τις οδηγίες και για τις πολύτιμες συμβουλές! Είμαι νέα στο σπορ και ακόμα ψάχνομαι. Μένω κοντά στον Πειραιά, είναι εύκολο να βρω τα υλικά σε κάποιο κατάστημα εδώ κοντά αν ξέρετε ή πρέπει να βρω συνοδεία για ταξίδι στην Αθήνα, και αν ναι έχετε να μου προτείνετε κάποιο/κάποια; Επίσης με τις τιμές τι παίζει όσον αφορά καυστική σόδα, λάδια, βόρακα; Δεν βλέπω την ώρα να τα δοκιμάσω όλα!

Blondbrained είπε...

Φίλη, όταν αρχίσεις το σπορ, θα ενθουσιαστείς τόσο που δε θα κοιμάσαι τα βράδια και θα ονειρεύεσαι νέες συνταγές για σένα και τους αγαπημένους σου! Είναι σαν την μαγειρική. Συνδυάζει χρησιμότητα και δημιουργικότητα. Τι καλύτερο!!!
Για μαγαζιά, εγώ πηγαίνω σε τρεις-τέσσερις. Εσένα ειδικά σε βολεύει ο Ορέστης, από το wwww.candlemaking.gr. Είναι στην Πειραιώς, στο ύψος Μοσχάτου, οπότε...
Μετά υπάρχουν στο κέντρο της Αθήνας άλλοι τρεις. Προσωπικά θα καταλήξω τελικά σε δύο από αυτούς στην Αθήνα. Τον manischemicals για τα λάδια για σαπούνια, και το Athinarom, που είναι στο Κολωνάκι, αλλά έχει εκπληκτικές τιμές και ποιότητα, για αιθέρια, ανθόνερα και κάποια λάδια για τις κηραλοιφές. Μπες στα site τους και σύγκρινε τιμές. Μόνο στον manischemicals δεν γράφει τιμές, αλλά είναι πολύ καλές επίσης. Και μπορείς να γράψεις σε ένα χαρτάκι ποιες τιμές σε ενδιαφέρουν και να τον πάρεις ένα τηλεφωνάκι, να σου τις δώσει!
Αν βρεις κι εσύ κάτι και θεωρείς πως αξίζει τον κόπο, ενημέρωσέ μας. Όπως είπα σε άλλη φίλη, δεν είμαι καθόλου κατά της διαφήμισης όταν ο άλλος είναι επαγγελματίας και σου προσφέρει ποιότητα και καλή τιμή, και ειλικρινά, ειδικά στις εποχές που ζούμε, καλό είναι να διαφημίζονται τέτοιοι επαγγελματίες! Αυτά... ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ σου εύχομαι. Ό,τι χρειαστείς, εδώ είμαστε!!!

Ninevi είπε...

Είσαι κατατοπιστικότατη και πάλι σε υπερευχαριστώ! Σίγουρα θα επισκεφτώ τον Ορέστη που είναι και στην γειτονιά μου αλλά και το Athinarom που είδα ότι ανέφερες και σε άλλη σου ανάρτηση.
Εσάνς βανίλιας και πορτοκαλιού/λεμονιού φτιάχνω και η ίδια αλλά έχουν σαν βάση την βότκα. Επειδή οι γνώσεις μου στη Χημεία, περιορίζονται στα βασικά, γνωρίζεις μήπως αν θα υπάρξει πρόβλημα (κυρίως στις αναλογίες) με το να προσθέσω από αυτά για να αρωματίσω τα σαπούνια μου; Επίσης φτιάχνω ανθόνερο με άνθη λεμονιάς και ροδόνερο, δεν είναι καθόλου δύσκολα!

Blondbrained είπε...

Δεν έχω δοκιμάσει να προσθέσω αλκοόλ στα σαπούνια μου, οπότε δεν ξέρω. Άσε με λίγο να το ψάξω να δω τι λένε τα κιτάπια μου! Αλλά πάντα μπορείς να πειραματιστείς με ένα πολύ μικρό batch, αν και το κακό με τα σαπούνια είναι ότι ξέρεις το αποτέλεσμα από τα πειράματα μετά από δύο μήνες! Θα το ψάξω και θα σου πω.
Επίσης ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΣΕ ΕΨΑΧΝΑ, ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΟΥ ΣΕ ΒΡΗΚΑ. Θέλω οδηγίες για ανθόνερο με άνθη λεμονιάς και ροδόνερο. Για ροδόνερο κάτι έχω, αλλά θέλω και τις δικές σου. Και ό,τι δοκιμάσω και πετύχει θα το αναρτήσω εδώ αναφέροντας ότι είσαι η πηγή. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Ninevi είπε...

Το κάνω ως εξής:
Βράζω 2 ποτήρια αποσταγμένο νερό και ρίχνω μέσα το ξύσμα 1 μεγάλου λεμονιού βιολογικού και μισό ποτήρι άνθη λεμονιάς. Προαιρετικά 2-3 γαρύφαλλα και στο τέλος αφού έχει σταματήσει να κοχλάζει, ρίχνω ένα καπάκι βότκα ή ρούμι ή τζιν. Σουρώνω και έτοιμο. Το χρησιμοποιώ και ως λοσιόν και το διατηρώ στο ψυγείο. Με τον ίδιο τρόπο κάνω και ροδόνερο (αν βιάζομαι) ή με αυτόν εδώ που βγαίνει λίγο καλύτερο και πιο δυνατό:
http://www.valentine.gr/remedies-rodonero_gr.php
Φυσικά υπάρχει και η μέθοδος της απόσταξης με τη χύτρα αλλά αυτή την πατέντα ακόμα δεν την έχω επιχειρήσει.
Εγώ σε ευχαριστώ και πάλι :)

Blondbrained είπε...

Καλό μου κορίτσι, χίλια ευχαριστώ για τις οδηγίες! Θα τις χρησιμοποιήσω συντόμως! Έψαξα το θέμα του αλκοόλ και ψιλομπερδεύτηκα να σου πω, αλλά φαίνεται πως μπορείς να φτιάξεις κανονικό σαπούνι και να το επεξεργαστείς με τον τρόπο του melt and pour (δηλαδή έτοιμη μπάρα σαπουνιού, πχ Καστίλης, που θα την φτιάξεις καινούργιο σαπούνι στην ουσία) με βάση το αλκοόλ. Αλλά λέει πως πρέπει να χρησιμοποιήσεις Αιθανόλη κι όχι ισοπροπυλένιο, κι εγώ μ' αυτούς τους όρους δεν βγάζω άκρη! Αν καταλαβαίνεις εσύ χρησιμοποίησε τις οδηγίες εδώ και θα φτιάξεις ένα κανονικό σαπουνάκι, αλλά διάφανο με τις ιδιότητες του βάμματός σου. Είναι στα αγγλικά. Αν σ' αρέσει ή δεν μπορείς να βγάλεις άκρη, θα το μεταφράσω για το μπλογκ. Θα το κάνω έτσι κι αλλιώς, γιατί έχει ενδιαφέρον. http://www.bearchele.com/soap/Tutorial.html
Επίσης σε άλλο άρθρο λένε πως τη κετυλική αλκοόλη μπορεί να μπει στα σαπούνια άφοβα, με τον τρόπο που μπαίνει το κερί. Δηλαδή την διαλύεις με τα λάδια σου κανονικά. Δεν λέει ότι αντικαθιστάς το νερό, αλλά μπορείς να βάλεις άνετα μέχρι 5% των ελαίων σου. Θα το ψάξω κι αυτό, γιατί λέει ότι αντικαθιστά τελείως το λάδι χοχόμπα και την χρησιμοποιούν πολύ και στα καλλυντικά. Εν ολίγοις μου άνοιξες νέες πόρτες, αγαπητή, και σ' ευχαριστώ θερμά γι' αυτό! Αν κάνεις πειράματα μόνη σου, ενημέρωσέ με!

Ninevi είπε...

Γνωρίζω την Αιθανόλη από τα τζάκια νέας γενιάς που κάνουν καύσεις με την συγκεκριμένη. Βρήκα ένα ηλ. κατάστημα που την διαθέτει με 3 ευρώ σχεδόν το λίτρο στη συσκευασία όμως τον 10 (30 ευρώ δηλαδή συνολικά).
http://www.car-gadgets.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=393&product_id=1347&option=com_virtuemart&Itemid=188
Κάνε όμως λίγη υπομονή να κοιτάξω και σε praktiker & leroy μήπως την βρω φθηνότερα. Έτσι κι αλλιώς, πάω συχνά και στα 2.
Θα εκτιμήσω μία μετάφραση είναι η αλήθεια, όμως όχι των αγγλικών (τα κατέχω πολύ καλά πιστεύω) αλλά αυτού εδώ του πίνακα:
http://www.bearchele.com/soap/recipe.html
Βλέπεις, έχω συνηθίσει τις συνταγές με ακριβείς δοσολογίες και αυτά εδώ είναι λίγο greek to me :P

Ninevi είπε...

Άκυρο το 1ο link. Όσον αφορά το praktiker, κάνει περίπου 4 ευρώ το λίτρο (άουτς). Βρήκα όμως 2 άλλα καταστήματα που την πουλάνε εδώ Αθήνα, δες ποιο είναι πιο κοντά σου και τσέκαρε το αν θες. Ένα στη Ν. Φιλαδέλφεια:
http://www.e-tzaki.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=280&category_id=68&option=com_virtuemart&Itemid=53&vmcchk=1&Itemid=53
και ένα στο Γαλάτσι:
https://vioethanoli.skroutzstore.gr/c.VIOAITHANOLI-KAYSIMO-96-6.217287.html#
Και τα 2 με 25 ευρώ. Αν σου φαίνεται μεγάλη η ποσότητα των 10 λίτρων το μοιραζόμαστε :p
Υπάρχει και αυτό εδώ, με συσκευασία 3 λίτρων στα 14 ευρώ
http://www.ggshop.gr/-biofireplace/1000373-biofuel.html
Τα οινοπνεύματα πάντα μου ασκούσαν μια ακαταμάχητη έλξη, οπότε προσωπικά με αυτά και θα πειραμτιστώ. Προς το παρόν, είμαι στο στάδιο της έρευνας και της οργάνωσης αλλά να είσαι σίγουρη πώς όταν θα είμαι έτοιμη από γνώσεις και συγκέντρωση υλικών, θα πέσω με τα μούτρα :)) Φυσικά και θα σε ενημερώνω για την πρόοδό μου και θα σε ζαλίσω αρκετά με απορίες μου φοβάμαι! Αν μπορώ να στο ανταποδώσω με οτιδήποτε έχει να κάνει με κουζίνα, θα χαρώ πολύ! Παραμένει η νο 1 ενασχόλησή μου. Έχεις δοκιμάσει να φτιάξεις μόνη σου βουτυράκι; :)

Blondbrained είπε...

Αχ, τι μου κάνεις! Αύριο έτσι κι αλλιώς θα πάω για ψώνια στο κέντρο, οπότε θα δω στον manis αν έχει αιθανόλη και πόσο. Θα σου πω. Το βουτυράκι το θέλω πολύ, έχω βρει και συνταγές, αλλά μου φαίνεται δεν συμφέρει παιδί μου! Και δεν έχω πρώτη ύλη εύκαιρη, οπότε... Γιαουρτάκι φτιάνω όμως! Ασχέτως μ' ενδιαφέρουν και τα βουτυράκια και όλα!
Για την συνταγή... ανάθεμα αν κατάλαβα τι θα φτιάκεις, αλλά μ' ενδιαφέρει πολύ το αποτέλεσμα. Ιδού η μετάφρασις:
Φοινικέλαιο 397γρ
Καρυδέλαιο 153γρ
Καστορέλαιο 235γρ
Νερό 190 proof (δεν καταλαβαίνω τι εννοεί ο ποιητής): 241γρ
Νερό 151 proof 170γρ
Σόδα 115,3
Άρωμα/αιθέρια 23γρ

Μετά, αναλόγως ποιο νερό θα βάλεις μάλλον, έχεις τις εξής -πολλές και ακατανόητες για μένα επιλογές, διαφώτισέ με με την πρώτη ευκαιρία:
Για νερό 190 proof, για αναλογία 60/40: αλκοόλ 269γρ, γλυκερίνη 57γρ, ζάχαρη 105γρ, νερό για τη ζάχαρη 34γρ.
Για νερό 190 proof, για αναλογία 50/50: αλκοόλ 315γρ, γλυκερίνη 179γρ, ζάχαρη 235γρ, νερό για τη ζάχαρη 167γρ.
Για νερό 151 proof, ξέχασα να κάνω τις μετατροπές! χαχαχα Σόρρι! Θα τις κάνω αν θα τις χρησιμοποιήσεις τελικά.
Μετά έχει στις σημειώσεις τις εξής αναλογίες:
ζάχαρη 227γρ σε 114 γρ νερού
αλκοόλ 383γρ
γλυκερ΄κνη 85γρ
Και ναι, κυρίες και κύριοι, είμαι απολύτως ζαλισμένη τώρα... Τι είναι τούτο καλέ;;;

Blondbrained είπε...

Α, κοίτα, μόλις έμαθα ότι το αλκοόλ στο σαπούνι κάνει πολύ καλό για λιπαρότητα και πυτιρίδα και τέτοια, όταν είναι λόγω λιπαρότητας. Καλό, το σημειώνω!

Blondbrained είπε...

Καλά, σήμερα πήγα για υλικά και ρώτησα για Αιθανόλη. 22 ευρώ το λίτρο! Ντόινγκ!!! Μα τι θα φτιάξω, χρυσέ μου, πυραυλάκατο;;; Κάνε τις δοκιμές σου, και αν βγει καλό το σαπουνάκι να παίρνουμε μαζί να το μοιραζόμαστε... Το πολύ-πολύ να το έχω για καμιά αυτοπυρπόληση... μέρες που έρχονται, δεν ξέρεις...

Ninevi είπε...

Πανσοφοτάτη, προς το παρόν το μόνο που έχω κάνει (με μεγάλη επιτυχία τολμώ να πω), είναι το μαλλακτικό ρούχων σου που πραγματικά όμοιό του δεν υπάρχει! Το αρωμάτισα με λεβάντα και δε νομίζω να ξανασχοληθώ ποτέ στο να βρω παραλλαγή γι αυτό. *Ίσως* να δοκιμάσω αντί για μηλόξιδο, να βάλω λευκό ξύδι σταφυλιού που είναι αρκετά πιο φτηνό αλλά μέχρι εκεί. Μιλ μεγσί!

Blondbrained είπε...

:) Κι εγώ το φτηνό βάζω. Με λεβάντα επίσης. Μου 'χει κάνει όλα τα ρούχα μαλακά και πεντακάθαρα. Ό,τι είχε θαμπώσει ξεθάμπωσε!

Ανώνυμος είπε...

Καλό μου κορίτσι, μήπως έχεις και καμιά συνταγή απορρυπαντικού για το πλυντήριο πιάτων?έκανα μια που βρήκα στο διαδίκτυο με βόρακα, αλάτι, ξινό και μαγειρική σόδα αλλά δε καθαρίζει καλά, αφήνει και πολλές θαμπάδες στα ποτήρια.
Κυριακή!

Blondbrained είπε...

Κυριακή μου, προχθές μου ζήτησε μια τέτοια συνταγή μια φίλη, αλλά εγώ δεν έχω πλυντήριο πιάτων οπότε ούτε το έχω κυνηγήσει, ούτε μπορώ να δοκιμάσω αυτές που κυκλοφορούν στο ίντερνετ. Θα κοιτάξω όμως, γιατί είχα βρει μία -θυμάμαι- που έλεγε ότι ήταν πολύ καλή. Θα την δω και θα σου την στείλω. Κάποια στιγμή ελπίζω να πάρω ένα πλυντήριο πιάτων, γιατί με τόσα μαγειρέματα δεν προλαβαίνω πια να πλένω, οπότε θα μου χρειαστεί κι εμένα.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σας .
Ειμαι εδω και ξεσηκωνω συνταγες !! (εχει πιαστει το χερι μου :) ) Καινουργια στο σπορ, θα ηθελα να κανω την ερωτηση . Η διαδικασια ετοιμασιας της βασης σαπουνιου ειναι η ιδια με τα υπολοιπα σαπουνια;
Ευχαριστω πολυ , πολυ ωραιες οι συνταγες!!!!!!!!! Ανυπομονω να τις δοκιμασω

Blondbrained είπε...

Καλησπέρα και καλό κουράγιο :)
Καταρχάς, φτιάξε μια κηραλοιφή πόνου (ή το λάδι πόνου) για το χέρι, γιατί έχεις πολύ μαγείρεμα να ρίξεις. Όταν ξεκινήσεις δε θα σταματάς!

Όταν αναφέρομαι σε βάση σαπουνιού, μιλάω για ένα σαπούνι που μας αρέσει προσωπικά, και που θέλουμε να το χρησιμοποιούμε για να φτιάχνουμε ένα σωρο άλλα υγρά (είτε απορρυπαντικά είτε καλλυντικά). Συνήθως τα σαπούνια βάσης είναι απλά ελαιόλαδου (Καστίλης που λένε) ή το πολύ-πολύ να περιέχουν μια κάποια ποσότητα καρυδέλαιου που το σκληραίνει και το κάνει έξτρα καθαριστικό. Εγώ προτιμώ το δεύτερο, αλλά και το πρώτο δίνει μια χαρά βάση. Έτσι έχεις πολλές δυνατότητες να "παίξεις" με υλικά όταν θα φτιάχνεις το υγρό σου σαπούνι. Αλλά βασικά, ακόμα κι αν κάνεις βάση σου μία από τις συνταγές στο μπλογκ που περιέχουν και καριτέ και καστορέλαιο, πάλι μια χαρά θα είσαι. Απλά μην προσθέσεις σ' αυτή την περίπτωση κανένα αιθέριο και ανθόνερο. Θα βάλεις απλό νεράκι :)
Φιλάκια!

Ανώνυμος είπε...

χαχαχα το ειδα!!!!
Θα χρειαστω τη κηραλοιφη!!!!
Ερωτηση μπορει και να ειναι χαζη!!!
Αν βαλω για 2 βδομαδες , φλοιο απο πορτοκαλια, μανταρινια κτλ για μαλακτικο ρουχων κανει;
Παντως το μαλακτικο ειναι σουπερ , οπως και η οδοντοκρεμα το κατι αλλο , μονο που δεν ξερω αν πρεπει να χρησιμοποιειται καθε μερα!!!!!
Να εισαι καλα, παντα με δυναμη

Blondbrained είπε...

Κάτσε, γιατί μ' έχασες εκεί ανάμεσα στις φλούδες και το μαλακτικό. Πού θα τις βάλεις τις φλούδες, καλέ;;; Θα τις εγχύσεις στο ξύδι, εννοείς; Μια χαρά μου ακούγεται... Αλλά γιατί να μη βάλεις απλά λίγες σταγόνες αιθέριο πορτοκάλι και τα σχετικά; Δεν είναι ακριβό... και θα σου μείνουν τα αιθέρια να φτιάχνεις μαλακτικό για δύο χρόνια και βάλε!

Οδοντόκρεμα δεν έχω φτιάκει... Τι βάζεις κάθε μέρα στα δόντια σου που δεν σου το έχω δώσει εγώ; ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΩ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ (εκτός αν είναι η οδοντόκρεμα της κουμπάρας μου, οπότε είσαι εντάξει) :)

Ανώνυμος είπε...

χεχε το χω οταν βιαζομαι η τα ζουζουνια μου φωναζουν!!!
Ναι ειπα να αφησω , πορτακαλια η ματαρινια κτλ , αφου τα τρωμε που τα τρωμε να μην πανε χαμενα χεχε και ειπα να κανω τι δοκιμη , νατα αφησω στο νερο για 2 βδομαδουλες και μετα θα βαλω το ξυδακι...
Απο τοτε που ειδαν τα ρουχα μου φτιαχνω σε ολους μαλακτικο αρα δεν λεει και πολυ να αγοραζω τοσοοοο αιθερια ελαια χαχαχαχα. Αλλα περα απο την πλακα ηθελα να ξερω αν ισχυει , εξαλλου τα εχω μεσα στα ποδια μου και ειναι και δικης μας παραγωγης :)
Οσο για την οδοντοκρεμα αν αυτη που εχεις μεσα ειναι της κουμπαρας σου τοτε ναι!!!! καρυδελαιο , σοδα και ελαιο μεντας.
Φανταστικη

Blondbrained είπε...

Πες μου πού γράφω για οδοντόκρεμα γιατι θα τρελαθώ (έφτασα στο σημείο να γράφω πράματα και μετά να μην τα θυμάμαι; Παναγιά μου) :)
Για τα πορτοκαλομαντάρινα, αν είανι και δικής σας παραγωγής, πολύ καλά θα κάνεις να πειραματιστείς, και ό,τι σου βγει να μας πεις και μας. Μας αρέσουν οι πειραματισμοί, ειδικά οι επιτυχημένοι :) :) :) Φαντάζομαι πως θα είανι μούρλια από άρωμα... Αλλά εξήγησέ μου λίγο, θες να το αφήσεις μέσα σοτ νερό δύο βδομάδες; Φοβάμαι πως θα χαλάσουν... Μήπως να κάνεις κάτι σαν "ανθόνερο" πορτοκαλιάς μανταρινιάς που γίνεται σχετικά εύκολα; Αν αυτό έχεις στο μυαλό σου, πες μου να αναρτήσω τον τρόπο. Φιλιά

Ανώνυμος είπε...

Χεχε
Καπου γραφεις
Ισα μερη καρυδελαιου και μαγειρικης σογιας και μερικες σταγονες αιθεριου ελαιου μεντας . Ε το εκανα!!!!! και πιστεψε με ειναι τελειο . Σαν παθων με τους καθαρισμους αφου απο μικρη ηλικια εχω προβλημα με καποια αερια - οξεα που βγαινουν απο τον οργανισμο και χτυπανε στα δοντια και εχω κανει απειρους καθαρισμους και παρολαυτα λερωνονται με τα απο 3 μερες ξανα. Σου λεω οτι εχει σχεδον εξαφανιστει καθε ιχνος απο τα δοντια μου και ειναι κατασπρα.
Νομιζω οτι η συνταγη ειναι εκει με το καρυδελαιο και με το βουτυρο κακαο των χειλιων.

Εχεις δικιο για τα πορτοκαλομανταρινια, το σκεφτομουν και εγω εντονα και λεω αφου ειναι ακομα σε καλη κατασταση και εχουν περασει καμια δεκαρια μερες να τα φτιαξω σημερα και θα σω για το αποτελεσμα (φοβαμαι και να μην κολανε και τα ρουχα) δεν ειχα δει για το ανθομερο πολυ καλη ιδεα αλλα φανταζομαι οτι μετα δεν θα χρειαζεται το ξυδι. Εμ και το ανθονερο πως γινεται; Θα το ψαξω :). Παντως αμα μπεις στο τρυπακι ειναι σαν να δινεις σε μικρο παιδι καινουργια παιχνιδια .. Σε ευχαριστω και παλι.
Υγ . Η ματ 11 αλλα δεν ξερω πως θα μπω διαφορετικα ειναι πιο ευκολο να γραψω απο ανωνυμο :)

Blondbrained είπε...

Οκ, το είδα :P Σου 'χω κι άλλη πρόταση για την οδοντόκρεμα. Λίγες σταγόνες grape seed extract (αυτό το φυσικό συντηρητικό που βάζουν σε κάποιες κρέμες) είναι ένα κι ένα για ουλίτιδες και τα σχετικά. Σφίγγει και προστατεύει τα ούλα. Καλό; Βάλ' το κι αυτό! Όμως τη σόδα να την περιορίσεις λέω. Δηλαδή να βάλεις τη μισή ποσότητα, μην σου πω το ένα τέταρτο της ποσότητας. Και συμπλήρωσε με λίγο αλάτι (αυτό του φαγητού ντε). Μη χαλάσουμε και το σμάλτο μας. Ενώ το αλάτι θα κάνει μια χαρά δουλειά :)

Για το ανθόνερο, ψάξε στο youtube και γενικά στο ίντερνετ, και θα βρεις παπάδες. Σύντομα θα αναρτήσω κάτι και γι' αυτό, το 'χω στα υπόψιν, γιατί θέλω να φτιάξω διάφορα ανθόνερα, αλλά περιμένω να βγει κανά λουλούδι στη γλάστρα!!! :P
Σε φιλώ πολύ :)

ΥΓ αυτό που δεν μπορούν να γράψουν με το όνομά τους, το 'χουν κι άλλοι σαν πρόβλημα. Ποιος μπορεί να μας φωτίσει;

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα και καλη εδομαδα.
Λοιπον δεν βρισκω το grape seed extraci εκτος και αν ενωωεις το λαδι απο κουκουτσια σταφυλιου :)
Δεν αρεσε η οδοντοκρεμα με το αλατι καθολου :( Ισως γιατι εβαλα ιση ποσοτητα δεν ξερω αλλα σκεφτομαι οτι αν εβαζα λιγοτερο θα γινοταν πολυ λαδερη με το καρυδελαιο!! πειραματα θα κανουμε και θα δουμε χεχε
Αυτο που εκανα με τις φλουδες των φρουτων και το νερων μια χαρουλα μου βγηκε και μοσχοβολανε!!!!!!!
και δεν κολανε (ειχα ενα μικρο αγχος γιαυτο)
Θα κοιτα ξω για ανθονερο μολις βρω χρονο να εισαι καλα και ευχαριστω
Φιλακια

Blondbrained είπε...

Εμ, ναι, πού να το βρεις, αφού σου το έγραψα μισό!!!! Grapefruit seed extract! Ξέρω ότι έχει το sensities. Λογικά θα έχει και ο μανής στη γερανίου. Παραδόξως δεν έχουν όλοι, αλλά είναι αρκετά φτηνό και κάνει πολύ καλή δουλειά στα ούλα!

Σόρρι για το αλάτι, πες τους :)Βάλε λίγο λιγότερο, και κάπου είδα ότι μπορείς να προσθέσεις και λευκή άργιλο για να μην σου γίνει πολύ λιπαρή (στο athinarom είδα μια συνταγή...) Για δες για δες. Η κουμπάρα μου κάνει μια καταπληκτική οδοντόκρεμα, αλλά δεν ξέρω αν θα μας πει καμία συνταγή. Θα περιμένουμε να ανοίξει το μπλογκ της για να πάρουμε ιδέες :)
ΑΝΤΕ ΚΟΥΜΠΑΡΑ!

Deni Argiropoulou είπε...

Κορίτσια καλή εβδομάδα! Χε, χε, χε... Την συνταγή για την οδοντόκρεμα θα την αναρτήσουμε στο blog σου πολυαγαπημένη αλλά επειδή όπως γνωρίζεις ψάχνω για την τελειότητα και ακόμα δεν έχω βρει τη φόρμουλα που θα με ικανοποιήσει 100%, θα κάνουμε όλοι υπομονή για λίγες ημέρες. Προαισθάνομαι ότι είμαι μόλις ένα βήμα μακριά. Για την ώρα έχω πετύχει την υπέροχη υφή και είναι και ωραία πηχτούλα - πηχτούλα. Μένει να δοκιμάσω κάτι ακόμα και αν πετύχει είστε έτοιμες για τέλεια υγιή και στραφτερά δοντάκια. Φιλιά

Ανώνυμος είπε...

Mε εστειλες τωρα!!!!!! Ηρακλειο Κρητης εδω χεχεχε και αν καταλαβα απο το βλεμα που μου ερξαν μαλλον δεν ξερουν τι λεω καν!!!! Αναμενουμε την οδοντοκρεμα , οχι τιποτα αλλο να σταματησει και ο υιος να φωναζει .
Ευχαριστω!!!!!!!!! θα κοιταξω το πρωι πρωι πινοντας καφεδακι , φιλια

Blondbrained είπε...

ΑΧΟΥ! Κουμπαρούλα μου!!! Παιδιά, ένα έχω να πω. Κρέμες, λάδια, οδοντόκρεμες, body butters made by Koubara! ΤΕΛΟΣ. Θα αρκεστούμε στην συνταγή της οδοντόκρεμας που είναι ΤΕΛΕΙΑ. Εμείς τις πετάξαμε όλες του εμπορίου. Όχι, δεν το λέω απλά για να το πω. Όπως ήταν μισογεμάτες μισοτελειωμένες, τις ΠΕΤΑΞΑΜΕ! Και πλενόμαστε μικροί-μεγάλοι μόνο με αυτή. Τώρα που θα φτιάξεις και την καινούργια... άντε ντε! :)
Κρήτη μου αγαπημένη, πες στον γιόκα σου καλέ ότι το αλατάκι σφίγγει τα ούλα (όταν δεν σου προκαλεί ναυτία χαχαχα) Λίγη υπομονή ακόμα. Αλλά το grapefruit seed extract δεν μπορεί να μην το έχουν κάπου... Πάντως σίγουρα μπορείς να το παραγγείλεις. Και ο Μανής κάνει αποστολές και οι άλλοι σίγουρα...Για τον γιο, ντε! :)

Ανώνυμος είπε...

Σε ευχαριστω !!!!!!!!
Οσο για τον υιο ασε εφηβια , ξερεις η λεξη υπομονη δεν υπαρχει στο λεξιλογιο τους !!!
Κατεβα Κρητη και θα περασουμε καλα ειναι υποσχεση!!!
Φιλια και καλη συνεχεια

χρυσα ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ είπε...

ΔAΣKAΛE KAΛHMEPA!!!
XTEΣ ΛOIΠON META AΠO TPPEΛH ANAMONH KAI YΠOMONH EΦTIAΞA TO ΠPΩTO MOY ΣAΠOYNI KAΣTIΛHΣ.500 ΛAΔI KAPYΔAΣ 500 EΛAIOΛAΔO 330 NEPO AΠIONIΣMENO 160 ΣOΔA.TO KAΛOYΠI ΠOY XPHΣIMOΠOIHΣA HTAN AΠO ΓAΛA NOYNOY!!!
EXEI MEΣA AΛOYMINIO.META AΠO 24 ΩPEΣ TO EXΩ KOΨEI KAI TO EBAΛA ΠANΩ ΣE MIA ΣOMΠA ΔIAKOΣMHTIKO!!!EBAΛA KAI ΛEBANTA MEΣA.OTI KAI NA ΠΩ EINAI ΛIΓO...TO KATΣIAΣA XTEΣ ΦOBOYMENH ΓIATO KAΛOYΠI...Σ'EYXAPIΣTΩ ΓIA OΛA.EΣY M'EKANEΣ NA ΞEKINHΣΩ!!!
ME ΘAPOΣ KAI ΘPAΣOΣ TΩPA ΛEΩ NA ΦTIAΞΩ MΠYPAΣ KAI META ΔENTPOΛIBANOY.OTI KANΩ ΘA ΔINΩ ANAΦOPA!!!
YΓ EΣENA KAI THN KOYMΠAPA ΣAΣ EXΩ ΣTO MYAΛO MOY ΣAN TO ENA XEPI NIBEI TO AΛΛO KAI TA ΔYO TO ΠPOΣΩΠO.....NA ΣAΣTE OΛOI KAΛA

Blondbrained είπε...

Χρύσα μου, μπράβο μπράβο και ΜΠΡΑΒΟ! Και εις ανώτερα :) Αλλά την επόμενη φορά βάλ' το σε καλούπι χάρτινο έστω, όχι με αλουμίνιο (τα απλά χάρτινα του γάλατος μας κάνουν), γιατί ειδικά τα άλλα σαπούνια δεν ξέρω πώς θα αντιδράσουν :) Άντε... καλοφάγωτο!!!!! :)

Ανώνυμος είπε...

Κοπέλα μου γλυκιά απο τότε που έπεσα ψάχνοντας στην ιστοσελίδα σου τυχαία το μυαλό μου έχει γεμίσει απο αλοιφουλες και σαπουνια. Ονειροπαρθηκα η γυναίκα!!! Προχθές έκανα το πρώτο μου σαπουνι. Μην φανταστείς τίποτε περίπλοκο. Την απλή συνταγή. Λάδι νερό καυστική σοδα. Λίγο έλειψε να μην σφίξει. Χτυπούσαν χτυπούσαν τίποτε. Εγκεφαλικό!!!! Το πήρα απόφαση και το άφησα στην ησυχία του. Εσφιξε το σκασμενο στο καλούπι! Δεν το πίστευα δυο μέρες μετά που το άνοιξα. Δεν ξέρω τι λάθος έκανα . Ισως η θερμοκρασία λαδιού και νερού; Τέλος πάντων . Η χαρά μου απερίγραπτη . Χαζογελαω σαν μωρό!!!! Επειδή όμως δεν μπορω να περιμένω να ωριμάσει ( θα σκάσω η γυναίκα) μπορω να κανω σαπουνι βάσης και να το βαλω στο φούρνο όπως γράφεις κάπου για να γίνει πιο γρηγορα; Θέλω να πλενω τα ρουχα μας και όχι μόνο με το δικο μου σαπουνι. Επίσης έχω διαβάσει αρκετά για το βορακα. Τα περισσότερα δεν ειναι καλά. Θέλω σε παρακαλώ και τι δικη σου γνώμη. Πολλα έγραψα σε κούρασα. Εχω τόσα πολλα να ρωτήσω. Θα επανέλθω! Σε χιλιοφιλω! Μορφω

Blondbrained είπε...

Μόρφω μου, δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που ονειροπάρθηκες εξαιτίας μου :) :) :)

Σου απαντώ οσο πιο αναλυτικά μπορώ κι ελπίζω να μην μπερδευτείς.
1. Άλλο το βορικό οξύ (επικίνδυνο) κι άλλο το sodium borate (ο βόρακας) που για κάποιον λόγο τον μπερδεύουν με τον πρώτο. Αυτό που βάζουμε εμείς στο απορρυπαντικό μας είναι το δεύτερο, το χρησιμοποιούν εδώ και αιώνες, ειδικά για τα ρούχα τους οι νοικοκυρές, και έτσι κι αλλιώς ξεπλένεται αν χρησιμοποιήσεις το δικό σου μαλλακτικό με ξύδι. Όλα καλά λοιπόν, και άφοβα χρησιμοποίησέ τον.
2. Την μέθοδο του φούρνου την κάνεις απευθείας μετά το χτύπημα, την περίοδο της σαπωνοποίησης (τζελοποίησης), όχι αφού έχει σφίξει. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να το τρίψεις και να το μαγειρέψεις, αλλά θα φτιάξεις μόνο υγρό απορρυπαντικό μ' αυτό (ή σαπούνι υγρό γενικώς). Από τους πειραματισμούς της κουμπάρας (και συμφωνούσα πριν καν τους πειραματισμούς), το υγρό σαπούνι δεν έχει την ίδια καθαριστική δύναμη με την σκόνη, ειδικά στα χειροποίητα. Αλλά δοκίμασέ το. Ποτέ δεν ξέρεις. Καμιά φορά εξαρτάται από το νερό.
3. Το απλό ελαιόλαδου ποτέ δεν σφίγγει τελείως την ώρα του τρέις, οπότε μην αγχώνεσαι. Αν του ρίξεις την αναλογία νερού, ίσως... μπορεί... ποιος ξέρει... και να κάνει λίγο πιο έντονο τρέις, αλλά σε γενικές γραμμές είναι πιο ρευστό το μίγμα μας :)

Αυτά, κι ελπίζω να συνεχίσεις με τους πειραματισμούς και τις δημιουργίες σου :)

Ανώνυμος είπε...

Ναι ξέρω ότι άλλο ειναι ο βορακας και άλλο ο βορικο οξύ .ηθελα όμως και τι γνώμη σου σαν πιο έμπειρη που είσαι. Εχω κάνει υγρο απορυπαντικο αλλά με Αρκαδία και μαλακτικο ξύδι με αιθεριο λεμόνι. Δεν έχω παράπονο ειναι καλό. Μόνο που τα άσπρα μου τα θέλω κατασπρα και δεν ειναι έτσι ακριβώς. Οταν είδα τις αναρτήσεις σου απόφασησα να φτιαξω εγώ σαπουνι. Η αλήθεια εναι ότι ξεκίνησα πρώτα απο τις αλοιφουλες και τώρα έπιασα τα σαπουνια. Δηλαδή η σκόνη ειναι καλύτερη; Θα δοκιμάσω όμως και θα σας πω. Δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσω ειναι σαν να έχει ανοίξει ένας καινούριος κόσμος μπροστά μου. Σε φιλώ . Μορφω

Blondbrained είπε...

Ο βόρακας -δεν βρίσκω τώρα το λινκ, αλλά μπορείς να το βρεις με ένα ψάξιμο σε ξένα σάιτ- λειτουργεί όταν διασπάται στο πλυντήριο σαν το οξυγόνο. Αυτά τα απορρυπαντικά που λένε με την δύναμη του οξυγόνου και κάτι τέτοια, είανι ενεργοποιημένος βόρακας, ή κάτι τέτοιο (δεν είμαι και χημικός, στο μεταφράζω εννοιολογικά σοτ περίπου). Αλλά έτσι κι αλλιώς γίνεται διάσπαση στο νερό και ενεργοπιοείται και δημιουργεί μόρια οξυγόνου... κάπως έτσι. Οποτε θα βάλεις διπλασια ποσότητα βόρακα στο απορρυπαντικό σου σκόνη ή θα βάζεις μια κουταλιά βόρακα έξτρα στη θήκη του απορρυπαντικού στο πλυντήριό σου σαν λευκαντικό ένα πράγμα. Δοκίμασέ το έτσι και πες μου.

Ανώνυμος είπε...

Τη σοδα πλησεως τη χρησιμοποιώ αρκετά χρόνια ειναι όμως σχεδόν πάντα υγρή . Αν την ανακατεψω με το σαπουνι και το βορακα θα έχω ένα μίγμα με πολυ υγρασία που μάλλον θα γίνει πέτρα σε μερικές μέρες. Αναφέρομαι στην σκόνη πλυσιματος.

Ανώνυμος είπε...

Ξέχασα η Μορφω είμαι φιλακια

Blondbrained είπε...

Γιατί είναι υγρή, καλέ; Σε σκόνη δεν την παίρνεις;;;

Ανώνυμος είπε...

Ειναι κρυσταλλοι όχι σκόνη. Το παίρνω απο το σούπερ. Αλλά και απο μαγαζί με χρώματα το ίδιο μου εδωσαν

Blondbrained είπε...

Και οι κρύσταλλοι είανι υγροί; Δεν το ήξερα, αλήθεια. Αν είσαι αθήνα, πάντως, στον manischemicals θα το βρεις σε σκόνη :)

Ανώνυμος είπε...

Οχι δεν είμαι Αθηνα Πτολεμαιδα μένω . Θα το ψάξω περισσότερο. Ολα αυτά τα χρόνια αυτό ήξερα. Το κατάστημα που μου εγγραψες τι εμπορεύεται; Σε ευχαριστω παρά πολυ που αφιερώνεις το χρόνο σου για να μου απαντας.. Σε φιλώ. Μορφω.

Blondbrained είπε...

http://www.manischemicals.gr/ Μπες, να δεις, Μόρφω μου. Έχει τα πάντα για καλλυντικά και σαπούνια, και όχι μόνο. Τα λάδια και τα βούτυρά του είναι πολύ καλά. Τα αιθέρια είνια ικανοποιητικα για σαπούνια και απορρυπαντικά. Μόνο που πρέπει να παρεις τηλέφωνο να δεις αν κάνουν αποστολές (πρέπει να κάνουν) και να σου πουν τιμές για ό,τι θες, γιατί δεν τις έχουν στο σάιτ.

Φιλιά πολλά!

Ανώνυμος είπε...

Blondbrained μου έφτιαξα το υγρο σαπουνι για τα πιάτα (με αγοραστο το δικο μου εεεεεεχει ακόμα για να γινει). Οταν έριξα το λεμόνι όμως έκοψε το μίγμα ωσπου να το σηνεφερω είδα και έπαθα μετά όταν έριξα τη σοδα αραιωσε δεν ειναι σαν ζελέ γιατί; Φιλακια Μορφω

Blondbrained είπε...

Μόρφω μου, ναι με το λεμόνι και το ξύδι παθαίνει έναν πανικό. Θέλει συνεχεια ανακάτεμα κλπ κλπ :) Αλλά μην ανησυχείς για τη σόδα. Αν το αφήσεις δύο-τρεις μέρες θα ""ωριμάσει" και το πιο πιθανό είναι να σου σφίξει πολύ. Θα το ξανανακετέψεις, θα προσθέσεις λίγο νερό ακόμα, και θα το ξαναφήσεις δύο-τρεις μέρες. Βασικά μπορείς να το χρησιμοποιήσεις αμέσως, αλλά λέμε τώρα... αν θες να το δεις πώς γίνεται, ή αν θες να φτιάξεις ποσότητα να έχεις έτοιμο ανά πάσα στιγμή :)
Ειδες όμως; Ποτέ δεν βαριέσαι με τα σαπούνια! Όλο περιπέτειες!!!!

Ανώνυμος είπε...

Θα το αφήσω ! Θα το αφήσω! Πραγματικά θέλω να δω πως γίνεται! Δεν έχω παράπονο ακόμα δεν άρχισα και καλούμε να αντιμετωπίσω καταστάσεις τρελουτσικες. Μου αρέσει πολυ πολυ!!

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα!!! Οταν λετε μια μεζουρα για το απορρυπαντικο σε σκονη, ποσο εννοειτε ακριβως?

Blondbrained είπε...

Φίλη/ε, εννοώ την μεζούρα του απορρυπαντικού εμπορίου. Είναι γύρω στις 2-3 κουταλιές της σούπας, ανάλογα με το απορρυπαντικό, αλλά εγώ βάζω και περισσότερο όταν είναι πολύ βρώμικα! Κάποια στιγμή θα κάνει ανάρτηση η κουμπάρα στο anima terra για το απορρυπαντικό. Κάνε υπομονή, θα διαβάσεις πολλά :)

Ζωή Κ είπε...

Αγαπητή μου Πέγκυ ακολούθησα πιστά τις οδηγίες σου για το υγρό απορυπαντικό πλυντηρίου αλλά δεν ειχα επιτυχία. Δεν εγινε αυτό το πηχτό τζέλ που περιγράφεις αλλά ενα νερουλό πράγμα και πάνω πάνω επιπλέει ενας αφρός ασπρος. Εχεις καμιά ιδέα για το τι έφτεξε? Να το πετάξω?

Blondbrained είπε...

Όχι, βέβαια. Μην το πετάξεις! Πιθανά ήθελε λίγο ακόμα βράσιμο να εξατμιστεί κι άλλο νερό. Αλλά αν το αφήσεις λίγες μέρες θα πήξει μόνο του. Ασ' το καμία βδομάδα και πες μου πώς πήγε :)

Να ξέρεις πως το το υγρό απορρυπαντικό δεν έχει την καθαριστική δύναμη του απορρυπαντικού σκόνη, επειδη τα υλικά είναι πολύ διαλυμένα. Πες μου όταν πήξει. Φιλιά!

Ανώνυμος είπε...

Ε, είπα κι εγώ τώρα που έχω περισσότερο χρόνο να αρχίσω να γράφω στο μπλογκ κι όχι μόνο να διαβάζω! Λοιπόν, το απορρυπαντικό σαπούνι το έφτιαξα με αναλογία 600γρ τηγανόλαδο και 400γρ. καρύδας με το αντίστοιχο νερό βέβαια και είναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ! Ένα θα σου πω, μου έπεσε λάδι (αρκετό μάλιστα) σε παντελόνι και παρόλο που έβαλα palmolive για τα πιάτα 2-3 φορές η λαδιά δεν έλεγε να φύγει. Οπότε έτριψα κι εγώ λίγο σαπουνάκι, το άφησα 2 λεπτά, το ξέπλυνα και η λαδιά εξαφανιζόλ!! Κι όχι μόνο αυτό σήμερα σφουγγάρισα το σπίτι με τριμμένο το σαπουνάκι στο νερο και λίγες σταγόνες αιθέριο λεβάντας και οι πλάκες μωσαϊκού και τα μάρμαρα έλαμψαν. Άσε δε που απολαμβάνεις να το περπατάς ξυπόλυτος. Τέτοια καθαριότητα δεν πρέπει να έχουν ξαναδεί. Ξετρελαθήκαμε οικογενειακώς! Δοκιμάστε το και θα δείτε τη διαφορά!

Το Κατερινιώ

Blondbrained είπε...

Εμ, το λάδι φεύγει με λάδι :) :) :) Για λαδερούς λεκέδες είναι ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ. Επίσης για λιπαρά μαλλιά (όχι αυτό, το Καστίλης, το σκέτο ελαιόλαδου δηλαδή).

Δοκίμασέ το και για ξεσκόνισμα. Σε λίγο νερό που θα έχεις διαλύσει ξύδι και λίγο σαπουνάκι, θα φτιάξεις έναν "λιποκαθαριστή" και "βρωμοκαθαριστή" μαζί, που θα πάθεις πλάκα! Βάλε ό,τι αιθέριο θες, στίβε καλά το πανί σου, και ξεσκόνισε τα έπιπλα σου. ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΞΑΝΑΔΕΙ ΕΤΣΙ, παρά μόνο την πρώτη μέρα που τα αγόρασες, σοβαρά σου μιλάω. Και δημιουργεί κι ένα προστατευτικό φιλμ, και κάνουν να λερωθούν ΜΕΡΕΣ! :) :) :)

χρυσα ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ είπε...

Kαλημερα!Kαλες διακοπες ευχομαι να μπορεσετε να γεμισετε τις μπαταριες ενεργεια ΘETIKH MONO!Γιατι πλανατε στον αερα μονο χολη και φθονος.Aυτα και για την κουμπαρα!Παμε τωρα στο KAΣTIΛHΣ απο την Kερκυρα.Eιναι 50-50E! Aφρος καπουτ.TIΠOTA!!Oμως τα αλατα εδω του νερου δεν παιζονται.Oπου πεσει νερο και δεν το σκουπισεις αφηνει μακια.Oποτε....
Aπο καθαριοτητα αντεχω κατι παραπανω.O συζυγος φοραει λευκες φανελες στην δουλεια καθε μερα.Mουλιαζω τα λευκα παντα με λευκανρικο και βραστο νερο πριν την πλυση.ΞEPΩ οτι εχει το στομα σας ΠOΛΛA NA ΠEI ΓIA THN KAΘAPIOTHTA και ΞEPΩ OTI XPONO ΔEN EXETE TΩPA...Kανω την καρδια μου πετρα σφιγγω τα δοντια ..... και αναμονη.Πολλα φιλια καλες διακοπες να εχετε και πολλα πλατσουρισματα..Tο νερο ειναι ζωη.H θαλασσα ειναι ενεργεια.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΤΟ BLOG ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΥΠΤΩΜΑΤΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ ΕΚΑΝΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΑΠΟΥΝΙΑ.ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΓΙΝΑΝ ΟΚ(ΝΟΜΙΖΩ ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΞΕΚΑΛΟΥΠΩΣΩ) ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΑΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΣΑΠΟΥΝΙΑ ΜΕ ΤΗΓΑΝΟΛΑΔΟ...ΑΛΛΑ ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ ΜΟΥ ΜΥΡΙΖΕΙ ΤΗΓΑΝΙΛΑ... ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΣΤΑ ΚΑΛΟΥΠΙΑ ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΤΟ ΠΕΤΑΞΩ..ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΓΙΝΕ? ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΥΡΙΖΕΙ ΕΤΣΙ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΙΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

Blondbrained είπε...

Χρύσα μου, σε φιλω πολύ! Κάνε υπομονή, η κουμπάρα ετοιμάζει ανάρτηση φοβερή για την καθαριότητα :)

Φίλε/η ανώνυμε/η, ναι, μυρίζει στην αρχή. Όσο θα ωριμάζει θα φεύγει η μυρωδιά. Εμένα μετά το εξάμηνο που είναι ο κλασσικός χρόνος ωρίμανσης του καστίλης, δε μου μύριζε σχεδόν καθόλου. Η κουμπάρα που έχει μύτη λαγωνικού την έπιασε την μυρωδιά, αλλά για τη δουλειά που το ήθελα δε με ένοιαζε καθόλου. Καθαρίζει ΤΕΛΕΙΑ!!! Και ο άντρας μου που έχει φυσιολογική μύτη σαν εμένα, μπερδεύτηκε μια μέρα και το πήρε και για πλύσιμο στο σώμα. Μια χαρά του φάνηκε, έκανε και ωραίο αφρό :P
Πάντως, όσο περισσότερο έχει χρησιμοποιηθεί το λάδι σε τηγανίσματα τόσο εντονότερη η μυρωδιά του. Μην το πετάξεις όμως. Άσ' το καπου να ωριμάζει και θα δεις πώς θα σου βγει μετά.

Z Ioanna είπε...

Καλημερουδια πεεερα ως περα!!! Θα ήθελα να ρωτησω για το μαλακτικο... ποιο ελαιο βαζετε για μυρουδια;; Εβαλα λεμονακι μυρωδατο αλλα χαθηκε στη μεταφραση!!! Τα ρουχα βγηκαν μαλακουλια βεβαιως βεβαιως αλλα απο μυρωδια γιοκ... Ριξτε φως στην υποθεση πλζζζζζζζζζζζ.... Θελω μοσχοβολιες, μπορω;; Φιλια στο κουτελο!!

Blondbrained είπε...

Αχ, πολύ σε συμπάθησα εσένα χαχαχα :)

Λοιπόν, ή θα βάλεις περισσότερο αιθέριο λεμόνι, αλλά και πάλι ως κλασσικό κιτροειδές θα το παίξει μαγκιά και θα χαθεί η μυρωδιά σε λίγες βδομάδες, ή θα βάλεις εσάνς κ ιόχι αιθέριο ;)

Αν το θες για τη μυρωδιά μόνο, πάρε εκχύλισμα που το πουλάνε στο athinarom πχ για μυρωδιά και μόνο. Θα πάθεις μία πλάκα πριν έρθεις στα ίσα σου :) :) :)

(πάντως εγώ βάζω γύρω στις 20-30 σταγόνες λεμόνι και κάνω τη δουλιειά μου. Δνε προλαβαίνει να εξατμιστεί γιατί βάζω 200 πλυντήρια τη μέρα!!!!

Γεωργία Π. είπε...

Κορίτσια (και αγόρια...) έχω το ίδιο πρόβλημα με τη Ζωή Κ. Ζωή, δε μας ενημέρωσες τί έγινε; Έπηξε τελικά; Μήπως να το ξαναβράσω;
Πάντως την πρώτη φορά από λάθος έβαλα το μισό νερό κι έχει πήξει κάργα και το αραιώνω λίγο πριν το βάλω στο πλυντήριο. Για τη δεύτερη δόση απλά περιμένω και θα δούμε...
Κάπου διάβασα για σφουγγάρισμα και σημειώνω το εξής: μετά από το μπάνιο έκανα στον άντρα μου ποδόλουτρο με έγχυμα δενδρολίβανο, λεβάντα και ευκάλυπτο -πολύ καλό το αποτέλεσμα!! Κι από πάνω κρεμούλα με νερολί... Κουκλί!!
Και τότε πετάει ο άντρας μου την εξής ιδέα: Γιατί να πετάξουμε το έγχυμα; Να σφουγγαρίσουμε με αυτό! Και ναι είχε δίκιο!!!! Αντικαταστήστε το νερό της σφουγγαρίστρας με έγχυμα -ιδίως ζεστό- και θα θαμπωθείτε από μυρωδιά και καθαριότητα.
Blondbrained έχεις κάπου ανάρτηση για καθαριστικά και δεν την είδα;

Blondbrained είπε...

Όχι, κορίτσι μου γλυκό. Σε σχόλια αναφέρω για τα καθαριστικά και σε προσωπικά μέιλ. Περιμένω να κάνει τη σχετική ανάρτηση η κουμπάρα μου στο anima terra :)

Κι εμείς πλέον σφουγγαρίζουμε και καθαρίζουμε όλο το σπίτι γενικώς μόνο με δικά μας πραγματάκια. Και ο άντρας μου, ενώ πρώτα όταν έκανα φασίνα τον έπιανε τάση για εμετό από την μυρωδιά των χημικών και μου έλεγε πως βρωμάει το σπίτι, τώρα το φχαριστιέται και χαίρεται να κάνω φασίνα. Και φυσικά η δική μου μύτη είχε πάθει τέτοια =ζημιά, που μου άρεσε τότε η μυρωδιά των απορρυπαντικών του εμπορίου, και τον έλεγα περίεργο τον έρμο!!!!

Δεν πειράζει... Τώρα ηρθε και η μύτη μου στα ίσα της!!!! :)

Εμάς τα βασικά υλικά για καθάρισμα είναι το υγρό σαπούνι καστίλης, το λευκό ξύδι και τα αιθέρια. Μιλάμε για την απόλυτη εμπειρία καθαριότητας και μυρωδιάς.

Σημειώνω αυτό με το έγχυμα. Μ' αρέσει ΠΟΛΥ σαν ιδέα! Να 'σαι καλά. Πολύ σε ευχαριστιέμαι που μοιράζεσαι κι εσύ! :) :) :)

Ανώνυμος είπε...

Πεγκουλα μου το ίδιο πρόβλημα εχει και η δικη μου μύτη με τη μυρωδιά! Σιγά μην δεν είχε!!! Και επειδή βαρέθηκα να ακούω την κόρη μου να γκρινιαζει πρεπει να πάρω δραστικά μέτρα. Σκέφτηκα να αντικαταστησω το νερό κατα την παρασκευη του σαπουνιου με εκχυμα λεβαντας η ενα μέρος με ροδονερο λες να πετύχει η θα μου βγαίνουν τα ρουχα χρωματιστά; Τα φώωωωτα σου γιατι ποιος τους ακούει!!!! Λεπτές μύτες όλοι τους. Σε φιλώ Μορφω



Blondbrained είπε...

Καλέ Μόρφω μου, με το απλό Καστίλης έχουν θέμα; Εννοείς όταν το φτιάχνεις με τηγανόλαδο; Ε, μην το ξαναφτιάξεις αφού τους μυρίζει. Βάζε κανονικό ελαιόλαδο, μούργα κατά προτίμηση.
Αλλιώς τι τους μυρίζει; Μπορείς να αντικαταστήσεις το νερό με ό,τι έγχυμα βοτάνου θες. Ή να προσθέσεις αιθέρια στο απορρυπαντικό σου. Ακόμα και στην σκόνη :)

Ανώνυμος είπε...

Ναι για το τηγανολαδο λέω καθαρίζει πραγματικά πολυ καλα και δεν θέλω να το αντικαταστησω. Προς το παρών συμπληρώνω σε κάθε δόση του μαλακτικου μερικές σταγόνες λεβαντα οπότε μένει αρκετά η μυρωδια της. Που θα παει θα συνηθίσουν οι μύτες τους έχουν μάθει βλέπεις τις δυνατές μυρωδιές των χημικών μαλακτικων. Αλααααααα εγω εκεί....... Δεν υπάρχει περίπτωση να κανω πίσω. Σε φιλώ πολυ πολυ και δεν σου κρύβω ότι ανησυχισα με την απουσία σου. Να είσαι πάντα καλα . Μορφω

Blondbrained είπε...

Μόρφω μου, δεν παθαίνω τίποτα, μην ανησυχείς. Απλώς κάνω την νοσοκόμα ενίοτε στο σπίτι!!! χαχαχα :)

Καλά τους κάνεις με το τηγανόλαδο. Εκεί να μάθουν.... Ορίστε μας!!!!! (είσαι φοβερή! Υπέροχη!!! )

Φιλιά, αγαπημένη!

Ανώνυμος είπε...

Πεγκουλα έκανα το βάσης με τηγανολαδο και για νερό έβαλα πολυ δυνατό εκχυμα λεβαντας! Άλλη μυρωδιά παιδάκι μου! Έσπασε εκείνη την τηγανηλα! Τα παράπονα σταμάτησαν και σκοπεύω να δοκιμάσω και κάποια αλλα οταν προκαλώ. Φιλία. Μορφω

Ανώνυμος είπε...

Προκαμω ηθελα να πω η γυναικααααα!

Blondbrained είπε...

Χαχαχα, είναι μια πρόκληση το να προκάμουμε, είναι η αλήθεια. Σε νιώθω!!!!!
Και μπράβο για τη λεβαντούλα. Θα το κάνω κι εγώ, προκάμω δεν προκάμω, γιατί ξεμείναμε από σαπούνι :) Θα δεις τι ανάρτηση θα κάνω αύριο! Θα σ' αρέσει πολύ!

Ανώνυμος είπε...

καλημέρα σε όλα τα δημιουργικά παιδιά!
Για όποιον ενδιαφέρεται για το απορρυπαντικό πλυντηρίου πιάτων σε σκόνη,σας παραθέτω την εμπειρία ενός ολόκληρου χρόνου, περιττό δε να σας πω ότι είμαι ενθουσιασμένη από το αποτέλεσμα .
Το μυστικό επιτυχίας είναι το εξής:
με λίγη ποσότητα ΑVA χαμομήλι στο σφουγγαράκι κουζίνας καλά στημένο,κάνω ένα πέρασμα αστραπή πρώτα στα ποτήρια,κούπες μετά στα μαχαιροπήρουνα,πιάτα,ώστε όταν θα μπουν στο πλυντήριο να είναι απαλλαγμένα από βρωμιές.
Η συνταγή απορρυπαντικού που χρηιμοποιώ, είναι δύο κούπες πλυστική σόδα,δύο κούπες βόρακα,μισή κούπα ξινό σε σκόνη,αρκεί να ανακατευτούν πολύ καλά όλα τα υλικά.
Στη θήκη του λαμπρυντικού βάζω το πάμφθηνο ξιδάκι.
Το αποθηκεύω σε δοχείο και σε μέρος χωρίς υγρασία(από τότε που την πάτησα) για να μην πετρώσει.
Δοκιμάστε το είναι πανεύκολο και αξίζει πραγματικά τον κόπο!
Φιλάκια,Νατάσα.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα κι από μένα. Είπα λοιπόν να φτιάξω το δικό μου απορρυπαντικό ρούχων και ξεκίνησα φτιάχνοντας τηγανοσάπουνο (που τη βγάζει την τηγανίλα του η αλήθεια...) καθώς διάβασα κάπου ότι δεν κάνει αυτό με το λάδι καρύδας για πλυντήριο. Έχω λοιπόν τις εξής απορίες και σας παρακαλώ αν μπορείτε να με βοηθήσετε γιατί πολύ έχω μπερδευτεί:
1η. χρησιμοποιώντας το "σαπούνι βάσης για απορρυπαντικά" με 50% καρυδέλαιο δεν θα κάνει πάααρα πολύ αφρό για το πλυντήριο;
2η. Για να μην τον πετάξω τον κόπο μου μήπως θα μπορούσα να φτιάξω σαπούνι 100% καρυδέλαιου αρωματισμένο με μπόλικο αιθέριο λεβάντας και να το χρησιμοποιήσω μισό - μισό με το τηγανοσάπουνο; Θα έχω το ίδιο αποτέλεσμα σαν να έβαζα το σαπούνι της συνταγής που δίνετε;
3η (και φαρμακερή). Υπάρχει κανένας τρόπος να ελέγξει κανείς αν έχουν μείνει ασαπωνοποίητα έλαια; Ειδικά με τα τηγανισμένα λάδια δεν ξέρω αν ισχύουν οι δείκτες σαπωνοποίησης!!!
Περιμένω εναγωνίως τα φώτα σας, ευχαριστώ, Βαγγελιώ.

Blondbrained είπε...

Ευχαριστούμε, Νατάσα μας για το τιπ.

Βαγγελιώ, σου απαντώ με το χέρι στην καρδιά και σου λέω (γκουχ γκουχ...σοβαρό ύφος γι' αυτό έχε μου εμπιστοσύνη)

1. Το καρυδέλαιο δεν αφρίζει πολύ στο πλυντήριο... Το έχω χρησιμοποιήσει κατά κόρον και μια χαρά ήταν ο αφρός, κα΄μια διαφορά δεν είδα μη σου πω!!!!
2. Ναι,το ίδιο είναι, μην αγχώνεσαι με τέτοια.
3. Ο δείκτης σαπωνοποίησης είναι ίδιος με του πυρηνέλαιου βασικά, που δεν διαφέρει και πολύ (απ' ό,τι θυμάμαι) από το απλό λάδι. Εγώκ αι στη μούργα τους ίδιους δείκτες χρησιμοποιώ και δεν έχω καμία διαφορά στο αποτέλεσμα, πέραν του ότι είναι πολύ πιο φιλικό στο δέρμα (αγγίζει την τελειότητα που λένε). Το τηγανόλαδο έχει περισσότερα οξέα που καθαρίζουν ακόμα και πολύ δύσκολους λεκέδες, αλλά αν κάνεις υπομονή και το αφήσεις να ωριμάσει κανονικά, σε 5 - 6 μήνες δε θα έχει καθόλου μυρωδιά τηγανιού. Ανάλογα και με τις πρώτες ύλες σου μπορεί και πιο σύντομα. Εμείς στους 4 μήνες αν θυμάμαι μπορεί και νωρίτερα, το χρησιμοποιήσαμε κατα λάθος για μπάνιο (ο άντρας μου) και ήταν ωραιότατο! Του καλάρεσε κιόλας!!!! :)

Ανώνυμος είπε...

Καλέ, δεν το πιστεύω ότι απάντησες τόσο γρήγορα και μες στη μαύρη νύχτα κιόλας!!!
Φχαριστώ, φχαριστώ, φχαριστώ!
Σ' εμπιστεύομαι και πάω ευθύς αμέσως να ετοιμάσω το σαπουνάκι μου. Δε χρειάζεται ωρίμανση για να το κάνω απορρυπαντικό ε;
Βαγγελιώ.

Blondbrained είπε...

όχι, δε χρειάζεται ωρίμανση, αλλά καλό είναι όταν το φτιάχνεις να μην του βάζεις υπερλίπανση :) ΚΑΛΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΑΤΑ!