Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

Τεστ Αλκαλικότητας Σαπουνιών

Και γιατί -ερωτώ κυρίες και κύριοι- να πάω στο φαρμακείο να πάρω πεχόμετρο σε τρέχουσα τιμή χρυσού, και να μην πάρω το πτωχό πλην τιμιότατο κόκκινο λαχανάκι να φτιάξω πεχόμετρα να φάνε και οι κότες!!!

Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος, και θα συμφωνήσετε μαζί μου οπωσδήποτε, όταν δείτε πόσο απλό είναι να τα φτιάξετε μόνοι σας.

Παίρνουμε το λοιπόν ένα μικρό κόκκινο λάχανο, αυτά τα μωβ τα νόστιμα. Δακρύζουμε λίγο που δεν μπορούμε να το κάνουμε σαλάτα, εκτός αν είστε κτήνος και αιμοβόρος κρεοφάγος σαν εμένα, οπότε απλά πιάνετε το μαχαίρι και το κάνετε κομματάκια. Όχι πολύ μικρά.



Βράζετε νερό και το χύνετε πάνω στα κομμάτια που τα έχετε τοποθετήσει σε πυρίμαχο σκεύος. Τι είπατε; Το δικό μου της φωτογραφίας δεν είναι πυρίμαχο; Δεν θέλω αντιρρήσεις, εγώ ποτέ δεν κάνω λάθη. Είναι πυρίμαχο σε παραλλαγή!!! Το λοιπόν το σκεπάζετε και το αφήνετε για ένα 20λεπτο. Στραγγίζετε και κρατάτε τον χυμό που τον κάνετε παγάκια. 
 
Εμένα μου βγήκαν πέντε συσκευασίες παγακίων σαν αυτό στη φωτογραφία, δηλαδή θα βγάλω τα επόμενα 10 χρόνια περίπου με ένα λάχανο! Εκτός αν αρχίσω να πουλάω και σαπούνια και όλοι πλένονται με αυτά, οπότε θα πρέπει να φτιάχνω καμιά δεκαριά batches την μέρα, οπότε θα βγάλω έναν χρόνο περίπου... 

Δεν είναι κακό να ονειρεύεσαι, αλλά ας συνεχίσουμε.Ήρθε η ώρα να ελέγξουμε την ουδετερότητα του σαπουνιού μας. 

Παίρνουμε δύο διάφανα ποτηράκια του κρασιού. Στο ένα βάζουμε ένα παγάκι να ψιλολυώσει, στο άλλο λίγο νερό και λίγο τριμμένο σαπουνάκι. 

Ανακατεύουμε να λυώσει λίγο και το σαπούνι μας.

Παίρνουμε λίγες σταγόνες από τον χυμό λάχανου και τις ρίχνουμε στο άλλο ποτηράκι με το σαπούνι. Αυτά θα ερωτευτούν, θα πάθουν μια ταραχή και θα γίνει η μέγιστη χημική ένωσις που θα εκφραστεί με χορούς και τραγούδια και χρώματα. Κάτι σαν αυτά τα βραχιολάκια που πουλάνε, που ανάλογα με την διάθεση αλλάζει το χρώμα τους. Ένα τέτοιο πράγμα.

Κοιτάμε καλά το χρώμα και βάσει του παρακάτω πίνακα αποφασίζουμε αν θέλουμε να το τεστάρουμε και στον αγαπημένο μας ή αν απλά θα το αφήσουμε να ωριμάσει κι άλλο. Τι θα πάθει ο αγαπημένος μας; Τιποτα τραγικό, λίγη φαγούρα. Αν είναι πολύ αλκαλικό, πολλή φαγούρα. Καμιά φορά έχει πλάκα, αλλά αν ο αγαπημένος σας έχει γενικά ευαισθησίες και αλλεργίες, μπορεί να μην είναι τόσο αστείο το θέαμα στο τέλος... Ας μην το διακινδυνεύσουμε λοιπόν. Δεν πειράζει, πλυθείτε με το παλιοσαπούνι του σούπερ μάρκετ για κανά δύο βδομάδες ακόμα, οπότε και θα ξανακάνετε το τεστ με το λάχανο.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν έχετε αχρωματοψία, μην κάνετε τον κόπο να παίξετε με το λάχανο.

Κόκκινο 1-3 : πολύ όξινο
Βιολετί 4-5 : αρκετά όξινο
Μωβ / Μπλε 6-9 : ουδέτερο
Πράσινο 10-11 : αρκετά αλκαλικό
Κίτρινο 12-14 : πολύ αλκαλικό

Δείτε το δικό μου τεστ στο σαπουνάκι Καστίλης, το γλυκούλι μου, την συνταγή του οποίου θα έχετε εντός της ημέρας!  Ένα υπέροχο μωβ/μπλε, εεεε; Και μη μου πείτε όχι, έχω περάσει ειδικό τεστ αντιληπτικότητας των χρωμάτων για την προηγούμενη δουλειά μου. Μπορεί να έχω 200 βαθμούς μυωπία, αλλά με τους φακούς επαφής βλέπω όλες τις αποχρώσεις του ουράνιου τόξου!

10 σχόλια:

puppeta είπε...

καλα..δεν υπαρχω λεμε...εκανα το τεστ με τοκοκκινο λαχανο..αλλα ειχα βαλει χρωματα στα σαπουνια και μου δειξαν τα περισσοτερα πρασινα και 1 μαυρο..λογω χρωματος.μαλλον ειναι τα τεστ για αχρωμα σαπουνια,ε;;καλο σκ!

Blondbrained είπε...

Έχω βάλει και γω χρώμα ζαχαροπλαστικής σε ένα, και δεν το έχει επηρεάσει. Δεν ξέρω αυτά που έβαλες εσύ μήπως το επηρεάζουν. Πάντως θέλει πολύ λίγο από το σαπούηνι και μία σταγόνα από το λιωμένο λάχανο. δεν χρειάζεται περισσότερο :)

Lila Lilak είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Lila Lilak είπε...

τεχνική που διάβασα (αλλά δεν εφάρμοσα ακόμη) είναι, όταν γίνει ο χυμός απο το κοκκινολάχανο εμβαπτίζουμε μέσα λωρίδες απο φίλτρο καφετιέρας, κομμένες στο μέγεθος που θέλουμε, όπως οι λωρίδες μέτρησης ph του εμπορίου. Τις αφήνουμε να ποτίσουν καλά και τις αφήνουμε έξω να στεγνώσουν. (πάνω σε λαδόχαρτο πχ). Θέλουν κάποιες ωρίτσες, όταν στεγνώσουν καλά τις αποθηκεύουμε και μετράμε μ αυτές το ph.

Blondbrained είπε...

Α, άμα πιάσει αυτό, άγαλμα θα σου κάνω!!! Θα το δοκιμάσω κι αν είναι θα ενημερώσω και την ανάρτηση με φωτογραφίες κλπ :) ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕ! Έτσι, βρε παιδιά, πείτε ιδέες!

Z Ioanna είπε...

Ποιο ειναι το σωστο πεχα για το σαπουνακι μας;; Εφτιαξα το πρωτο μου σαπουνι κ σε λιγες μερες θα ειναι ετοιμο προς χρηση!!! Γιουπιιιι κ μπραβο μου!!!!!!

Blondbrained είπε...

Χαχαχα! Είσαι φοβερή!!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ,΄οντως!!!! 7-10 είσαι καλυμμένη. Ιδανικά το 7-8 :)

Άντε και εις ανώτερα!!!!!

Argyro είπε...

καλησπέρα σε όλες και όλους. Μια ερώτηση βρε παιδιά. ο γιος μου θέλει -λεει- να του φτιάξω ενα σαπουνακι σε χρώμα μαυρο που εχει η ομάδα του. καμμια ιδέα? οτι και να έβαλα δεν επιασε. ευχαριστω

Blondbrained είπε...

AAAAAAAAAAA, δεν το πιστεύω, πάνω που σηκωνόμουν να φτιάξω σαπούνι με καφέ! Αν το κάνεις πολύ δυνατό βγαίνει σχεδόν μαύρο. Αλλιώς βάλε ενεργό άνθρακα, αλλά θέλει διαδικασία, δεν έχω ασχοληθεί. Κάνε μια υπομονή μέχρι αύριο, θα έχει βγει το σαπούνι και θα σε πω (θα έχω και φωτογραφίες) :)

Ανώνυμος είπε...

ta xrwmata pigment pou einai eidika gia bafes sapouniwn mporoun na sou dwsoun oti apoxrwsh 8eleis akribos :)