Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012

ΦΑΡΥΓΓΙΤΙΔΑ - ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΒΟΤΑΝΑ


 Ήρθε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας τον πόνο μου. Και φυσικά δε θα το έκανα αν δεν είχε ήδη βρεθεί η λύση. Από την προηγούμενη Τρίτη (σχεδόν 10 μέρες δηλαδή) υπεφερα από έναν βήχα, ο οποίος συνοδευόμενος από όλα τα υπόλοιπα συμπτώματα κοινής γρίππης, δεν με ανησύχησε αρχικά. Έπινα τα διάφορα ζεστά μου, τα μέλια και τα λεμόνια μου. Με ηρεμούσε για λίγο, και μετά δώσ' του πάλι.
Και ήρθε η ώρα η μεγάλη που η ίωση τέλος πάντων πέρασε. 

Αλλά ο βήχας έμεινε.

Κι όχι μόνο έμεινε, αλλά έγινε και χειρότερος! Αυτό χτύπησε το καμπανάκι. Έχω κάνει φαρυγγίτιδα μόνο μια φορά στην ζωή μου, πέρυσι. Και προφανώς απέκτησα μια κάποια ευαισθησία.

Από προχθές είμαι άυπνη στην ουσία, δεν με πιάνει τίποτα και σήμερα το μεσημέρι στις 3:00 (ο έξω από δω έβαλε το χεράκι του μάλλον) αποφασίστηκε μετά από οικογενειακό συμβούλιο να πάω να κάνω κορτιζόνη σήμερα το απόγευμα, γιατί η εμφάνισή μου και η κατάστασή μου ήταν άκρως ανησυχητική. Δεν διαφώνησα καθόλου, αφού πλέον με πόναγε η καρδιά μου και φοβόμουν ακόμα και για ανακοπή (κι αν νομίζετε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν, ξεχάστε το. Η καρδιά ταλαιπωρείται αφάνταστα σε συνεχόμενο έντονο βήχα και... σε λόξυγγα).
Μέχρι να έρθει η ώρα για τον γιατρό, πέρασε από το μυαλό μου ότι ίσως να μην κατάφερνα καν να πάω όρθια. Και άνοιξα το ίντερνετ (μα έχω ξαναπεί τι ευλογημένο είναι το ίντερνετ, έτσι; Ας το βρίζουν οι φωτισμένοι, εμένα μόνο καλά μου 'χει δώσει) και γκουγκλάρισα το αυτονόητο: ΒΟΤΑΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΑΡΥΓΓΙΤΙΔΑ. Και έπεσα στην παρακάτω ανάρτηση ενός πολύ καλού ανθρώπου. Έκανα εν μέσω βήχα το μαγικό τσάι και με δύο εισπνοές, άντε να ήταν τρεις, κόπηκε ο βήχας μαχαίρι!!!! ΑΛΗΘΕΙΑ ΛΕΩ. ΤΟ ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ ΣΕ Ο,ΤΙ ΕΧΩ ΙΕΡΟ! Για την ακρίβεια, με το που έβαζα τα βότανα μέσα στο μπολάκι για να τα βάλω στο νερό, η μυρωδιά τους και μόνο με ηρεμούσε. Την ώρα που έκανα τις περαιτέρω εισπνοές, έστειλα ό,τι ευχή μπορούσα να σκεφτώ στον καλό αυτό άνθρωπο, και χαμογελούσα σαν χαζή πάνω από τους ατμούς. Και από δω λοιπόν στέλνω τις άπειρες ευχαριστίες μου και απειρότερες ευχές στον καλό αυτό άνθρωπο. Να έχει πάντα ευτυχία και χαρά και υγεία στην ζωή του!!!

Βιάζεστε το ξέρω, και πολύ σας καθυστερώ. Ακολουθεί η ανάρτηση και η πηγή.
Και φυσικά τα μαγικά βοτάνια που μπορούν να σώσουν ζωές!
 
"Εδώ και αρκετά χρόνια έχω μια ευαισθησία και παθαίνω φαρυγγίτιδες και λαρυγγίτιδες, ειδικά τους κρύους μήνες του χειμώνα. Ποτέ δεν έχω πάρει αντιβηχικά σιρόπια και κανένα άλλο φάρμακο. Τις φλεγμονές αυτές, που συνήθως προέρχονται από ιώσεις, τις αντιμετωπίζω με τα θαυματουργά τσαγάκια που πίνω. Φτιάχνω ένα έγχυμα με φασκόμηλο, θυμάρι, χαμομήλι, μολόχα, σιδερίτη και δεντρολίβανο. Όταν είναι έτοιμο, κάνω εισπνοές από τους ατμούς του εγχύματος και στη συνέχεια, αφού βάλω μερικές σταγόνες λεμόνι και λίγο μέλι, το πίνω ζεστό. Αυτό το κάνω 3-4 φορές την μέρα και άλλες 5-6 κάνω γαργάρες με το ίδιο έγχυμα. Σε δύο μέρες έχουν υποχωρήσει τα συμπτώματα και την τρίτη είμαι περδίκι. Εναλλακτικά μπορούν να μπουν στο έγχυμα και άλλα βότανα. Ένα επίσης θαυματουργό βότανο είναι το δίκταμο, που μαλακώνει το λαιμό και το λάρυγγα. Αν ο βήχας προέρχεται από βροχικά μπορεί να προστεθεί μαντζουράνα ή και ρίγανη. Το σπαθόχορτο και το τίλιο είναι επίσης κατάλληλα, όπως και η λεβάντα(για αλλεργικό βήχα) και η  μέντα αν έχετε κρυώσει(όχι για αυτούς που κάνουν ομοιοπαθητική). Όποιο συνδυασμό χρησιμοποιήσετε θα δείτε αποτελέσματα, όμως πρέπει να έχει απαραίτητα φασκόμηλο και ρίγανη. Εναλλακτικά μπορείτε να φτιάξετε και σιρόπι, ειδικά για τα μικρά παιδιά που δυσκολεύονται να πιούν τσάι.  Φτιάξτε ένα δυνατό έγχυμα από τα παραπάνω βότανα (όλα μαζί ή συνδυάστε κάποια) και ανακατέψτε το με μέλι σε αναλογία 2:1 (2 μέρη έγχυμα – 1 μέρος μέλι). Το φυσικό μας σιρόπι είναι έτοιμο και πίνετε άφοβα 5 φορές την μέρα από 1-2 κουταλάκια"
Πηγή:  http://botanokipos.blogspot.gr/2011/10/blog-post_27.html

Υπόψιν ότι το έκανα και στα παιδιά γιατί μάλλον τα κόλλησα (η φαρυγγίτιδα κολλάει δυστυχώς), και ήδη είναι καλά τα παιδιά, σχεδόν δύο βδομάδες εκτός σχολείου, και σήμερα το απόγευμα είναι για πρώτη φορά σχεδόν καλά. Βέβαια αυτό σημαίνει ότι έχουν λυσσάξει στις φωνές και τα παιχνίδια, αλλά προτιμώ αυτούς τους ήχους από το στοματάκι τους, παρά εκείνον τον απαίσιο ήχο του τσιγαρόβηχα και του πόνου! Τα χρυσούλια μου. Τι ωραία που λυσσάνε!!!

14 σχόλια:

Βάσω είπε...

Ζεις μέσα σε ένα συνεχές "δούναι και λαβείν" αγαπημένη e-φιλενάδα, οπότε δεν είναι μόνο το internet που σου δίνει "τα καλά του".
Πρωτίστως, είναι η δική σου διάθεση να μοιράζεσαι, να δίνεις...
Σ' ευχαριστούμε !

Blondbrained είπε...

Αχ, επέστρεψες κι εσύ στο μαγικό ίντερνετ; :)

Katerina είπε...

Θα συμφωνήσω με την προλαλήσασα! Οτι δίνεις - παίρνεις σε αυτή τη ζωή! Και όσο σκέφτομαι οτι μέσα στον πόνο σου καθόσουν κι απαντούσες κι ασχολιόσουν με τις απορίες μας....είσαι απίστευτη!
Περαστικούλια λοιπόν.... θα φτιάξω το μαγικό αφέψημα και για τον άντρα μου που βήχει σαν τρελός...όχι τίποτα άλλο, να ησυχάσουν και τα αυτιά μου!!!

Katerina είπε...

Να προσθέσω καιτην Αλθαία στην ποικιλία βοτάνων για το βήχα.... ειδικά για τα βρογχικά και το βήχα είναι ένα κι ένα...
Είμαστε και στην αρχή του χειμώνα και όπως φαίνεται θα μας χρησιμεύσουν τα βοτανάκια μας πολύ!!!

Olympia B είπε...

Υπεροχο μπλογκ, βρηκα πληροφοριες για πολλα θεματα που με ενδιαφερουν! Ευχαριστω πολυ!

Ολυμπια
http://journeytoatmanashtangayoga.blogspot.com

Blondbrained είπε...

Φαντάζομαι, Κατερινιώ, πως για κάθε βήχα θα ενδείκνυνται διάφορα βότανα. Πχ, άλλη η αιτία της φαρυγγίτιδας, άλλη του σπαστικού βήχα ή του βήχα λόγω φλεγμάτων. Για την φαρυγγίτιδα καλύφθηκα προσωπικά. Αλλά για τους υπόλοιπους είμαι ακόμα στο ψάξιμο. Κρατάω την αλθαία κι ό,τι άλλο βρω για πειραματισμό με την πρώτη ευκαιρία :)

Olympia, ευχαριστούμε και καλώς μας ήρθες!

BlueAngel είπε...

Περαστικά!
αχ και εμείς περάσαμε τα ίδια(σχεδόν),Λαρυγγίτιδα.
Αντε, σιδερένιοι όλοι σας!!
γκουχ,γκουχ...

Blondbrained είπε...

Το τσαγάκι πίνω και τώρα :)
Περαστικά και σε σας. Βρε τι τραβάμε!

Maria Nv είπε...

ΜΕΧΡΙ ΧΤΕΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΕΙΧΑ ΕΝΑΝ ΒΗΧΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΟ...ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕ ΓΑΡΓΑΛΟΥΣΕ Ο ΛΑΙΜΟΣ ΟΠΟΤΕ ΕΒΗΧΑ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΩ.ΠΕΡΣΥ ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΞΑΝΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΤΟ ΤΣΑΓΑΚΙ...ΕΤΥΧΕ ΜΙΑ ΦΙΛΗ ΧΘΕΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΕ ΜΑΓΑΖΙ ΜΕ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΟΠΟΤΕ ΤΗΣ ΕΙΠΑ ΝΑ ΜΟΥ ΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΑΦΡΕΙ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ!ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ.ΕΚΑΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΙΣ ΕΙΣΠΝΟΕΣ ΗΠΙΑ ΤΟ ΤΣΑΓΑΚΙ ΕΒΗΞΑ 3-4 ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΕΣ ΕΠΕΣΑ ΓΙΑ ΥΠΝΟ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΡΩΙ ΠΟΥ ΞΥΠΝΗΣΑ Ο ΒΗΧΑΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ!!!Δ Ε Ν Υ Π Η Ρ Χ Ε !!!!!!!!ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΑ!ΑΠΛΑ ΝΙΩΘΩ ΠΩΣ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΤΙ ΑΠΟΧΡΕΜΠΤΙΚΟ....ΚΑΜΙΑ ΙΔΕΑ?

Blondbrained είπε...

Μαρία μου, καθυστερημένα απαντω΄, αλλά πάντα χρειάζεται. για δες εδώ μια εξαιρετική ανάρτηση: http://greenchef.gr/2012/11/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CE%B2%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CF%85%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B7%CE%BC%CE%B1/

Εγώ το θυμάρι θα σου πρότεινα σίγουρα! :) Δοκιμασμένο! Επίσης το αιθέριο λεβάτνας, εισπνοές, ανοίγει τη μύτη και βγάζεις πράμα μετά... :) (σόρρι για την αηδία) :)

katy είπε...

αχ!!!βρε παιδια πολυ ομορφα αυτα που γραφεται θα ηθελα ομως περισσοτερες πληροφοριες οπως σε τι ποσοτητες το καθε βοτανο?ποτε βαζωμε τα βοτανα στο νερο??αφου βρασει??τις εισπνοες τις κανωμε οσο ειναι μεσα ακομα τα βοταναη τα στραγγιζομαι πρωτα???ευχαριστω εκ των προτερων για την απαντηση.

Blondbrained είπε...

Κορίτσι μου γλυκό, δε χρειάζεται τίποτα ιδιαίτερο. Όπως φτιάχνεις ένα κανονικό τσάι. Βάζεις ίσες ποσότητες από τα βότανα, πχ μία κουταλιά του γλυκού απο το καθένα σε ένα μεγάλο ποτήρι με καυτό νερό, και το αφήνεις κανά πεντάλεπτο-δεκάλεπτο να βγάλει τις ουσίες του, να μαυρίσει το νερό σου. Και στο μεταξύ κάθεσαι και από πάνω και εισπνέεις. :) Αυτές είναι οι εισπνοές. Μετά το πίνεις αφού το σουρώσεις, γουλίτσα γουλίτσα, κάνε και καμία γαργάρα, και θα βρεις την υγειά σου :)
Να 'ναι καλά ο ευλογημένος άνθρωπος από την πηγή που ανέφερα! Να 'ναι καλά!

Χρήστος είπε...

Καλησπέρα σας,
πολύ ενδιαφέρων το άρθρο σας.
Είμαι ψάλτης και αντιμετωπίζω αυτό το πρόβλημα με την φωνή μου. Κάποιοι μου ανέφεραν σας λύση την κορτιζόνη αλλά δεν θα ήθελα να την χρησιμοποιήσω. Πιστεύετε ότι θα με βοηθήσουν τα βότανα? Απλά θα ήθελα να διευκρινίσω ότι εμένα "κλείνει" η φωνή μου δεν έχω βήχα.Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας.

Blondbrained είπε...

Αγαπητέ φίλε, δοκίμασέ το, κακό δε θα σου κάνει, όμως θα σου πω τι είναι πραγματικά θαυματουργό για ταλαιπωρημένες ή ακόμα και τραυματισμένες χορδές. Η ΑΛΟΗ! Δοκιμασμένο σε΄ανθρωπο που έχασε στην ουσία τη μία χορδή. Θα έχανε και τη δεύτερη, αλλά το πρόλαβε ΜΟΝΟ με αλόη! Ο γιατρός νόμιζε πως είχε κάνει λάθος διάγνωση. Πάρεση φωνητικών χορδών, του έλεγε πως δε θα ξαναμιλήσει, και δύο μήνες με αλόη κάθε μέρα η χορδή η ΄μια είναι υγιέστατη πια :) Δοκίμασέ το, μόνο καλό θα δεις! :)