Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2012

Θέλω σαπούνι και το θέλω ΤΩΡΑ!!!


Καταρχάς δεν είναι σωστό να είστε τόσο ανυπόμονοι. Η υπομονή είναι μεγάλη αρετή. Προχώρα αργά για να φτάσεις σίγουρα, που λένε. Όποιος βιάζεται σκοντάφτει, που επίσης λένε. Η υπομονή είναι η τέχνη της ελπίδας, λένε άλλοι.

Όμως... εγώ βρήκα κι άλλες ρήσεις για την υπομονή:
Αυτός που περιμένει πολύ, δεν πρέπει να περιμένει πολλά.
Η υπομονή είναι μια μικρή μορφή απελπισίας, μεταμφιεσμένη σε αρετή.
Η υπομονή έχει τα όριά της, μετά γίνεται δειλία.

Και φυσικά το αγαπημένο μου: Θεέ μου, δώσ' μου υπομονή, ΑΜΕΣΩΣ ΤΩΡΑ!

Όπως καταλάβατε, έχω υπομονή μέχρις ενός σημείου. Το απέδειξα αρκετά νομίζω. Έκανα υπομονή και περίμενα ούτε ξέρω πόσα batches σαπουνιών, για να δω ότι όλα θα πάνε καλά. Δύο μήνες για το ένα, τρεις για το άλλο, τέσσερις για το Καστίλης. Αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα. Αν συνεχίσω με αυτούς τους ρυθμούς, για να δοκιμάσω όλες τις συνταγές που αυτή τη στιγμή περιφέρονται ανέμελες στο κεφάλι μου περιμένοντας πότε θα τις κάνω πράξη, θα βρεθώ με Πι και διασωληνωμένη! Όχι, κυρίες και κύριοι, δεν έχουμε άλλη υπομονή. Τουλάχιστον για τα πρώτα batches καινούργιων συνταγών ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΑΜΕΣΑ αν είναι καλό το σαπούνι, κι όχι να περιμένω συνολικά κανένα χρόνο για να το φέρω στα "μέτρα" μου. 

Έψαξα λοιπόν -γιατί είμαι πολύ του σκαλίσματος- και βρήκα ότι ευτυχώς ο κόσμος είναι γεμάτος ανυπόμονους ανθρώπους σαν εμένα, που κρύβουν την "ατέλειά" τους στα σκοτάδια και το παίζουν ήρεμοι και καλόβολοι. Τους φαντάστηκα να τρώνε κι αυτοί τα νύχια τους νυχθημερόν για δύο μήνες πάνω από ένα batch περιμένοντας για το αποτέλεσμα, ώσπου κάποιος απ' αυτούς - ο πιο έξυπνος προφανώς και του βγάζω το καπέλο- ανακάλυψε μια τεχνική!

Ναι, σας έχω την τεχνική που θα σας δώσει σαπούνι της κρύας μεθόδου, με όλα τα υπέρ της κρύας μεθόδου, αλλά με έτοιμο το πεχά μέσα σε δύο μέρες το πολύ, και με σκληρότητα σαπουνιού ίδια με αυτή ενός σαπουνιού 2 μηνών! Για την ακρίβεια, το πρώτο κομμάτι το πέτυχα ήδη. Το δεύτερο το δουλεύω και είμαι πολύ κοντά! Είναι ένα work in progress δηλαδή, αλλά πάει πολύ καλά και σύντομα θα φτιάχνετε ένα σαπούνι σήμερα και θα το έχετε έτοιμο για χρήση σε 10 μέρες, άντε δύο βδομάδες το πολύ. Πολύ καλύτερα από τους 2 ή 3 μήνες, ε;

Ξεκινάμε λοιπόν. Έχω καταγράψει την τεχνική όσο πιο αναλυτικά μπορούσα. Σας έχω και φωτογραφίες από την παρασκευή. Η τεχνική δοκιμάστηκε αρχικά στο σαπούνι τριαντάφυλλο, μόνο που δεν έβαλα χρώμα... γιατί το ξέχασα. Ας πούμε ότι έχουμε ένα σαπούνι λευκού τριαντάφυλλου λοιπόν, και είμαστε καλυμμένοι!

Η τεχνική βασίζεται στο εξής. Στην παρασκευή με την κρύα μέθοδο, το μεγαλύτερο μέρος της σαπωνοποίησης γίνεται στο καλούπι, σε αντίθεση με την μέθοδο του μαγειρέματος, που ολοκληρώνεται στην κατσαρόλα. Μπορεί με την δεύτερη μέθοδο να έχεις έτοιμο σαπούνι επίσης σε λίγες μέρες, αλλά και εμφανισιακά είναι πολύ διαφορετικό (τραχύ και old style) και σίγουρα το μαγείρεμα τόσο ευαίσθητων υλικών, όπως πχ το γάλα ή τα αιθέρια ή οι χυμοί, δεν είναι και το καλύτερο για τα υλικά μας. Είναι καλή μέθοδος για απλά σαπούνια, χωρίς πολλά-πολλά υλικά, το πολύ με μερικά εγχύματα βοτάνων, που έτσι κι αλλιώς ζεστά τα βάζουμε, και η ρουστίκ εμφάνιση το ενισχύει αυτό. Αλλά εμείς είμαστε τύποι απαλοί, smooth, ραφινάτοι βρε παιδί μου. Θέλουμε λείες επιφάνειες, και να μυρίζει το ροδόνερο από το μπάνιο μέχρι το σαλόνι!!! Γι' αυτό θέλουμε την κρύα μέθοδο και γι' αυτό θέλουμε μια τεχνική που δε θα επηρεάσει αρνητικά τα υλικά μας, απλώς θα τα βοηθήσει να σαπωνοποιηθούν πιο γρήγορα.

Εν συντομία η τεχνική έχει ως εξής:
Φτιάχνουμε το σαπούνι μας όπως έχουμε μάθει, και αφού το βάλουμε στο καλούπι μας, το σκεπάζουμε καλά, μα πολύ καλά με μεμβράνη (βάλτε σταυρωτά τουλάχιστον δύο κομμάτια μεμβράνης, γιατί ο αέρας του φούρνου τις βγάζει εύκολα) και βάζουμε το καλούπι μας στον φούρνο που τον έχουμε αναμμένο στους 70-80 βαθμούς το πολύ, στον αέρα και κατά προτίμηση μέσα σε ταψί, για την πιθανότητα να έχουμε κανένα φαινόμενο ηφαιστείου, σαν εκείνο που είχα πάθει μια φορά. Κι αν πάθουμε κανά τέτοιο, πάει ο φούρνος μας! Έτσι όμως δεν έχουμε πρόβλημα. Το σαπούνι μας έτσι κι αλλιώς φτάνει ακριβώς σε αυτές τις θερμοκρασίες στην διάρκεια της σαπωνοποίησης, εμείς το φτάνουμε λίγο πιο γρήγορα και πιο σταθερά, αφήνοντάς το στον φούρνο μας στους 70-80 βαθμούς για 2 ώρες, ελέγχοντας τακτικά (αλλά χωρίς να ανοίγουμε τον φούρνο κάθε τρεις και λίγο). Εγώ το έβαλα στους 75. Μόλις περάσουν οι δύο ώρες, κλείνουμε τον φούρνο και το αφήνουμε μέσα να κρυώσει, χωρίς πάλι να ανοίξουμε τον φούρνο, για 12 ώρες τουλάχιστον ή για ένα βράδυ. Μόλις περάσουν οι 12 ώρες το βγάζουμε και είναι έτοιμο για κόψιμο. Ελέγχουμε το πεχά. Το πιο πιθανό είναι να είναι έτοιμο. Υπάρχει όμως και περίπτωση να μην είναι για κάποιον λόγο (χαμηλή θερμοκρασία για τα υλικά μας, συνδυασμός υλικών που αντιστέκεται στις γρήγορες λύσεις... άντε να βγάλεις άκρη τώρα....) Τότε το αφήνουμε να ωριμάσει κανονικά για 6-8 βδομάδες. Αλλιώς περνάμε στο δεύτερο στάδιο... της σκλήρυνσης του σαπουνιού μας. 

Το σαπούνι μας είναι ακόμα μαλακό. Αν περιμένουμε καμιά 10αριά μέρες θα είναι αρκετά πιο σκληρό, σχεδόν έτοιμο, αλλά πιθανά να τελειώνει πιο γρήγορα στην χρήση από ό,τι αν το αφήναμε κανονικά να ωριμάσει. Υπάρχει λύση; Of course. Μειώνουμε το νερό της συνταγής μας. Και σ' αυτό ακριβώς το στάδιο πειραματισμού βρίσκομαι τώρα. Αυτή τη βδομάδα θα φτιάξω δύο batches με διαφορετικές αναλογίες νερού, για να δω ποιο δίνει αρκετά σκληρό σαπούνι. Και θα ενημερώσω εννοείται. Από έρευνα βρήκα ότι αυτό ακριβώς κάνουν όσοι χρησιμοποιούν την τεχνική, και λένε πως το αποτέλεσμα είναι ένα σαπούνι ακριβώς ίδιο με αυτά που αφήνουν να ωριμάσουν για μήνες. Οι περισσότεροι το αφήνουν έτσι κι αλλιώς 10 μέρες να έρθει στα ίσα του, αλλά μετά τις 10 μέρες είναι -λέει- πανέτοιμο. Είμαι ανοιχτή, γι' αυτό το δοκιμάζω άλλωστε. Μέχρι στιγμής χαίρομαι που το πεχά είναι εξαρχής τελειωμένη υπόθεση, και δε θα 'χω να το σκέφτομαι πια. Πάντα πρέπει να ελέγχουμε το πεχά μόλις το βγάζουμε από το καλούπι μας, αλλά για φανταστείτε να είναι ουδέτερο το σαπούνι σας μέσα σε δύο μέρες. Καταπληκτικό δεν είναι; 

ΠΡΟΣΟΧΗ-ΠΡΟΣΟΧΗ: Αυτή την τεχνική δεν την κάνουμε με υλικά που έτσι κι αλλιώς αυξάνουν την θερμοκρασία του σαπουνιού, όπως η ζάχαρη, το μέλι και το γάλα, γιατί σίγουρα θα μας κάτσει το ηφαίστειο. Αν θέλουμε σώνει και ντε να το κάνουμε, έχω βρει ότι το αφήνουν μόλις 15 λεπτά στον φούρνο, και μετά σβήνουν το φούρνο και το αφήνουν κανονικά μέχρι την άλλη μέρα. Λένε ότι δεν έχουν πρόβλημα έτσι, και ότι το πεχά και πάλι είναι καλό. Δεν ξέρω, δεν έχω φτιάξει έτσι με γάλα, ούτε με ζάχαρη, οπότε δεν το εγγυώμαι. Αν το κάνω θα σας πω. Προς το παρόν...

...πάμε στην τεχνική αναλυτικά και με φωτογραφίες περικαλώ.

Ζυγίζουμε και συγκεντρώνουμε τα υλικά μας. Νερό, σόδα, λάδια (υγρά και στέρεα) και σε ένα ποτηράκι τα πρόσθετα που θα βάλουμε όταν κάνει τρέις το σαπούνι μας, για να μην ψαχνόμαστε τελευταία στιγμή.

 Εδώ μια πανοραμική!
 Έτοιμο και το καλούπι μας (σιλικόνης εδώ) και φυσικά το μίξερ μας.
Εδώ έβαλα το ταψί κάτω κάτω στον φούρνο και από πάνω την σχάρα (για να κυκλοφορεί σχετικά ο αέρας) και πάνω από την σχάρα έβαλα και χαρτί ψησίματος για σιγουριά.
Εδώ το έρμο το μπουκάλι που όλο το βάζω και το βγάζω από την κατάψυξη. Το έχω ειδικά γι' αυτή τη δουλειά. Κανονικά έπρεπε να έχω και παγάκια, αλλά λόγω χειμώνα δεν χρησιμοποιούμε, κι έτσι ξέμεινα με το μπουκάλι παγώματος...
 Αφού πάγωσε το νερό έβαλα το ροδόνερο και ετοιμάζομαι να ρίξω την σόδα λίγη-λίγη.
 Ιδού μετά την σόδα. Περιττό να πω ότι μοσχομύρισε η κουζίνα!
Θέρμανα στο μεταξύ τα λάδια μου ολίγον στον φούρνο, γιατί είναι αρκετά χαμηλή η θερμοκρασία του σοδο-ροδόνερου, και μπορεί να έχω πρόβλημα στο να λιώσει τα στέρεα λάδια μου (το καριτέ πχ), οπότε τα λιώνω εκ των προτέρων, χωρίς να τα θερμάνω πολύ.
Κι εδώ τα ενώσαμε, σόδα και λάδια και με ένα χτύπημα άσπρισε από το κακό του, αλλά πολύ το απολαμβάνουμε εμείς.
Ήδη σε λίγα δευτερόλεπτα έχει φτάσει σχεδόν σε τρέις. Βλέπετε που αφήνει ίχνος το μίξερ; Σας θυμίζω ότι το χρησιμοποιώ ως επί το πλείστον κλειστό, σαν ανακατευτήρι ένα πράγμα, και απλά το ενεργοποιώ ελάχιστα, για λίγα δευτερόλεπτα την φορά, στην διάρκεια του ανακατέματος, για να βοηθήσει λίγο την κατάσταση. ΔΕΝ ΧΤΥΠΑΜΕ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ ΜΕ ΑΝΑΜΜΕΝΟ ΤΟ ΜΙΞΕΡ.
Εδώ μπήκαν πια τα πρόσθετα και ήδη έχει πήξει αρκετά. Κανονικά σ' αυτή τη φάση θα έβαζα και το χρώμα, αλλά...
Το ρίχνουμε στο καλούπι μας, και αν χρειαστεί μαζεύουμε με κουτάλι ό,τι έχει μείνει και το βάζουμε και απλώνουμε καλά. Μπορεί να είναι αρκετά πηχτό και να πρέπει να το βάλουμε μόνο με κουτάλι. Δεν μας πειράζει, γιατί έτσι κι αλλιώς με την σαπωνοποίηση θα γίνει πάλι υγρό και θα έρθει να κάτσει σωστά στο καλούπι. Αυτός είναι ο λόγος που η κρύα μέθοδος δίνει λεία σαπούνια.
 Το σκεπάζουμε καλά, μα ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ με μεμβράνη. Μην ανησυχείτε, ο φούρνος δεν είναι τόσο καυτός ώστε να λιώσει η μεμβράνη μας.
Εδώ ο χαμός που με περιμένει για πλύσιμο... Όσο το σαπούνι μας θα μαγειρεύεται στον φούρνο, εμείς... καθαρίζουμε σαν καλές νοικοκυρές... και νοικοκύρηδες! Πώς τα πλένουμε; Ένας είναι ο τρόπος να φύγει η λαδίλα και η λίγδα από τα εργαλεία σας. Σαπούνι δικό σας, είναι το μόνο που καθαρίζει τα λίπη ή/και ελληνικός καφές που τον προσθέτουμε στο σαπουνόνερό μας. Ούτε που θα καταλάβετε για πότε τα καθαρίσατε.
Και μέχρι να τελειώσω -πολύ γρήγορα ομολογουμένως- το πλύσιμο, το σαπούνι μου ήδη έχει αρχίσει να σαπωνοποιείται. Δείτε το τζελ που δημιουργείται στις άκρες.
Εδώ σε πλήρη σαπωνοποίηση. Φτου φτου φτου. Δεν πιστεύω να ξεχάσατε να το σταυρώσετε όταν το βάλατε στον φούρνο, εεεεε;
Κι εδώ έτοιμο και κομμένο την επόμενη μέρα. Σαπούνι λευκό τριαντάφυλλο, κυρίες και κύριοι, έτοιμο κομμένο σε μία μέρα στην ουσία! Τα σκασιματάκια στην επιφάνεια, που δεν είναι και τόσο άσχημα, αλλά χαλάνε την τελειότητά του, σημαίνουν -λέει- πως ήταν λίγο πιο μεγάλη η θερμοκρασία απ' όσο έπρεπε. Επειδή ο φούρνος του καθενός διαφέρει, από τέτοιες λεπτομέρειες θα ξέρουμε ποια είναι η ιδανική θερμοκρασία για τον ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΦΟΥΡΝΟ. Εγώ στην επόμενη δόση θα το βάλω στους 70 βαθμούς για να δω το αποτέλεσμα.
Λείο και μυρωδιαστό.... Μαλακό ακόμα. Για να δούμε και το πεχά του. Εδώ έχω στο ένα ποτήρι σαπούνι τριαντάφυλλο δύο μηνών και βάλε, και στο άλλο το καινούργιο. Σας προκαλώ να μου πείτε ποιο είναι ποιο!
 Για ξαναδείτε κι από άλλη γωνία.
Μην σας κρατάω σε αγωνία. Το δεξί είναι το παλιότερο. Εξ ου και έχει το τέλειο χρώμα, αλλά είναι ανεπαίσθητη η διαφορά. Σε νούμερα πεχά πρέπει να είναι γύρω στο μισό πεχά η διαφορά τους. Μηδαμινή διαφορά, ειδικά όταν το ένα σαπούνι έχει φτιαχτεί μόλις ... χθες!

Όπως είδατε, λοιπόν, αυτή η τεχνική αξίζει όλη την προσοχή μας. Το σαπούνι αυτή τη στιγμή είναι σχεδόν 8 ημερών και ήδη είναι αρκετά πιο σκληρό. Ακόμα και δύο βδομάδες να θέλει για να σκληρύνει, πάλι κερδισμένη θα είμαι από πλευράς χρόνου, και πλέον δε θα το σκέφτομαι δέκα φορές να δοκιμάσω μια καινούργια συνταγή όσες φορές χρειαστεί μέχρι να την τελειοποιήσω. Καλά, εννοείται πως τέλειες μου βγαίνουν με την μία.... :P αλλά τώρα αρχίζω δοκιμές με πιο πολύπλοκες συνταγές και δεν ξέρω αν θα συνεχιστεί η τύχη μου!

Καλά μαγειρέματα λοιπόν! Ανυπομονώ να μου πείτε τις δικές σας σαπουνοπεριπέτειες! :)

49 σχόλια:

Katerina είπε...

Γιούπι!!!!!!!!!!!! πως και πως το περίμενα αυτό το πόστ!!! άντε να ξεκινήσω να φτιάξω κι εγώ το πρώτο μου σαπουνάκι....σ'ευχαριστούμε πάρα πάρα πολύ!!! (θα επανέλθω με απορίες....μην απορήσεις!)

Blondbrained είπε...

Θα απορήσω αν δεν εχεις απορίες :)
Πώς λένε ότι ο καλός ο μαθητής είναι αυτός που έχει τις περισσότερες ερωτήσεις; Ένα τέτοιο πράγμα!

Καλά μαγειρέματα!

Ανώνυμος είπε...

Μα τι κορίτσι είσαι εσύ!σε όλα μέσα!Σαπούνια, βοτάνια, μαγειρέματα,αλχημείες,εσωτερικά,παιδιά, δουλειά ακόμη και άρρωστη αυτά σκεφτόσουν,τι να πω πια! Ή μάλλον θα πω!Τυχερός ο άντρας σου που σ΄έχει!
Κυριακή.

Blondbrained είπε...

Αγαπητοτάτη, θα του το μεταφέρω με περίσσια χαρά και ικανοποίηση! Πάντα γελάω με την γκριμάτσα του όταν του θυμίζω πόσο τυχερούλης είναι που μ' έχει! :)))))

Katerina είπε...

Φιλενάδα, η μέθοδος που μας μεταλαμπάδευσες λειτουργεί τέλεια! Το σαπουνάκι που έφτιαξα στις 22 του μηνού είναι τέλειο! Το τεστ βγαίνει όλο και καλύτερο... Ισως είναι λίγο μαλακό αλλά επειδή είναι το πρώτο μου δεν μπορώ να κρίνω με ασφάλεια...παντως αφήνει ένα δέρμα βιλούδο!!! Μόνο στο μαλλί ήταν αποτυχία και δεν ξεπλενόταν με τίποτα...λες αν το κάνω υγρό να λειτουργήσει καλύτερα σαν σαμπουάν; Οταν πρόκειται για σαμπουάν πάλι βάζουμε ζάχαρη; έχει ήδη λάδι καρύδας μέσα για αφρισμό, χρειάζεται λες και τη ζάχαρη; Γκουρού μου εσύ!!!

Blondbrained είπε...

Συγχαρητήρια και εις ανώτερα. Εγώ που το έφτιαξα πριν από 12 μέρες έχει σκληρύνει αρκετά, αλλά θα δοκιμάσω να ρίξω το νερό στην συνταγή, γιατί έτσι θα είναι πιο σκληρό ακόμα (αυτό το κάνω και στο Καστίλης και είναι πέτρα από την πρώτη μέρα). θα ενημερώσω με τον νέο χρόνο για τον τρόπο. Πάντως ναι, πολύ καλή αυτή η τεχνική. Για το μαλλί σίγουρα θα βοηθήσει αν το κάνεις υγρό. Κι εγώ το έκανα για το μαλλί :) Κάνε υπομονή όμως λίγο ακόμα και περίμενε κανά δύο βδομάδες (σε σχέση με τις 6 που χρειάζεται το λιγότερο κανονικά, μια χαρά είναι), και ξαναδές το.
Βρε, εσένα πρέπει να σου δίνω πτυχίο κάθε φορά. Μα τι καλή μαθήτρια! :)

Katerina είπε...

Ευχαριστώ... ευχαριστώ... (κοκκίνησα καλέ απο τη ντροπή μου...)Τελικά για τη ζαχαρίτσα τι λες;;; όταν φτιάχνουμε σαμπουάν τη βάζουμε ή θα είναι πολύ ...σοροπιασμένο;;;

Blondbrained είπε...

Αφού έχεις βάλει καρυδέλαιο δε θες ΤΙΠΟΤΕ άλλο! Είναι φουλ :)

Ανώνυμος είπε...

Τέλειο το κόλπο με τον φούρνο!! Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ!! Και πως να το σκεφτώ καλέ αφού είμαι καινούργια στο χώρο του σαπουνιού!!! :ρ Θα το εφαρμόσω ΑΜΕΣΑ!! Έχω όμως μια απορία...το έχεις δοκιμάσει με διχρωμία; Αν ναι, τό δεύτερο χρώμα πως δίχνει; Σε ευχαριστώ πολύ πάντως για το άρθρο σου!!! Είσαι υπέροχη!! ♥ Δήμητρα ;)

Ελένη είπε...

συγχαρητήρια για το ποστ, με θαυμασμό διαβάζω τα άρθρα σου
εύχομαικαλή χρονιά! με υγεία και δύναμη
προσπάθησα να φτιάξω το σαπούνι αυτό της βασικής συνταγής και αυτό με το λεμόνι με την κρύα μέθοδο, όμως κόρφιασε το λάδι και δεν ξέρω τι έκανα λάθος μήπως μπορείς να με βοηθήσεις;΄
μπορώ να κάνω κάτι να το διορθώσω;

Blondbrained είπε...

Δημητρούλα μου, γεια σου, που λέει και το τραγούδι! Δεν έχω δοκιμάσει με διχρωμία, αλλά αν φτιάχνεις με κρύα μέθοδο δίχρωμα και δεν έχεις πρόβλημα, ούτε με τον φούρνο θα έχεις. Επίσης σύντομα -μια και μόλις σήμερα γύρισα και προσπαθώ να μαζευτώ- ακολουθεί ανάρτηση με την επιτυχημένη δοκιμή με σαπούνι του φούρνου πιο σκληρό (με μείωση του νερού), η οποία πέτυχε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ, μα πάρα πολύ! :) Αν φτιάξεις δίχρωμα πες μας, αλλά δεν νομίζω ότι θα έχεις πρόβλημα γιατί δεν ανεβάζει θερμοκρασίες μεγαλύτερες από την κανονική της σαπωνοποίησης (μιλάω για κρύα μέθοδο και μόνο, έτσι;)

Φίλη Ελένη, ευχαριστώ θερμά για τα καλά σου λόγια, και καλώς ήρθες στο σπιτικό μου :) θέλω πολύ να σε βοηθήσω με το πρόβλημα που προέκυψε, αλλά δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς συνέβη. Μπορείς να γίνεις πιο συγκεκρμένη; Όταν λες κόρφιασε το λάδι; Έκανε φουσκαλίτσες; Στην ωρίμανση εννοείς ή στο τρέις την ώρα που ανακάτευες; Πες μου και θα βρούμε λύση. Όλο και κάτι θα βρούμε!

Ελένη είπε...

όταν ανακάτευα ήταν μια χαρά, μετά που το έβαλα στη φόρμα και το άφησα να σφίξει... να ωριμάσει κάτω έχει σφίξει όχι πολύ αλλά από πάνω έχει λάδι. μήπως δεν το ανακάτεψα αρκετά περίπου πόση ώρα πρέπει να το ανακατεύεις;
δεν ξέρω αν σου έδωσα να καταλάβεις, πάντως ευχαριστώ για τη βοήθεια, γιατί μου ρχεται να το πετάξω!αλλά έχει τόσο ωραίο χρώμα και μοσχοβολάει που στενοχωριέμαι

Blondbrained είπε...

Α, κάτσε, αν κατάλαβα καλά δεν έχουν "δέσει" σωστά τα υλικά. Οταν αποφάσισες να το βάλεις στην φόρμα, είχε πήξει καθόλου τν ώρα που ανακάτευες; Άφηνε ίχνος η κουτάλα σου ή το μιξεράκι σου δηλαδή; Αν δεν άφηνε ίχνος, ή αν το ίχνος που άφηνε ήταν ελάχιστο, υπάρχει σοβαρή περίπτωση να μην έχουν ανακατευτεί καλά τα υλικά. Αν ισχύει αυτό, θα το βάλεις στην κατσαρόλα σου, σε χαμηλή θερμοκρασία και θα ανακατεύεις συνέχεια μέχρι να δεις ότι πήζει. Τώρα μπορείς να προσθέσεις ακόμα και λίγο νεράκι για να λυώσει πιο εύκολα. Με την θερμοκρασία και το μαγείρεμα θα εξατμιστεί έτσι κι αλλιώς. Μ' αυτή την λύση θα είναι έτοιμο το σαπούνι σου από πλευράς πεχά, αλλά αν έχεις βάλει αιθέρια μπορεί να "χαλάσουν". Βέβαια σε χαμηλή θερμοκρασία μπορεί και να αντέξουν, αλλά από το να πετάξεις όλο το σαπούνι καλύτερα αυτό. Για πες μου τι έγινε με το ίχνος να δούμε...

Katerina είπε...

Γεια σου κοριτσάκι! Μετά την επιτυχία που είχε το πρώτο σαπουνάκι μου με το χαμομήλι είπα να φτιάξω και αυτό με το δεντρολίβανο...το έφτιαξα το Σάββατο και την Κυριακή το έβγαλα και το έκοψα...δεν έχω κάνει ακόμα το τεστ αλλά φαίνεται να είναι εντάξει... παρόλα αυτά όμως.... δε μου μοσχοβόλησε όλο το σπίτι :-( δε φαίνεται να έχει κάποιο ιδιαίτερο άρωμα το σαπουνάκι μου... πήρα απο το αθιναρομ το δεντρολίβανο αυτο που είχε 4 ευρώ και όχι το άλλο το πιο ακριβό...λες να φταίει αυτό; και έβαλα 10μλ αιθέριο έλαιο δεντρολιβανου και 10μλ λεμόνι (δεν είχα δάφνη..)...επίσης, το σαπουνάκι μου έχει πάλι ένα κιτρινομπεζάκι χρώμα που την προηγούμενη φορά το απέδωσα στο χαμομήλι...αυτό είναι το φυσιολογικό;;; (Σου είπα πόσο χαρούμενη με έχεις κάνει που μου έμαθες να φτιάχνω αυτά τα σαπουνάκια;;;;; Πάρα πολύ!!!) Εχεις δοκιμάσει με γάλα καρύδας και μέλι κτλ κτλ?

Blondbrained είπε...

Βρε, αυτό το φτηνό πήρα κι εγώ. Όταν άνοιξες το μπουκάλι με το ανθόνερο, μύριζε έντονα; Πάντως δώσ' του λίγες μέρες ακόμα και θα μυρίσει ... λογικά! Αν όχι... μάλλον έπεσες σε ξεθυμασμένο ανθόνερο... τι να πω! Περίμενε 10 μερούλες να ξαναδείς πώς θα μυρίσει :)
Και ναι, αυτό το κιτρινομπεζάκι χρώμα είναι το φυσιολογικό, μάτια μου! Θα αλλάξουν ελάχιστα χρώμα όσο θα ωριμάζουν, αλλά όχι τίποτα θεαματικό!
Τώρα είμαι στη φάση που φτιάχνω μια συνταγή με γάλατα που δεν είναι γάλατα!!! χααχαχα Σε μπέρδεψα, ε; Εννοώ με γάλατα από ξηροκάρπια και δημητριακά και τέτοια, που είναι ό,τι πρέπει για το δερματάκι μας. Πχ γάλα από ρύζι που είναι αντιγηραντικό, και από αμύγδαλα που είναι θρεπτικό, και άλλα τέτοια. Προσπαθώ να αποφασίσω πόσα τέτοια γάλατα θα βάλω!!!! Είμαι στις δοκιμές. Θα ενημερώσω με την θεϊκή συνταγή αμέσως μόλις καταλήξω!!! Ετοιμαστείτε για επιδερμίδα τσίτα!!!!

ΥΓ κι εγώ χαίρομαι που χαίρεσαι :)

Katerina είπε...

Περιμένoυμε με ανυπομονησία!!! ;-)

Δήμητρα είπε...

Ναι! Ναι! Και εγώ περιμένω τις συνταγές σου με αγωνία! Θα δοκιμάσω σήμερα να φτιάξω σαπουνάκι με διχρωμία και θα σας πω αύριο τα αποτελέσματα από τα σαπουνομαγειρέματά μου!!! ♥

Ελένη είπε...

καλημέρα! λοιπόν να σας πω τι έγινε. Το έβαλα στην κατσαρόλα το έλιωσα, απορρόφησε το λάδι και έσφιξε περισσότερο, αλλά χάλασε η εικόνα του. τώρα να δούμε πως είναι στη χρήση.
περιμένουμε πως και πως τις συνταγές για να δημιουργήσουμε!!!!

Blondbrained είπε...

Ελένη μου, μπερδεύτηκα. Εννοείς το σαπούνι σου έσφιξε στην κατσαρόλα; Τότε το άφησες πολύ πριν το βάλεις στο καλούπι, εκτός αν έσφιξε απότομα. Αυτό συμβαίνει συνήθως όταν προσθέτεις χρώματα, όπως όταν βάζω εγώ το χρώμα ζαχαροπλαστικής στο σαπούνι τριαντάφυλλου και σφίγγει σε δευτερόλεπτα! Πάντως και σφιχτό να το βάλεις στο καλούπι, θα το πιέσεις καλά, θα το στρώσεις όμορφα και με την σαπωνοποίηση θα ψιλοφτιάξει. Μην ανησυχείς. Για ποια συνταγή μου λες; Για το δεντρολίβανο;

Ελένη είπε...

Μάλλον βιάστικα δεν έβαλα χρώματα. άν δεν κάνω λάθος τη συνταγή με το δεντρολίβανο την έχεις αναρτήσει, αυτή με το γάλα λέω.

Blondbrained είπε...

Αχ, δεν κατάλαβα, Ελένη μου. Ποια συνταγή σου έσφιξε και κόρφισε το λάδι; Μπερδεύτηκα! Δεν έχω αναρτήσει συνταγή με γάλα... ακόμα :)

Ελένη είπε...

λοιπόν επειδή τα έχω κάνει αχταρμά!
έφτιαξα αυτή με το λάδι καρύδας, φοινικέλαιο.... και το χυμό λεμονιού

αυτή με το γάλα την περιμένω,μετά τα πειράματα
τώρα θα μου πεις δεν κοιτάς τα βασικά θέλεις και πολύπλοκα; θα τα καταφέρω που θα πάει!

Blondbrained είπε...

Καλέ και το δεντρολίβανο που με ρώταγες πού το 'βαλες; Έφτιαξες κι άλλο; Α, εσύ πας γρήγορα. Καλά που έπιασε το πείραμα με το γρήγορο σαπούνι δηλαδή για να μπορείς να φτιάχνεις κάθε βδομάδα κι άλλο :)

Λοιπόν θα κάνω μια σύντομη ανάρτηση για την πετυχημένη γρήγορη συνταγή για να συνεχίσεις τα πειράματά σου μέχρι να τελειώσω τα δικά μου με το σαπούνι γάλακτος!!! :)

Ninevi είπε...

Και μετά σου λέει ότι ανυπομονυσία και τελειομανία δεν πάνε χεράκι - χεράκι. Όποιος δεν είναι λίγο virgo, δεν ξέρει παιδί μου :P Εύγε και ευχαριστούμε!

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σας!!!! Πολυ ενδιαφερουσες οι συνταγες σας και ιδιως αυτη η τεχνικη με το ψησιμο. Εχω φτιαξει δυο φορες σαπουνια και τις δυο φορες χτυπουσα το μιγμα με το μιξερ για καμια ωρα,ειχε μια υφη παχυρρευστης κρεμας αλλα κανενα ειδος ιχνους. Κ αφου αγανακτησα το καλουπωσα ετσι. Το καλο ειναι οτι δεν ειχα κανενα προβλημα στο ξεκαλουπωμα και στο κοψιμο.Επισης η οψη του ηταν ικανοποιητικη θα ελεγα..

Blondbrained είπε...

Ναι, δεν είναι απαραίτητο να γίνει πηχτό. Αλλά ένα trace αποκλείεται να μην το έκανε. Έστω κάτι τις... Εκτός αν ήταν καστίλης (σκέτο ελαιόλαδο), που παίζει να μην άφησε σημαντικό ίχνος... Καστίλης ήταν;

puppeta είπε...

καλησπερα κ παλι..ρισπεκτ σε ολα..αλλα πολυ θα ηθελα να μαθω και τι εχει μεσα το παγωμενο μπουκαλι απο καταψυξη..αληθεια τωρα..σας ευχαριστω πολυ..

Blondbrained είπε...

Καλέ... νεράκι του Θεού έχει, και μάλιστα από πηγάδι!!! :) :) :) Μια μπουκάλα παγωμένη βάζεις (ή δύο αν χωράει ο νεροχύτης) και είσαι εντάξει! Για να διατηρηθεί το νερό παγωμένο!

puppeta είπε...

γιατι το νερο στο σαπουνι πρεπει να ειναι παγωμενο;;αυτο δεν καταΛΑΒΑ;;Δλδ ειναι το νερο που χρησιμοποιεις με καυστικη σοδα;;ευχαριστω!

Blondbrained είπε...

Όχι, επειδή χρησιμοποιώ ανθόνερο κι αν το ενώσω έτσι με την καυστική σόδα θα βρωμίσει, κι εμείς τη θέλουμε ητν ωραία τη μυρωδιά του, κάνουμε την ένωση σόδας/ανθόνερου μέσα σε ένα πυρέξ, το οποίο βάζουμε μέσα σε κρύο/παγωμένο νερό όσο γίνεται, και προσθετουμε σιγά-σιγά την σόδα μας, για να μην ανεβάσει απότομα θερμοκρασία και μας κάψει το υλικό. Την ίδια διαδικασία ακολουθούμε κι όταν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε γάλα αντί για ανθόνερο κλπ.

puppeta είπε...

οκ καλο μου..δεν το ηξερα καθολου..αρα ετσι διαλυω οποιοδηποτε ανθονερο σε καυστικη σοδα,ε;κ να σε ρωτησω..διαβασα πως αποξηρανουμε φρουτα.μετα λεει την αποξηρανση τα περνας βερνικι ακρυλικο..ξερεις ομως αυτο αν μπορουμε να το χρησιμοποιησουμε στα σαπουνια;;φετες λεμονι αε πουμε η πορτοκαλι;;ευχαριστω πολυ!

Blondbrained είπε...

Ωραία τεχνική αυτή, αλλά τέτοιες τεχνικές τις χρησιμοποιούν συνήθως σε σαπούνια γλυκερίνης. Ομολογώ ότι δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με σαπούνια γλυκερίνης, και δεν με τραβάνε κιόλας :) Αν μάθεις όμως πες μας, γιατί μ' αρέσει σαν ιδέα :)

Marvi Passara είπε...

ΧΑΙΡΕΤΕ !!!!
Μπαίνει στο φουρνο και με την ψυχρή μέθοδο στους 50 βαθμούς για 3 ώρες και να μείνει όλο το βράδυ.
Κατοπιν πλενόμαστε. ΕΤΟΙΜΑ

puppeta είπε...

μαρβι για τα αποξηραμενα φρουτα λες;;ναι αλλα τα περνας βερνικι μετα την αποξηρανση η βαζεις λεει μειγμα βορακα πριν τα ψησεις;;ξερεις κατι σχετικο;

puppeta είπε...

καλησπερα κ παλι..εκανα 2 φορες αυτη την τελεια μεθοδο αλλα κ τις 2 φορες τα σαπουνακια μου βγηκαν απο την κατω πλευρα σαν να εχουν σκασιματα..οχι αντιαισθητικα απλα μου κανει εντυπωση..σαν τρυπουλες απο κασερι!

Blondbrained είπε...

Ναι, κι εμένα μου βγαίνουν κάποια με σκασίματα, όχι όλες οι συνταγές, συγκεκριμένες. αλλά υπαρχει λύση. Όταν τα βγάλεις από τον φούρνο (καλύτερα πριν το κόψεις, για να μην ταλαιπωρείσαι), τα "σκουπίζεις" με ένα πανί, σαν να τα τρίβεις απαλά, μέχρι να εξαφανιστούν οι τρυπούλες. Δοκιμασμένο!!! :) Είναι ακόμα λίγο μαλακό και δουλεύεται έτσι.

Marvi Passara είπε...

Καλησπέρα!!! για τα σαπούνια με την ψυχρη μέθοδο αναφέρομαι. Τα βάζεις στα καλούπια. Για να ωριμάσουν πιο γρύγορα τα βαζεις στο φούρνο στους 30 βαθμούς για 3 ώρες τα αφήνεις μέχρι να κρυώσει ο φούρνος.Μετά μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις.
Ετσι επιταχύνετε η ωρίμανση.

Blondbrained είπε...

Μάρβι μου, όχι στους 30, είναι πολύ λίγο. Και στους 50 λίγο μου φαίνεται. Εγώ στην τεχνική που δίνω, χρησιμοποιώ 70-80 βαθμούς, που είναι η θερμοκρασία σαπωνοποίησης. :)

Και στα σαπούνια γλυκερινης το κάνεις;

Marvi Passara είπε...

Kαλησπέρα λάθος το έγραψα στους 50 βαθμούς είναι.Θα μπορώ να κάνω το ψήσιμο στα σαπούνια που δεν είναι μέσα στις φόρμες ??? Δηλ. κομμένα κομάτια στο ταψί ??? Δεν θα χαλάσει το σχήμα τους ???
Ευχαριστώ.

Blondbrained είπε...

Δε θα ρίξει το πεχά αν το έχεις κόψει το σαπούνι, γιατί αν το έχεις κόψει σημαίνει πως έχει ήδη ολοκληρωθεί η ζελοποίηση/σαπωνοποίηση, άρα τέλος η διαδικασία. Τον φούρνο τον κάνουμε για να ενισχύσουμε την διαδικασία της σαπωνοποίησης ΤΗΝ ΩΡΑ της σαπωνοποίησης. Μια φίλη είχε δοκιμάσει να ρίξει το πεχά έτσι, και όσο και να τα άφησε στον φούρνο, δεν έγινε τίποτα... και είναι λογικό.

Γιατί θες να το κάνεις με κομμένα κομμάτια; Τι πρόβλημα σου δημιουργεί η φόρμα; Είναι πιο εύκολο να βάλεις την φόρμα μέσα απευθείας. Το σκεπάζεις με τη μεμβράνη. Την πιάνεις και λίγο από κάτω από τη φόρμα και είσαι εντάξει. Για δοκίμασέ το.

Marvi Passara είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Ανώνυμος είπε...

Kαλησπέρα,υπάρχει κάτι να βάλουμε όταν έχει πήξει το σαπούνι για να γίνει ρευστό την ώρα που το τοποθετούμε??? στο βίντεο που σας στέλνω το κάνει αυτό αλλά δεν λέει.
Αν ξέρατε κάτι βοηθήστε με.
Ευχαριστώ




http://www.youtube.com/watch?v=XOP0EZ-Ob8A

Blondbrained είπε...

Φίλη, αυτό που προσθέτει στο βίντεο είναι απλώς το άρωμά της, το οποίο το βάζει τελευταία στιγμή επειδή πήζει πολύ γρήγορα το σαπούνι μ' αυτό. Οπότε το προσθέτει λίγο πριν το βάλει μέσα στο καλούπι της. Όχι, δεν υπάρχει κάτι να κάνει ρευστό το σαπούνι πριν το βάλουμε στο καλούπι.Μέχρι όμως να πήξει από το άρωμα, πρώτα θα γίνει λίγο πιο ρευστό, οπότε ίσως σε βολέψει για να κάνεις το ίδιο με το καλούπι σου και τις τεχνικές σου. :)

NAG { Naif Art Gallery } είπε...

Yπέροχο το blog, από χτες έχω κολλήσει! Θα ήθελα αν γίνεται, τη συνταγή αυτού του σαπουνιού στο φούρνο,δηλ/ ακριβώς τη δοσολογία. Ευχαριστώ!
Χριστίνα

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας,
Με λένε Βίκη και χρησιμοποίησα τη μέθοδο του φούρνου για τη σαπωνοποίηση για δεύτερη φορά και το πρόβλημα μου είναι το ph το οποίο είναι 11.
Εάν το μετατρέψω σε υγρό σαπούνι με θέρμανση (super market), όπως την αναφέρετε θα πέσει το ph ή απλώς να το αφήσω να ωριμάσει;

Blondbrained είπε...

Φίλη NAG, με τις εκπληκτικές δημιουργίες που μου έπεσε το στόμα στο πάτωμα και γιατί δεν έχεις ενημερώσει το μπλογκ σου και περιμένω καλλιτεχνικά σου νέα άμεσα, και... κάτσε παίρνω ανάσα :)
Τι εννοείς θες ακριβώς τη δοσολογία; Για ποιο σαπούνι λες; Για το τριαντάφυλλο; Νομίζω την γράφω στην αντίστοιχη ανάρτηση (γιατί ενημέρωσα τις αναρτήσεις με τις σωστές αναλογίες για τον φούρνο), αλλά να και εδώ:
ροδόνερο 230 γρ
καστορέλαιο 150γρ
καριτέ 100γρ
λάδι καρύδας 350γρ
ελαιόλαδο 400γρ
αμυγδαλέλαιο 50γρ
σόδα 142γρ

Βασικά όλα τα σαπούηνια μπορούην να τροποποιηθούην για το φούρνο, ρίχνοντας το "νερό" στο 25$ περίπου της αναλογίας με το λάδι.
Να το φτιάξεις να με πεις, ε;

Βίκυ μου,
γιατί τόσο ψηλό το πεχά;;;; Ποιο σαπούνι έκανες; Πες μου ακριβώς την συνταγή, και πόση ώρα το άφησες με αναμμένο φούρνο στους πόσους βαθμούς. Δεν εξηγείται. Κάτι έγινε λάθος και θα το λύσουμε.
Πάντως, για περιπτώσεις ανάγκης, ναι, με το μαγείρεμα για να το κάνεις υγρό, θα σου πέσει μια χαρά το πεχά. Απλώς ενημέρωσέ με για την συνταγή να βρούμε πού έγινε το λάθος, οκ?
ΦΙΛΙΑ Και στις δύο!

Orestis Tzimas είπε...

Γεια σας κ συγχαρητήρια για το blog σας κ τις πολύτιμες συμβουλές σας. Ήθελα να ρωτήσω όταν βάζουμε το μίγμα στον φούρνο για επιτάγχυση της μείωσης του πεχά, δεν καταστρέφονται τα ευεργετικά συστατικά των λαδιών κ των λοιπών μερών του σαπουνιού?

Ανώνυμος είπε...

Γειά σας, μόλις σήμερα ανακάλυψα το μπλικ σας, και ενθουσιάστηκα! Έχω μία απορία, ο δικός μου ο φούρνος είναι με υγραέριο, να το δοκιμάσω ή καλύτερα όχι? έχει σημασία άραγε? περιμένω εναγωνίως την απάντησή σας, και ευχαριστώ, τις άλλες απορίες άλλη φορά! φιλιά, γιώτα

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα. Ήθελα να ρωτήσω όταν λέτε ότι το PH είναι εντάξει με τη μέθοδο του φούρνου τι τιμές έχει? Και δεύτερον ήθελα να ρωτήσω εάν έχετε δοκιμάσει να ρίξετε τις τιμές ph με κιτρικό οξύ. Ευχαριστώ. Χρήστος