Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2012

Είμαι Μελομακαρονού... τι να κάνουμε;




Σας έπεσε το ζάχαρο; Μην άγχεστε. Τα Χριστούγεννα είναι για 'μας. Έχει τα μελομακάρονά του και μπορείτε να λιγωθείτε όσο θέλετε. Όμως θα είμαι ειλικρινής. Προσωπικά δεν είμαι καθόλου του λιγώματος. Μ' αρέσουν τρελά τα γλυκά, αλλά δε θέλω να ζαλίζομαι από την πολλή ζάχαρη. Το πάθαινα αυτό όταν με ποτίζανε γλυκόζη στην εγκυμοσύνη για να μου  μετρήσουν το ζάχαρο. Νομίζω ότι τότε ακριβώς σιχάθηκα την ζάχαρη και όλα τα συγγενικά είδη! Μετά το ξεπέρασα... λίγο.
Τέλος πάντων, μην σας ζαλίζω κι εγώ. Ακούγομαι υπερβολική μερικές φορές, το ξέρω, αλλά όταν λέω οτι αυτά είναι τα καλύτερα μελομακάρονα που έχετε φάει ever, δεν υπερβάλλω καθόλου. Τραγανό αλλά και μαλακό ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ. Ο τέλειος συνδυασμός στο τέλειο μελομακάρονο. 100 παρασκευάστριες νοικοκυρές και οι λυσσασμένοι σύζυγοί τους το επιβεβαιώνουν. Έχω φίλη που τα φτιάχνει και κατά τη διάρκεια του χρόνου, μετά από απαίτηση του συζύγου. Έχω άλλη φίλη που δεν πλησίαζε τα μελομακάρονα, κι όταν έρχονται πια τα Χριστούγεννα ο πρώτος λόγος που χαίρεται είναι που θα έχει την ευκαιρία να φτιάξει αυτή εδώ την συνταγή!
Σας έπεισα; Χαίρομαι, γιατί θα έχετε την ευκαιρία να ζήσετε μια μοναδική εμπειρία γεύσης. Δεν σας έπεισα; Εσείς χάνετε και δεν θα προσπαθήσω περισσότερο να σας πείσω. Όποιος πρόλαβε το μελομακάρονο είδε, πριν το δει ο διπλανός του και το φάει εκείνος! Φτιάξατε ήδη μελομακάρονα; Δεν πειράζει. Φτιάξτε έστω το 1/4 αυτής της δόσης. Θα με θυμηθείτε, σας λέω.
 
Πολλά είπαμε πάλι. Γράφετε. Αλλά πρώτα πάρτε μια γεύση από τα μελομακάρονα ανάσκελα. Σας τα ανασκέλωσα, γιατί από την ανάποδη καταλαβαίνει κανείς την "καλή". Καλό, ε; Έχω έμπνευση σήμερα. Έφαγα κανά κιλό μελομακάρονα και ήρθα στα ίσα μου. Είχα υποσχεθεί να τρώω ένα την ημέρα, αλλά έπεσα στην αμαρτία και νιώθω υπέροχα!

Εδώ βλέπετε το... μυστικό της συνταγής!
ΥΛΙΚΑ
1 ½ κιλό αλεύρι Νο 2 (μαλακό)
2 κουταλάκια κοφτά μπέικιν πάουντερ
1 κουταλάκι κοφτό σόδα
Λίγο αλάτι
3 φλυτζάνια του τσαγιού λάδι ελιάς
1 φλυτζάνι του τσαγιού ζάχαρη
½ ποτήρι χυμό πορτοκάλι
½ φλυτζάνι του τσαγιού κονιάκ
1 κουτάλι της σούπας κανελογαρύφαλλα
Καρύδια κοπανισμένα για το γαρνίρισμα
Καρύδια μισά ή 1/3 του καρυδιού κομμένα για το      γέμισμα

ΣΙΡΟΠΙ
3 φλυτζάνια του τσαγιού ζάχαρη
3 φλυτζάνια του τσαγιού μέλι
3 φλυτζάνια του τσαγιού νερό
(στις 3 δόσεις συνταγής, φτιάχνουμε 2 δόσεις σιροπιού)

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Κοσκινίζουμε το αλεύρι, μπέικιν-πάουντερ, σόδα, αλάτι.. Χτυπάμε κατόπιν το λάδι με την ζάχαρη, τον χυμό και το κονιάκ. Προσθέτουμε τα κανελογαρύφαλλα και το αλεύρι λίγο-λίγο, κι αν χρειαστεί ρίχνουμε λίγο παραπάνω αλεύρι. Αφού ζυμώσουμε όλο το μίγμα, το αφήνουμε σκεπασμένο για μισή ώρα. Μετά τα πλάθουμε σε μελομακάρονα βάζοντας απο ένα κομμάτι απο τα κομμένα καρύδια στο κάτω μέρος του μελομακάρονου. Να μπεί μέσα αλλά να μην καλυφθεί, να φαίνεται, για να περάσει το μέλι μέσα στο μελομακάρονο όταν τα μελώσουμε. Είναι το μέγα κόλπο αυτό!
 Τα τρυπάμε μετά ένα-ένα με ένα πηρούνι στο πάνω μέρος τους, κατά μήκος 3 με 4 φορές.
Κατόπιν το ψήνουμε σε ταψί απο αλουμίνιο σε μέτριο φούρνο (180 βαθμούς), στον αέρα, για 30 λεπτά περίπου (μπορούμε να βάλουμε και δύο ταψιά μαζί στον φούρνο, όταν τα ψήνουμε στον αέρα.
Τα αφήνουμε να κρυώσουν για να τα μελώσουμε.

ΜΕΛΩΜΑ (εδώ είναι το μυστικό όλης της συνταγής….γι’αυτό λέγονται και ΜΕΛΟ-ΜΑΚΑΡΟΝΑ)
Ψιλοβράζουμε το σιρόπι, κι όταν πιάσει αφρό, το ξαφρίζουμε και είναι έτοιμο. Το κλείνουμε απο την φωτιά, αλλά το αφήνουμε πάνω στο μάτι.
Παίρνουμε με μία σπάτουλα μερικά μελομακάρονα, και τα βάζουμε ΜΕΣΑ στην κατσαρόλα, αναποδογυρίζοντάς τα συνέχεια μέσα για 1-2 λεπτά. Τα βγάζουμε, τα βάζουμε σε ένα ταψί να κρυώσουν, και συνεχίζουμε με τα επόμενα. Αφού κρυώσουν, εάν δούμε οτι θέλουν κι άλλο μέλωμα ή τα θέλουμε πιο μαλακά, ξανακάνουμε την ίδια διαδικασία. Το μελομακάρονο θέλει μέλι!!!


ΥΓ Άργησα λίγο, αλλά από το να μην σας έδινα τη συνταγή κάλλιο και αργά! 



4 σχόλια:

Katerina είπε...

Χρυσοχέρα μου εσύ!!!! άντε και του χρόνου!! Καλοφάγωτα!!!! Εγώ φέτος για πρώτη φορά έφτιαξα μελομακάρονα ακολουθώντας τη συνταγή του Ακη (του Πετρετζίκη καλέ!) και τολμώ να πω οτι βγήκαν πολύ καλά! Τα μοίρασα όμως όλα γιατί είμαι πολύ επιρρεπής στα γλυκά και το τέλος των γιορτών θα με βρει +5 κιλά τουλάχιστον.... Ομως....μήπως να έφτιαχνα και λίγα απο τα δικά σου για να τα δοκιμάσω;;;; Να είδες τι μου κάνεις τώρα;;;; Θα σε σκοτώσω!!! Ολο δουλειές ανοίγω με σένα που έμπλεξα ;-) φιλιά! (ελπίζω να μη φτιάξεις και κουραμπιέδες και τρέχω πάλι...)

Blondbrained είπε...

Έφτιαξα και κουραμπιέδες και μάλιστα λαδιού, αλλά σκέφτηκα ότι τώρα πια θα έχετε φτιάξει ούλες οι καλές νοικοκυρές! Τα μελομακάρονα όμως δεν γινόταν να μην τα βάλω. Και πρωτοχρονιά να άδειαζα απο χρόνο, θα σας τα έδινα. Οι κουραμπιέδες λαδιού είναι της γιαγιάς συνταγή... οι αγαπημένοι μου...
Κι εσύ σαν και μένα. Κρατάμε ένα τάπερ εμείς και μετά αρχίζουμε και μοιράζουμε δεξιά-αριστερά. Αλλά όταν τα τρώνε και τα φχαριστιούνται, είναι σαν να τα τρώω εγώ, βρε παιδί μου...
Όχι, δεν είναι... αλλά χαίρομαι τόσο που δεν με πειράζει! :)

Ανώνυμος είπε...

Χρόνια πολλά και καλά,και με λιγότερα κιλά γιατί με τόσα μελομακάρονα που έφαγα πάει δε μου χωράνε τα ρούχα.Κορίτσι μου καλό μα ότι γράφεις να είναι τέλειο?Το κόλπο με το καρύδι δε το ήξερα, το έκανα και γίνανε......άστα! Τα κιλά που λέγαμε!
Κυριακή.

Blondbrained είπε...

Αχ, τα 'φτιαξες; ΠΟΛΥ ΧΑΙΡΟΜΑΙ! Δεν είναι δική μου συνταγή όμως. Την έχει η μαμά μου από αμνημονεύτων ετών. Εγώ απλώς την δίνω παντού :)
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, και μάντεψε: και για τα κιλά έχω την λύση χαχαχα
Με το νέο χρόνο όμως...