Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

Σαπούνι - η Συνταγή "Πιτς Φιτίλι".


Στα πολύ γρήγορα σας ενημερώνω ότι πέτυχε τελικά το πείραμα με την συνταγή για σαπούνι σκληρό και ώριμο μέσα σε ελάχιστες μέρες. Έφτιαξα το σαπούνι τριαντάφυλλου, που το θεωρώ και πιο δύσκολο, γιατί για κάποιον λόγο (μάλλον λόγω ροδόνερου και χρώματος) πήζει σαν τον διάολο μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, οπότε το να του μειώσεις το ροδόνερο στην συνταγή "χειροτερεύει" τα πράγματα.
Έχετε την προηγούμενη συνταγή για σαπούνι τριαντάφυλλο. Ιδού η "νέα" και καλά μαγειρέματα. Σήμερα το φτιάχνετε, σε μια βδομάδα πλένεστε, λούζεστε και ουρλιάζετε από ευτυχία. Υπόψιν πως ΚΡΑΤΑΕΙ ΠΟΛΥ, πέρασε όλους τους επίσημους ελέγχους από τους αυστηρότερους κριτές, και ΝΑΙ, πέτυχα και το χρώμα επιτέλους! Με βγήκε κόκκινο φωτεινό!!!

Ροδόνερο           230γρ
Σόδα                  142γρ
Καστορέλαιο     150γρ
Καριτέ                100γρ
Καρυδέλαιο        350γρ
Ελαιόλαδο          400γρ

Πρόσθετα
αμυγδαλέλαιο        50γρ
αιθέριο                   200 σταγόνες περίπου (προαιρετικό)
χρώμα                    20-30 σταγόνες.

Κι ένα τιπ για τα πρόσθετα και δεδομένου ότι πήζει τόσο γρήγορα που δε θα προλάβετε να τα βάλετε ένα-ένα. Τα ανακατεύετε όλα μαζί σε ένα μικρό ποτηράκι του κρασιού, και έτσι διαλύεται ωραία και το χρώμα σας. Μόνο που κατακάθεται λίγο χρώμα στο ποτηράκι και ενδέχεται να μην προλάβετε να το καθαρίσετε καλά, οπότε βάλτε 30 σταγόνες, ώστε να πέσουν τελικά στο σαπούνι τουλάχιστον οι 20. Κι αν πέσουν οι 30 μια χαρά καλύτερα!!!!

Αφού το φτιάξετε με την γνωστή διαδικασία, το σκεπάζετε καλά με μεμβράνη στο καλούπι σας και το χώνετε σε προθερμασμένο φούρνο στους 75-80 βαθμούς το πολύ για 2 ώρες. Σας θυμίζω να βάλετε ένα ταψάκι από κάτω (το ταψί του φούρνου) για την περίπτωση ατυχήματος. Μετά τις 2 ώρες κλείνετε τον φούρνο και το αφήνετε ένα 12άωρο μέσα να κρυώσει. Μετά τις 12 ώρες το βγάζετε και το κόβετε κομμάτια. Μετράτε το πεχά του (που θεωρητικά θα είναι σχεδόν τέλειο) και το βάζετε κάπου να ερίζεται το χρυσούλι σας. Θα είναι ήδη (μ' αυτή τη συνταγή) αρκετά σκληρό, αλλά αν κάνετε υπομονή μια βδομάδα, θα έχετε ένα ΥΠΕΡΟΧΟΤΑΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ. Εμείς μια βδομάδα 4 άνθρωποι που μπανιαριζόμαστε κάθε μέρα (σώμα-κεφάλι, ε;) με ένα μικρό σαπουνάκι και ακόμα κρατάει! Φοβερό σας λέω! Φανταστείτε σε 4 βδομάδες πώς θα είναι πχ. Ανυπομονώ...

Αυτά... Έχω κι άλλο ένα σαπουνάκι δοκιμασμένο (υγρό αυτό) που θα σας αρέσει πολύ. Αν με αφήσει η κα Δοκιμασία σήμερις, θα το αναρτήσω αργότερα, για το καλό του χρόνου.

Ασπασμούς!

*Ενημερώνω πως για να μετατρέψετε μια συνταγή σας σε συνταγή "πιτς φιτίλι" αρκεί να υπολογίσετε το νερό σας/ανθόνερο σε αναλογία 25% ή λιγότερο σε σχέση με τα λάδια σας.

78 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο βρε κορίτσι πάντα πρωτοπόρος. Να σε ρωτήσω κάτι, όταν βάλουμε το σαπούνι στο φούρνο στους 75-80 βαθμούς, δε θα καταστραφούν τα αιθέρια που βάλαμε προηγουμένως? Τη σόδα είδα πως την αύξησες λιγουλάκι ,αν κάνουμε άλλο σαπούνι δηλαδή πόσο να την υπολογίζουμε?
Κυριακή.

Blondbrained είπε...

Όχι, δεν καταστρέφονται, γιατί ακριβώς σ' αυτές τις θερμοκρασίες φτάνει το σαπούνι μας όταν κάνει σαπωνοποίηση μεσα στο καλούπι του. Εμείς απλά το "βοηθάμε", επιταχύνουμε τη διαδικασία. Γι' αυτό και δεν πρέπει να ανέβουμε πάνω από 80 βαθμούς.
Την σόδα την αύξησα και μείωσα ταυτόχρονα το ροδόνερο. Αν δεις στην άλλη συνταγή του τριαντάφυλλου, είχε σόδα 138 και ροδόνερο 330. Άλλαξα τις αναλογίες για να λύσω το "πρόβλημα" της σκληρότητας. ήδη το είχα κάνει με το Καστίλης που όντως βγαίνει πέτρα από την πρώτη μέρα, οπότε ήτν λογικό να το κάνω κι εδώ. Κι αφού ει΄ναι εντάξει και το πεχά... ιδού το σαπουνάκι μας :) ΤΕΛΕΙΟ ΣΕ ΛΕΩ!!!!

Katerina είπε...

Λοιπόν, μου αρέσει πολύ που όλα γίνονται γρήγορα!! εγώ έφτιαξα το δεντρολίβανο και είπα να πειραματιστώ και να βάλω λιγότερο νερό, δηλαδή αντί για 330γρ που ήταν η συνταγή έβαλα 310γρ... ασήμαντη η διαφορά θα μου πεις αλλά βγήκε πολύ σκληρότερο απο το πρώτο που είχα φτιαξει...και δε λιώνει τόσο γρήγορα.... υπέροχααααα!!! ευχαριστούμε Πέγκυ μας!!!!

Katerina είπε...

Επίσης, μιας και αναφέρεις το χρώμα...αδραξα την ευκαιρία και ρωτώ:
"Χρώματα νερού για Σαπουνια

Προστίθενται στη βάση σαπουνιού χύτευσης. Για την ακρίβεια είναι συνθετικά χρώματα ζαχαροπλαστικής (Φωτεινά χρώματα με διαφάνεια): Κίτρινο, Κόκκινο, Μπλέ, Πορτοκαλί, Πράσινο, Καφέ, Μαύρο.
ή χρώματα νερού: Λιλά, Φούξια, Κίτρινο, Φωσφοριζέ.
Τα προμηθεύουμε σε υγρή μορφή (μπουκάλι των 100ml)." Μας κάνουν ή να μην τα προτιμήσω;;;

Blondbrained είπε...

Ρίξ' το κι άλλο και ανέβασε λίγο τη σόδα και θα δεις ακόμα μεγαλύτερη διαφορά!!! Σύντομα θα ανεβάσω και την "γρήγορη" έκδοση του δεντρολίβανου! :) :) :)
Ωραία δεν είναι να έχεις έτοιμο σαπούνι σε λίγες μέρες; :)

Blondbrained είπε...

Κι εγώ χρώμα ζαχαροπλαστικής βάζω. Το κόκκινο για το τριαντάφυλλο. Θέλει ελάχιστο (μερικές σταγόνες, πχ για ένα κιλό σαπούνι υπολόγισε γύρω στις 20-30 σταγόνες), αλλά έχει ένα μειονέκτημα. Πήζει ΑΜΕΣΩΣ το σαπούνι με το που το βάζεις. Θέλει πολύ γρήγορες κινήσεις. Καλύτερα να το ανακατεύεις με τα αιθέριά σου και ό,τι πρόσθετο άλλο έχεις για μετά το τρέις και να τα βάζεις όλα μαζί! Το τελευταίο σαπούνι τριαντάφυλλο το έβαλα... πάλι με το κουτάλι :P Και επειδή χρησιμοποίησα ένα καταπληκτικό λάδι που το πήζει πιο γρήγορα, έπηξε πριν προλάβω να πάρω ανάσα, με το που ΑΓΓΙΞΕ το σαπούνι σε λέω! Αφού δεν πρόλαβε να πάει σε όλο το σαπούνι και βγήκε με στάμπες απο το σαπούνι που δεν είχε βαφτεί. Περιέργως βγήκε πολύ πετυχημένο από καλλιτεχνικής άποψης, αλλά ήτο εντελώς τυχαίο!!! Σκέψου τι έπαθα όταν το είδα να πήζει έτσι και προσπαθούσα να το ανακατέψω να πάει παντού!!! ΠΑΝΙΚΟΣ! :)

ΧΡΙΣΤΙΝΑ Π. είπε...

Κατερινα, εχω την εντυπωση οτι τα χρωματα που περιγραφεις προοριζονται για σαπουνια γλυκερινης που φτιαχνονται με την τεχνικη melt & pour, δηλαδη, παιρνεις τη σαπωνομαζα, τη λιωνεις, προσθετεις αρωμα και χρωμα και βαζεις σε καλουπι της αρεσκειας σου...
Πεγκυ μου εχω οταν χρησιμοποιησα χρωμα ζαχαροπλαστικης μου βγηκε το κοκκινο μωβ, το μπλε σκουρο μωβ... και πρασινο δεν εβαλα για να μη συγχιστω...
Χρησιμοποιω ομως pigments και micas και εχω αρκετα καλο αποτελεσμα... Οξειδια σιδηρου μπορεις επισης να χρησιμοποιησεις μονο που δεν τα εχω χρησιμοποιησει εγω να σας πω...
Ελπιζω να βοηθησα λιγουλακι... Καλες επιτυχιες!!!

Blondbrained είπε...

Ω, ευχαριστούμε θερμότατα. Εγώ μόνο το κόκκινο έχω χρησιμοποιήσει από χρώματα ζαχαροπλαστικής και κόκκινο μου βγήκε. Βέβαια το βάζω με σταγόνες και με προσοχή. Πώς τα βάζεις εσύ;
Τι να πω, κορίτσια. Με χρώματα κάντε ό,τι σας φωτίσει! Μίκα σύκα δεν έχω χρησιμοποιήσει, δεν ξέρω!

Katerina είπε...

Χριστίνα, ευχαριστώ για την απάντηση! Η αλήθεια είναι οτι κι εγώ δεν ήμουν σίγουρη γιαυτό και ρώτησα... pigments και micas και οξείδια μπαίνουν πάλι στο τρέις; όπως είναι σκέτα ή αραιώνονται σε κάτι; Βεβαια και το μωβάκι απο το κόκκινο χρώμα ζαχαροπλαστικής δε με χαλάει ;-) Φιλιά κορίτσια!!

Blondbrained είπε...

Το μωβάκι θα 'ναι ωραίο για λεβάντα, αλλά αν πας για μωβάκι και σου βγει κοκκινάκι;;; Παίζει να εξαρτάται από την εταιρεία που βγάζει το χρώμα, ή από τα λάδια που χρησιμοποιείς, οπότε... καλύτερα να πας εκ του ασφαλούς! Εμένα μου "έκατσε" καλά το συγκεκριμένο κόκκινο με την συγκεκριμένη συνταγή (και στο καστίλης που το δοκίμασα), αλλά καθόλου δεν ξέρω με άλλα χρώματα τι θα γινόταν. Κάτσε να μας πει η Χριστίνα για όλα αυτά γιατί μ' ενδιαφέρουν και μένα!

ΧΡΙΣΤΙΝΑ Π. είπε...

Καλημερα κοριτσια!!!
Τα χρωματα που ανεφερα μπαινουν στο τρεις... Τα pigments ειναι σε μπουκαλακια των 100μλ και μπαινουν σταγονες μεχρι να φτασεις στο επιθυμητο αποτελεσμα... Οσον αφορα τις mica τα δοκιμασα γιατι δε μου εβγαινε τελειο το μπλε! ετσι δοκιμασα και αυτα και ειναι σε σκονη που αραιωνεται σε λιγο λαδακι.. Λεπτορευστο καλυτερα... π.χ λιγο αμυγδαλελαιο... αν εχεις ενα μικρο μπλεντερακι για φραπε κανεις την ολη διαδικασια πιο ευκολη, εγω απλα ανακατευω με ενα κουταλακι... Πεγκυ μου, αν δεις τα πρωτα σαπουνακια μου που εχουν επανω κατι σαν σχηματα αστερακια μωβ, (με βρωμη το ενα και με χαμομηλι το αλλο) αυτο ηταν κοκκινο... Στο τρεις εβαλα το χρωμα αλλα μαλλον δεν ηθελε να συνεργαστει!!! Ισως τα χρωματα ζαχαροπλαστικης που βρισκω εδω να ειναι διαφορετικης ποιοτητας οντως... Το θεμα με το πηξιμο σε σημειο να γινεται στοκος ομως το εχω και εγω με καποια αρωματα ομως και απο τοτε τα αποφευγω.. Ελπιζω να βοηθησα λιγουλακι!

Katerina είπε...

Για άλλη μια φορά η πόντια (πρώην) ξανθιά, εγώ δηλαδή.... έφτιαξα το σαπουνι τριαντάφυλλο, το πλάκωσα στο κόκκινο χρώμα (πιγκμεντ) και τώρα ...πλένω τα χέρια μου και τρέχουν κόκκινα ζουμιά!! προφανώς έπρεπε να βάλω λιγότερο.... θα προσπαθήσω να το σωσω ίσως αν το γυρίσω σε υγρό σαπουνι και με το βράσιμο εξατμιστεί ένα μεγάλο ποσοστό του χρώματος... Αυτά λοιπον, για να μαθαίνουμε απο τα λαθη μας... ;-)

Blondbrained είπε...

Καλέ, χρησιμοποίησε όσο έμεινε για να φτιάξεις ρουζ! Αχ, δεν έχω ανεβάσει την συνταγή για ρουζ, ε; Θα την ανεβάσω κι αυτή. Προηγούνται κάποιες άλλες...

Ανώνυμος είπε...

να ρωτησω επειδη δεν εχω φορμες σιλικονης εαν βαλω το μειγμα σε θηκες μαφινς χαρτινες που με την σειρα τους θα μπουν στις μεταλλικες θηκες μαφινς θα εχω προβλημα ηφαιστειου?'η κανει?

Ανώνυμος είπε...

τις φορμες σιλικονης τις λαδωνεις πρωτα?

Ανώνυμος είπε...

σε τι θερμοκρασια αναμιγνυεις την καυστικη σοδα και τα λαδια?

Blondbrained είπε...

Χμ... για τις θήκες μάφινς δεν έχω ιδέα πώς θα αντιδράσουν. Λογικά δε θα έχεις πρόβλημα, αλλά επειδή είναι και μικρές θήκες μάλλον δε θα έχεις πρόβλημα. Έχε το νου σου όμως. Καλύτερα να τα βάλεις σε κανένα κουτί χάρτινο από γάλα...

Καμία φόρμα δεν λαδώνουμε ποτέ. Μην ξεχνάμε πως το σαπούνι μας ΕΙΝΑΙ από λάδι :)

Δεν χρησιμοποιούμε θερμόμετρα στην ψυχρή μέθοδο δωματίου. Σε κάποια ανάρτηση αναλύω ακριβώς πώς το κανουμε. Ποτέ δεν ανέμιξα τα υλικά βάσει θερμοκρασίας. ΣΤην ψυχρή μέθοδο θερμοκρασίας δωματίου, ανακατεύεις τα λάδια σου με την σόδα, όταν η σόδα καίει (αν έχεις και βούτυρα λάδια μπορείς να τα ζεστάνεις ελαφρά, γιατί ίσως να μην φτάσει η θερμότητα της σόδας για να τα λυώσει τελείως). Επίσης μπορείς εναλλακτικά να τα ανακατέψεις αφού αφήσεις την σόδα σου να κρυώσει τελείως σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, οπότε τα ενώνεις πχ την άλλη μέρα. Αυτό βολεύει μόνο όταν θες να προετοιμάσεις την δουλειά της επόμενης μέρας πχ, οπότε ζυγίζεις τα υλικά σου, και τα αφήνεις, και την άλλη μέρα τα δουολεύεις, χωρίς μαγείρεμα χωρίς τίποτα.
Αλλά εγώ προτιμώ να την βάζω άμεσα την σόδα (όταν καίει) στα λάδια μου. Είναι πανεύκολο (και με παιδιά στο σπίτι δεν είναι καλή ιδέα να αφήνεις μια σόδα να περιφέρεται!!!!) :)

Ανώνυμος είπε...

Πριν ανακαλύψω εσένα οπουδήποτε κι αν διάβαζα όλοι χρησιμοποιουν θερμόμετρο για την ψυχρή μέθοδο για να είναι τα 2μειγματα στην ίδια θερμοκρασία αν είναι έτσι ακόμα καλύτερα.και άλλη μια απορία πριν ξεκινήσω όταν ανακάτεψωτην σόδα το νερό πρέπει να γίνει διαφανές?η είναι λίγο θολό γιατί μια φορά που έφτιαξα σαπούνι όσο και να ανακατεύω τελείως διαφανές δεν γινόταν.εσένα πόση περίπου ώρα. σουΥ ?παιρνει?

Blondbrained είπε...

Το ξέρω! Λες και στην Ελλάδα δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα την πραγματική ψυχρή μέθοδο! Δηλαδή -αναρωτιόμουν εγώ- τι σόι ψυχρή είναι άμα θέλει βράσιμο;;;
Τέλος πάντων, αυτή λέγεται ψυχρή μέθοδος θερμοκρασίας περιβάλλοντος. Είναι πανεύκολη, και μπορείς να την φτιάξεις ακόμα και χωρίς ρεύμα. Αυτό σου δίνει πραγματική αυτάρκεια και καλύτερο κόστος παρασκευής, αλλά και έλεγχο της όλης κατάστασης.
Τώρα για την θολούρα της σόδας, αν την φτιάχνεις σκέτη με νερό, κανονικά πρέπει να σου ξεθολώσει σε μερικά λεπτά. Άντε 3-5 λεπτά. Αν όμως έχεις βάλει ανθόνερα κλπ, δε θα σου ξεθολώσει, Απλώς άσ'την ένα λεπτάκι να έρθει στα ίσα της. Πάντως έχω ανακατέψει και θολωμένη σόδα και μια χαρά βγήκε :)

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ το έκανα έτσι όπως είπες και πετυχε τώρα το εχω στο φούρνο. να κάνω μια χαζή ερώτηση θέλει αεροθερμο η αντιστασεις για να ξέρω.εγώ παντός το έβαλα αεροθερμο αύριο θα δείξει.

Blondbrained είπε...

Αερόθερμο εννοείς τον αέρα, ε; Ναι, εκεί :) :) :) ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Έχεις φτιάξει πεχόμετρο από κόκκινο λάχανο για να μετρήσεις το πεχά του αύριο;

Katerina είπε...

Ερώτηση: Πέγκυ, λες πιο πάνω οτι καλύτερα να χρησιμοποιήσει τo χαρτινο κουτι απο το γάλα.... αυτό μπαίνει και στο φουρνο;;; με κλειστό το καπάκι φαντάζομαι και ξαπλωτό; πως το χρησιμοποιεις ακριβώς δηλαδίς το κουτί απο το γάλα; και δεν έχει μέσα τη μεταλλική επιστρωση; εγώ και οι απορίες μου δεν σταματούν ποτε!!!

Blondbrained είπε...

Όχι αυτά με την μεταλλική επίστρωση! ΜΗΗΗΗΗΗ!!!! :)
Τα περισσότερα κουτιά γάλακτος δεν έχουν αυτή τη μεταλλική επίστρωση που ε΄χουν τα κουτιά των χυμών. Θα το βάλει αναγκαστικά όρθιο, γιατί το κουτί το κόβεις στο πάνω μέρος για να ρίξεις μέσα το σαπούνι σου. Δεν γίνεται αλλιώς. Οπότε όρθιο... Μια χαρά θα είναι, νο προμπλέμο!

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν έκανα και το τεστάκι μου αφού έφτιαξα σήμερα και το λαχανακι και βγηΚΕ σαν βεραμαν ούτε πράσινο ούτε κίτρινο άντε να έχει και μια σκιά μέσα κίτρινου τώρα αυτό τι σημαινει ότι θα πρέπει να περιμένω 2 μήνες?κλάψ!!!!

Blondbrained είπε...

Έξι βδομάδες μέσ' στο νερό θα περιμένεις. Θα ξανακάνεις το τεστ και ίσως είναι εντάξει τότε! Αλλά γιατί δεν σου έπεσε με τον φούρνο; Μου κάνει εντύπωση. Ποια συνταγή έφτιαξες; (θα βρούμε την αιτία και δε θα σου ξανασυμβεί!!!) :)

Η άλλη λύση είναι να το μαγειρέψεις πια να το κάνεις υγρό σαπούνι... εκεί θα του πέσει θέλει δε θέλει!

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν έφτιαξα το τριαντάφυλλο έτσι ακριβώς όπως την λες αλλά τώρα μου ήρθε φλασια επειδή είχα τον μικρό μες στα πόδια μου και μου ρθε να φτιαξω και 1 μαλλακτικό μου έπεσε ελάχιστη ποσότητα μέσα στο λαχανο ξύδι και μήπως το άλλαξε γιατί τώρα που το βλέπω όλο το νερό και τα παγάκια είναι μπλε αντί για μωβ.μήπως γι'αυτό παντός αύριο θα πάω ΝΣ πάρω άλλο για επαλήθευση.

Blondbrained είπε...

Καλέ μέτρησες το πεχά με το ξύδι και με τρομάζεις τσάμπα;;; ξαναμέτρα το αύριο κανονικά και πες μου. Λογικά θα βγει κανονικό. Και το μπλε μας κάνει!!! Καλά σαπουνίσματα λοιπόν!!!

Ανώνυμος είπε...

Με λένε Λεμονιά Πριν από λίγες μέρες σας ανακάλυψα.
Ασχολούμαι με το σπορ εδώ και ένα χρόνο. ‘Έχω καταργήσει απορρυπαντικά και καλλυντικά. Μου έκανε εντύπωση η γρήγορη μέθοδος παρασκευής σαπουνιού ,δεν το είδα πουθενά αλλού. Και επειδή θέλω να πειραματιστώ ,δεν έχω την υπομονή να περιμένω δύο μήνες να ωριμάσει ήθελα να ρωτήσω κάτι.. Έχω πρόβλημα με το ph.Μου βγαίνουν αλκαλικά Πώς να το κατεβάσω. Η συνταγή που κάνω είναι 1000γρ ελαιόλαδο 135,26 καυστική σόδα 315,60 νερό.
Μερικές φορές κάνω υπερλίπανση . Φτιάχνω μόνο σαπούνια απλά ελαιολάδου χωρίς αιθέρια έλαια. Μόνο βότανα βάζω στο νερό και στο λάδι της συνταγής. Αν χρησιμοποιήσω την μέθοδο του φούρνου θα κατέβει το ph ;

Blondbrained είπε...

Καλώς ήρθες, Λεμονιά! Απ' ό,τι βλέπω εγώ έχεις βάλει πολύ σόδα. Το πολύ μέχρι 129-130 να βάλεις, και μετά παίξε με το νερό, αν θες να είναι πιο μαλακό ή πιο σκληρό. Το ελαιόλαδο δεν "σηκώνει" περισσότερη σόδα, γι' αυτό σου βγαίνει πολύ αλκαλικό.

Ο φούρνος θα σου το ρίξει μέχρι εκεί που μπορεί να πέσει. Δηλαδή όσο πεχά έχεις σε δύο μήνες, θα το έχεις την άλλη μέρα. Λογικά δε θα πέσει παραπάνω, γιατί οι αναλογίες επηρεάζουν τον βαθμό απορρόφησης της σόδας. Όσο πιο σκληρό το θες (κι επειδή είναι ελαιόλαδου, λογικά θα σου βγαίνει μαλακούλι), τόσο περισσότερο μπορείς να ΡΙΞΕΙΣ το νερό σου, αλλά όχι να ανεβάσεις τη σόδα σου.

Η τεχνική είναι καινούργια και χρησιμοποιείται ευρέως στο εξωτερικό, αλλά φαίνεται πως έχω τη χαρά να είμαι η πρώτη που την "εισήγαγε" στην Ελλάδα :) ΠΟΛΥ ΧΑΙΡΟΜΑΙ, καταρχάς γιατί κι εγώ δεν είμαι καθόλου της υπομονής. Δεν μπορώ να τρώω τα νύχια μου μέχρι να μπορέσω να χρησιμοποιήσω ένα νέο σαπούνι πχ :)

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ :)

Μαρία Σακελλαρίου είπε...

Καλημέρα σας,
Α, πολύ ζήλεψα αυτή τη μέθοδο, είχα "μαγειρέψει" το σαπούνι μου στο μάτι της κουζίνας και όντως ήταν έτοιμο αμέσως. Δεν μπορώ όμως με αυτό τον τρόπο μαγειρέματος να χρησιμοποιήσω καλούπια με ζωάκια, αυτοκινητάκια κτλ γιατί η σαπουνόμαζα είναι εξαιρετικά παχύρευστη.
Φτιάχνω σαπούνια Καστίλης (100% ελαιόλαδο). Στην ψυχρή μέθοδο χρησιμοποιώ 5-6% υπερλίπανση και 32% νερό ή χυμούς και αφεψήματα. Την ίδια δοσολογία να χρησιμοποιήσω και για σαπούνι στο φούρνο;
Και μία δεύτερη ερώτηση, επειδή χρησιμοποιώ αιθέριο έλαιο λεβάντας, η αντικατάσταση του νερού με αφέψημα ή έγχυμα λουλουδιών λεβάντας θα προσέδιδε στο σαπούνι επιπρόσθετη από αυτή την εξαίσια μυρωδιά της λεβάντας;

Και μία ... τελευταία (για σήμερα) ερώτηση.
Επειδή χρησιμοποιώ βρόχινο νερό στα σαπούνια μου μήπως πρέπει να μειώσω το ποσοστό νερού <32%, γίνονται πολύ μαλακά τα σαπούνια και σκέφτομαι μήπως η αιτία είναι το βρόχινο νερό.

Σας καλημερίζω και πάλι


Blondbrained είπε...

Ρώτα, φίλη, ρώτα! Η καλύτερή μου να μιλάω (δεν το έχετε πάρει είδηση ακόμα; :P)

Λοιπόν, απο την εμπειρία μου από αφεψήματα (χαμομήλι, δεντρολίβανο), η μυρωδιά τους (ακόμα και χωρίς αιθέριο) αναδεικνύεται όταν ωριμάσει το σαπούνι τουλάχιστον 2 βδομάδες, και είναι απαλή, αλλά υπέροχη. Φαντάζομαι πως ειδικά η λεβάντα θα δώσει καλύτερο ακόμα αποτέλεσμα. Κάνε το όμως δυνατό το έγχυμα!

Το σαπουνάκι σου είναι μαλακό επειδή είναι πολύ το νερό, όχι επειδή είναι βρόχινο. Σκληραίνει με τον καιρό, επειδή εξατμίζεται με την ωρίμανση το νερό. Αν ρίξεις τα νερά σου γύρω στο 25-28% θα δεις μεγάλη διαφορά. Εγώ πια τα κανω στο 25% και είναι έτοιμα σκληρά από την επόμενη μέρα τα περισσότερα, μέχρι μία βδομάδα μετά κάποια άλλα (ανάλογα και με τα λάδια, πχ το καρυδέλαιο και το καριτέ τα σκληραίνει έτσι κι αλλιώς). Δεν χάνεις κάτι από το σαπούνι σου μειώνοντας το νερό, απλώς το ρίχνεις χωρίς να περιμένεις να το "ρίξει" μόνο του με την ωρίμανση :)
Πες μας για το αποτέλεσμα...

Blondbrained είπε...

Υπόψιν ότι υπάρχουν σαπωνοποιοί που το ρίχνουν ακόμα περισσότερο το νερό, ειδικά στο Καστίλης, που είναι λίγο "γλιτσερό". Αλλά δεν χρειάζεται τελικά. Το 25% για το Καστίλης είναι τέλειο (για τα γούστα μου τουλάχιστον)

Ξαναρώτα ό,τι θες :)

Μαρία Σακελλαρίου είπε...

Και μία άλλη ερώτηση.
Στο ψητό σαπούνι Καστίλης να προσθέσω μαύρη ζάχαρη για αφρό (βάζω 1 κ.τ.γ./500 γραμμάρια ή θα έχω φαινόμενο Αίτνας και δεν έχουμε και πυροσβεστική στην περιοχή;

Blondbrained είπε...

Πρόσθεσε μέλι καλύτερα, μία κουταλιά της σούπας ανά μισόκιλο σαπουνιού, και θα έχεις συνέχεια το νου σου στο σαπούνι μέχρι να γίνει ζελέ μέσα στη φόρμα στο φούρνο. Μετά δεν έχεις πρόβλημα. Αν δεις να φουσκώνει, αμέσως το βγάζεις όπως είανι σκεπασμένο, το βάζεις στο νεροχύτη (ή κάπου έξω καλύτερα) και το τρυπάς με πηρούνι σε δύο τρεις μεριές. Θα είσαι εντάξει. Το ξαναβάζεις μέσα και συνεχίζεις το "ψήσιμο" :) Η ζάχαρη νομίζω ανεβάζει περισσότερη θερμοκρασία... γι' αυτό λέω για μέλι, γιατί έχει χρησιμοποιηθεί πολύ στην τεχνική του φούρνου, και δεν έχει παρατηρηθεί πρόβλημα. Αλλά φτιάξε μια δοκιμαστική ποσότητα πρώτα (εγώ πάντα φτιάχνω ένα μισόκιλο πρώτα για σιγουριά).
ΠΕΣ ΜΑΣ, ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ; Να ξέρουμε τι έγινε (εκτός αν δούμε τα πυροσβεστικά... τότε θα καταλάβουμε) :)

Blondbrained είπε...

Ωπ, ξέχασα ένα τιπ. Το μέλι για να το προσθέσεις, θα θερμάνεις το λάδι σου και θα το διαλύσεις εκεί. Μην ανησυχήσεις για την "διαφορά" θερμοκρασίας με την σόδα. Η σόδα θα παραμένει πολύ πιο ζεστή, και θα το σαπωνοποιήσει κανονικά. Κάπου είπαν ότι το μέλι τις πρώτες μέρες μπορεί να αφήσει κάτι στίγματα καφέ (του μελιού) σε όλο το σαπούνι, τα οποία όμως εξαφανίζονται μέσα στις πρώτες μέρες (τι σου είναι η φύση... και η χημεία). Δεν είναι απαραίτητο να συμβεί, αλλά just in case στο λέω, για να μην αγχωθείς.

Μαρία Σακελλαρίου είπε...

Επειδή διάβασα τώρα για την πρόσθεση μελιού (και έχω ήδη προσθέσει ζάχαρη, είμαι στη φάση που περιμένω να κατέβει η θερμοκρασία της σόδας για να κάνω τη μίξη με το ελαιόλαδο) έχω φέρει το λάστιχο της βρύσης μέσα στην κουζίνα, τον πυροσβεστήρα του αυτοκινήτου και ... περιμένω. Τη σαπουνόμαζα θα τη βάλω σε ξύλινο κουτί χύτευσης, διευκολύνω την δημιουργία πυρκαγιάς πιστεύεις;
Αν δεν σου στείλω το αποτέλεσμα διάβασε τις εφημερίδες αύριο, ενδεχομένως διαβάσεις την είδηση. "Απανθρακωμένη βρέθηκε γεροντοκόρη σε χωριό της Κορινθίας από άγνωστη αιτία. Η Αστυνομία δήλωσε ότι θα εξετάσει τα ευρήματα αλλά τρεχόντως αδυνατεί να ερμηνεύσει την υπέροχη μυρωδιά λεβάντας που ανέδιδε ο χώρος της πυρκαγιάς!!!

Blondbrained είπε...

ΧΑΧΑΧΑΧΑΑΑΑΑΑΑΑ!!! Είσαι απίστευτη!

Χάρηκα που σε γνώρισα, κλπ κλπ! Ο Θεός μαζί σου, κλπ κλπ, θα σ' έχω στις προσευχές μου κλπ κλπ.

Πλάκα-πλακα πες μας αποτελέσματα, γιατί πολύ θα ηθελα να ξέρω αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνική του φούρνου με τη ζάχαρη :)

Μαρία Σακελλαρίου είπε...

Η αποτυχία ήρθε πολύ νωρίς.
Στην προσπάθειά μου να φασκιώσω το κουτί χύτευσης (ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες σου) το κουτί αποσυναρμολογήθηκε και η σαπουνόμαζα ξεκίνησε νωχελικά να επισκέπτεται οτιδήποτε βρισκόταν πάνω στο τραπέζι.
Δεν φορούσα γάντια εκείνη τη στιγμή για να μπορέσω να χειριστώ το φάσκιωμα και δεν χρειάζεται να σας περιγράψω την κατάσταση. Το σπίτι μύρισε λεβάντα και εγώ τραγουδώ
"Σ’ ένα συρτάρι της καρδιάς
με μέντα και λεβάντα
θα τα φυλάξω καθαρά
τα ρούχα σου για πάντα"

Ες αύριο τα νεώτερα

Μαρία Σακελλαρίου είπε...

Αχ, αυτός ο Θεός που μου έστειλες μάλλον είχε κακή ενέργεια, στείλε μου άλλον σε παρακαλώ

Blondbrained είπε...

Αχ, καλό μου κορίτσι, γιατί;;;; Πώς αποσυναρμολογήθηκε;;; Όταν το σκεπάζεις με κουβέρτα γύρω-γύρω πώς αντέχει... Έχω σκάσει τώρα...

Δεν σου στέλνω κανέναν Θεό, γιατί μάλλον μας σιχάθηκαν κι αυτοί κι όταν ζητάμε βοήθεια μας στέλνουν κεραυνούς! Την αγάπη μου σου στέλνω... Στεναχωριέμαι που ταλαιπωρήθηκες έτσι... Πώς καθάρισες μετά; (άσε μη μου πεις...)

Μαρία Σακελλαρίου είπε...

Καλά μωρέ, δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου, ευτυχώς ήταν νάυλον το τραπεζομάντηλο.
Οταν βάζω κουβέρτες απλώς το "σκεπάζω". Τώρα κατάλαβα ότι πρέπει να το φασκιώσω, δηλαδή να το "τυλίξω" γύρω-γύρω με τη μεμβράνη. Και στην προσπάθειά μου να το σηκώσω για να περάσω τη μεμβράνη από κάτω,ε, την έκανα τη λάθος κίνηση.
Θα φτιάξω σήμερα χωρίς ζάχαρη ή μέλι, ένα απλό Καστίλης γιατί είμαι πάρα πολύ περίεργη να δω το αποτέλεσμα.
Ερώτηση: Τα λουλούδια των εσπεριδοειδών που έχουν ένα μεθυστικό άρωμα αυτή την εποχή μπορούμε να τα κάνουμε ανθόνερο και να προσδώσει ωραία μυρωδίτσα στα σαπούνια μας;
Α, πάντα έχω μία ερωτησούλα, δε γίνεται αλλιώς.

Blondbrained είπε...

Ω, θα είναι υπέροχο το ανθόνερο από άνθη πορτοκαλιάς, λεμονιάς, ό,τι έχεις. Αφού το βγάζουν και το πουλάνε κιόλας! Φυσικά και θα είναι υπέροχο κι έχουν και πολλές υπέροχες ιδιότητες τέτοια ανθόνερα :)
Ωραία θα μυρίζει! ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Μαρία Σακελλαρίου είπε...

Λοιπόν, το ψητό σαπούνάκι Καστίλης βγήκε υπέροχο. Μοιάζει στο χρώμα και στην υφή με εκείνο της κατσαρόλας. Εγινε τεστ αλκαλικότητας και είμαστ εντάξει.
Επειδή μου έγραψες για πρόσθεση μελιού σε προηγούμενο σχόλιο, εννοείς ότι το μέλι προσθέτει στο Καστίλης αφρό σαν τη ζάχαρη;
Και η ερώτηση της ημέρας (άσχετη από το σαπούνι πιτς-φυτίλι).
Επειδή πάσχω από ψωρίαση υπάρχει κάποια κηραλοιφή που μου προτείνεις να φτιάξω, δεν έχω εμπειρία αλλά θα το προσπαθήσω.
Κρίμα είσαι μακριά, θα κάναμε ανταλλαγή, θα μου έλεγες τη συνταγή και θα σου έδινα αγριοράδικα που μόλις έφερα από το βουνό.
Σ΄ευχαριστώ και πάλι για αυτά που μαθαίνω

Blondbrained είπε...

Πολύ χαίρομαι για το σαπουνάκι :)
Και πολύ λυπάμαι που είσαι μακριά...

Αλλά ναι, κάτι έχω να σου προτείνω για ψωρίαση. Η πιο απλή συνταγή, η οποία έχει σε πολλούς αποτέλεσμα είναι η εξής (δε θα σου δώσω αυτή με τα ακριβά υλικά, γιατί τελικά τους περισσότερους τους βοηθάει η απλή... τι περίεργο, ε;)

Βάλε λίγο βαλσαμέλαιο (το 10% περίπου)καρυδέλαιο και καριτέ, αν μπορείς να εγχύσεις καλέντουλα σε ένα από τα δύο (καλύτερα στο καρυδέλαιο), αλλιώς πρόσθεσε και λίγο λάδι καλέντουλας (αλλο ένα 10% περίπου, και από αιθέρια βάλε οπωσδήποτε λεβάντα και δεντρολίβανο. Αν μπορείς να βρεις και αιθέριο κουρκούμης, θα είσαι κομπλέ, ειλικρινά. Αν όχι, δεν πειράζει, δοκίμασε αυτή όπως είναι. Αν βάλεις κουρκούμη, βάλε γύρω στις 30 σταγόνες ανά 100 ml. Όντως κρίμα που είσαι μακριά, γιατί το παίρνω με το κιλό το αιθέριο κουρκούμης! Μόνο πόσιμο που δεν το έχω κάνει πια!!! :)
Θα βάζεις από αυτό 2 φορές τη μέρα, το λιγότερο για δύο βδομάδες. Αν δεις να βελτιώνεται σημαντικά, θα βάζεις μία φορά την ημέρα, μέχρι κάποια στιγμή να τη βάζεις μόνο σαν ενυδατική, ή κάθε μέρα αν θες ή λιγότερο. Αν δεν σου κάνει απολύτως τίποτα στις δύο βδομάδες, μου το λες, και σου δίνω άλλη συνταγή. Αν δεις μικρή βελτίωση στις δύο βδομάδες, αλλά έχεις... συνέχισε εντατικά για ένα μήνα τουλάχιστον και βλέπουμε. Αν δεις την παραμικρή ενόχληση (δύσκολο, αλλά λέμε τώρα), τη σταματάς αμέσως. Όταν λέμε ενόχληση εννοούμε πιο έντονη φαγούρα κλπ...
Εύχομαι ΚΑΛΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ :) Ενημέρωσέ με για το αποτέλεσμα. Ακολουθείς τη συνταγή της κηραλοιφής, όπως την έχω δώσει... ΦΙΛΙΑ

Μαρία Σακελλαρίου είπε...

"Καλημέρα σας παιδιά, τρα λα, τρα λα λα"
Ευχαριστώ, ευχαριστώ, ευχαριστώ.
Οταν θα μπορέσω να αγοράσω τα υλικά θα τη φτιάξω.
Ξέρεις αν το λάδι της άγριας καλέντουλας από την οποία είμαι περικυκλωμένη έχει τα ίδια αποτελέσματα με εκείνο της ήμερης; Γιατί φέτος τις ήμερες τις αγάπησαν πολύ οι γάτες μου, τις έκαναν υπόστρωμα για τον ύπνο τους, ξάπλωναν επάνω τους και ήταν αδύνατον να αλλάξουν "κρεββάτι". Και όπως έχουν πορτοκαλένιο τρίχωμα, αχ να δεις πώς ταίριαζαν με κάποια λουλουδάκια που είχαν επιζήσει. Τις έφτυνα να μη τις ματιάσω!!!!
Καλή εβδομάδα

Blondbrained είπε...

Μια χαρά κάνει και η άγρια! Αλλά έλα πριβέ (που λέγαμε κάποτε στα chatrooms)! Μη φοβάσαι, δε θα σε δαγκώσω :) (alchemyofnature@gmail.com)

Ανώνυμος είπε...

Κοπελιά........μια ερώτηση.Αμα το σαπούνι δε το ψήσουμε στο φούρνο και το κάνουμε με το παλιό τρόπο,το περιμένουμε δηλαδή 6 εβδομάδες σε όλες τις καινούριες συνταγές που βάζεις τα ποσοστά λάδια νερό,σόδα να τα αφήνουμε τα ίδια? Σε ξαναρώτησα βέβαια αλλά επειδή σε όλα σχεδόν τα σαπούνια που κάνω βάζω αιθέρια και διάβασα πως μετά τους 35βαθμους τα αιθέρια καταστρέφονται τα κάνω με το παλιο τρόπο.Οπότε τωρα με τις καινούριες συνταγές μπερδεύομαι.Για πες πως να τα υπολογίζω?
Κυριακή

Blondbrained είπε...

Κυριακή μου, ήδη με την σαπωνοποίηση (με όποιον τρόπο και να το κάνεις) ανεβάζει θερμοκρασία, και φτάνει σχεδόν στους 80 βαθμούς! Γι' αυτό και στην μέθοδο του φούρνου τα βάζουμε στον φούρνο το πολύ μέχρι τους 80 (εγώ το βάζω γύρω στους 75)... Ό,τι είναι να καταστραφεί καταστρέφεται ήδη και χωρίς τον φούρνο! Αλλά ασχέτως, αν θες να το κάνεις με την αναμονή, και πάλι δεν πειράζει! Απλά θα σου γίνει πιο σκληρό το σαπούνι και θα κρατάει περισσότερο, πράγμα πολύ καλό έτσι κι αλλιώς! Αν το θες πιο μαλακό όμως, ανέβασε γύρω στο 5-10% τα νερά στην συνταγή σου και είσαι έτοιμη (πχ, γύρω στα 270-330γρ για ένα κιλό σαπούνι θα υπολογίζεις στις συνταγές μου)

Ακόμα και με την διαδικασία του φούρνου πάντως, καλό είναι να το αφήνουμε κανά δύο βδομάδες αν μπορούμε, για να σκληρύνει όσο είναι να σκληρύνει, και να φύγουν τυχόν μυρωδιές από την σόδα και το λάδι.

Μην τον φοβάσαι τον φούρνο :)

Χρυσούλα είπε...

δλδ για το Καστιλλης,με τη γρηγορη μεθοδο, βαζουμε στο 1 κιλο λαδι, 250 gr νερο και 134gr σοδα?

Blondbrained είπε...

Χρυσούλα, αν το θες σκληρό το Καστίλης, θα βάλεις στο ένα κιλό λάδι 240γρ νερό και 129γρ σόδα. Τα 134γρ σόδα είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ, ό,τι αναλογία και να βάλεις (για το 1 κιλό λάδι εννοώ) και θα σου βγει οξινο...

Χρυσούλα είπε...

ευτυχως με εσωσες! γτ δεν εχω μαθει ακομα να τα υπολογιζω... περιμενουμε κ τις συνταγουλες σου για make up, πουδρα..με βοηθας παρα πολυ με τις συνταγες κ ιδεες σου, ειμαι νεα στο σπορ μου δινεις απιστευτη ορεξη οταν σε διαβαζω! Θελω να φτιαξω τα παντα! Καλλυντικα, σαπουνακια, απορρυπαντικα..τα εχω βαλει ολα στο κεφαλι μου κ δε ξερω τι να πρωτοφτιαξω!! η κρασοκρεμα σου ειναι απιστευτη! δεν σταματαω να χαιδευω τα ποδια μου! ;-)

Blondbrained είπε...

Xρυσούλα μου, δικός μας άνθρωπος είσαι εσύ. Να περάσεις κι από το μπλογκ της κουμπάρςς (το animaterra, θα το δεις στα αγαπημένα μου στο πλάι), και αν καταφέρεις να ξανακοιμηθείς να μου γράψεις! :P :)

Blondbrained είπε...

Α, και μην ξεχάσω, την κρασοκρέμα να την βάζεις και στο πρόσωπο. Μιλάμε για ΤΗΝ αντιγήρανση! Μην την χαίρονται μόνο τα πόδια σου, ε; :)

Ιωάννης Δεμερουτης είπε...

Καλος φαινεται αυτος ο συνδυασμος αλλα δεν ειναι λειτουργικο δλδ
Δεκτε τα αποτελεσματα για το σαπουνι σας.
Καθαριστικη δυναμη 0% (φ.τ 12-22)
Αφρισμος στα κατωτερα φυσιολογικα 14%(14-46)
Περιποιηση επιδερμιδας πολυ καλη 83%(44-69)
Δλδ ειναι ενα σαπουνι που περιππιειται αλλα δεν καθαριζει.
Συνηθως προσπαθπυμε να ειναι καλο το σαπουνακι σε ολες τις συνιστωσες
Ευχαριστω Γιαννης

Blondbrained είπε...

Φίλε Γιάννη,
ευχαριστώ πολύ για την συμβουλή, αλλά βάσει ποιου υπολογιστή έβγαλες αυτά τα αποτελέσματα; Τα δικά μου λένε άλλα:

καθαριστική δύναμη: 23 (12-22)
κοντίσιονινγκ: 56 (44-69)
αφρισμός: 37 (14-46)

Μάλλον ξέχασες να υπολογίσεις το καρυδέλαιο. Και μόνο που έχω βάλει τόσο ποσοστό καρυδέλαιου μέσα στην συνταγή, θα έπρεπε να σε κάνει να καταλάβεις πως κάτι δεν είναι σωστό στα αποτελέσματα που παίρνεις. Το καρυδέλαιο είναι και τρομερά αφριστικό και τρομερά καθαριστικό. Ξανακάνε τους υπολογισμούς ΜΕ το καρυδέλαιο, και θα δεις αμέσως την διαφορα.
Φυσικά και πρέπει να τα υπολογίζουμε όλα, συμφωνώ. Τινα το κάνω ένα περιποιητικό σαπούνι που δε θα καθαρίζει, όταν έχω δύο παιδιά που μέσα σε 10 λεπτά μετά το μπάνιο θέλουν πάλι πλύσιμο;;;; :)

Ξανακάνε τους υπολογισμούς και πες μου.

Lila Lilak είπε...

Πολύ ωραία συνταγή. Χρησιμοποίησα τις αναλογίες νερού - σόδας (αντί για ροδόνερο έβαλα λεβαντόνερο hydrosol που έφτιαξα μόνη μου με δική μου λεβάντα), και ένα κουπάκι του ελληνικού καφέ γιαούρτι στραγγιστό στο trace στα 250 γραμμάρια λαδιού (είχα λάδι λεβάντας δικό μου πάλι απο πέρυσι). Λίγο ρόζ χρώμα ζαχαροπλαστικής, και στο φούρνο. Σήμερα το βγαλα, υπέροχο σαπούνι, ήδη μοσχοβολάει και στο τεστ με το λαχανάκι βγαίνει μπλε. Μονο στην εξωτερική επιφάνεια ήταν λίγο ανώμαλο απ το ψήσιμο,ίσως ο φούρνος μου είναι δυνατός στους 70, θα τον κατεβάσω την επόμενη φορά και θα σας πω. Πάντως εξαιρετικές αναλογίες και ο φούρνος δουλεύει άψογα. Πολλά ευχαριστώ!

Blondbrained είπε...

πω-πω, τέλεια η προσθήκη του γιαουρτιού!!! Την αντιγράφω άμεσα :)))

Τις λακουβίτσες θα τις έχεις μ' αυτή την συνταγή, όταν κάνεις τον φούρνο, αλλά όπως έγραψα σε άλλο σχετικό σχόλιο, μπορείς όταν το βγάζεις από τον φούρνο, πριν το κόψεις, να το "σκουπίζεις" λίγο έντονα μέχρι να απαλυνθούν ή να εξαφανιστούν. Εγώ το κάνω όταν θέλω να κάνω κανένα δωράκι, αλλιώς δεν με ενοχλεί. Δουλεύει, δοκίμασέ το την επόμενη φορά :)

Lila Lilak είπε...

Ευχαριστώ, θα το κάνω. Αν και ούτε κι εμένα μ ενοχλεί, κόβω απλά την επιφάνεια πάνω και τη χρησιμοποιώ εγώ, ή την κάνω τρίμματα για σαπούνι υγρό.
Στις τελευταίες παρτίδες βέβαια, αντί για το φούρνο κάνω τις συνταγές με μειωμένο νερό 1 σόδα 1.5 νερό περίπου (ή άλλο υγρό) και δουλεύει άψογα, σαπουνάκι έτοιμο σε δυο μέρες. (εντάξει, τ αφήνω δυο βδομάδες, έτσι για να σκληρύνει καλά αλλά στην ουσία είναι έτοιμο)
Το γιαουρτάκι το εμπλουτίζει πολύ ωραία το σαπουνάκι ναι, όπως και η κρέμα γάλακτος, στο trace. Φιλιά πολλά, έχουμε πολλά να πούμε τούτο το χειμώνα! :*

Blondbrained είπε...

Όντως έχουμε να πούμε πολλά, Λίλα :)

Αυτό με το μειωμένο νερό, ναι, είανι έτοιμο σκληρό, αλλά με το πεχά πρόσεξέ το, γιατί όσο μικρότερη η αναλογία νερού σόδας, τόσο πιο "καυστικό" το σαπούνι στην αρχή! Να μετράς το πεχά πριν το χρησιμοποιήσεις, ειδικά τώρα που θα πέσει η θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Ανυπομονώ να μοιραστούμε νέες συνταγές. Χαμός γίνεται στα κιτάπια μου και το κεφάλι μου! ΣΕ ΦΙΛΩ! :)

Ιωάννης Δεμερουτης είπε...

Αρκετους μηνες μετα αλλα ελλειπα εξωτερικο σας γραφω για να σας πω οτι:γραφετε καρυδελαιο αλλα μαλλον εννοειτε το λαδι καρυδας!αν ειναι ετσι ναι ειναι καλος ο συνδυασμος αλλα θελω να σας πω ειναι αλλο το καρελαιο που προκυπτει απο το καρυδι και ειναι αλλο το λαδι καρυδας.
Σας ευχαριστω θερμα

Blondbrained είπε...

Φίλε Ιωάννη, έχεις δίκιο. Το είχα γράψει και αλλού, αλλά δεν έχω διορθώσει όλες τις αναρτήσεις. Καρυδέλαιο το γράφω συνέχεια στις συνταγές μου αλλά εννοώ το λάδι καρύδας σε όλες τις περιπτώσεις. :)

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα....καινουρια στο χωρο. Τ ο σαπουνι αυτο κανει και για το προσωπο?

Ιωάννης Δεμερουτης είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Blondbrained είπε...

Ανώνυμη φίλη, όλα αυτά τα σαπουνάκια κάνουν για το πρόσωπο, αλλά τα καλύτερα για το πρόσωπο είναι το κρασοσάπουνο και το σαπούνι με φυτικά γάλατα και μέλι που έχω αναρτήσει. ΔΕΝ ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ!!!! Φτιάξε τα και θα με θυμηθείς... Δε νομίζω ότι θα βάζεις τίποτε άλλο στο πρόσωπό σου :)

Φίλε Ιωάννη, εγώ χρησιμοποιώ μόνο χρώματα ζαχαροπλαστικής, και δεν έχω ασχοληθεί πολύ με τεχνικές, αν και μου αρέσει να τα βλέπω και το έψαξα κάποια περίοδο. Ακόμα και το Καστίλης με το ζόρι προλαβαίνω να το φτιάχνω πια :P Όμως ακόμα και τα ζαχαροπλαστικής αλλοιώνονται όταν τα ρίχνεις στο σαπούνι και είανι φυσιολογικό, καταρχάς λόγω αναλογίας υλικών! Άλλο να βλέπεις το χρώμα σου μόνο του μέσα σε ένα ποτήρι πχ, κι άλλο να το διαλύσεις σε ένα κιλό σαπούνι. Δεν έχω χρησιμοποιήσει αυτά που λες, αλλά μήπως να τα κάνεις πιο έντονα, να αυξήσεις την ποσότητα του χρώματος για να σου βγει όπως το θες; Δοκίμασε ό,τι κάνεις πάντως σε μικρότερη ποσότητα σαπουνιού. Εγώ όταν κάνω πειράματα, φτιάχνω το 1/4 της συνταγής μου. Πες μας, όταν το φτιάξεις, θα με ενδιέφερε το αποτέλεσμα :)

Ιωάννης Δεμερουτης είπε...

Ευχαριστω θερμα!

Ανώνυμος είπε...

geia sas! na kanw mia erwtisi.. to "karudelaio" pou grafetai einai elaio apo karuda i karudi?? thanks!

Ιωάννης Δεμερουτης είπε...

Ανωνυμε φιλε γραφει καρυδελαιο και εννοει το λαδι καρυδας,και εμενα με μπερδεψε αλλα τελικα ξεκαθαριστηκε το θεμα...

Ανώνυμος είπε...

thanks! Iwanni :-)

soula!! είπε...

na rwtisw kai gw kati.. edw:http://sofiasyntages.wordpress.com/category/%CF%86%CF%84%CE%B9%CE%AC%CF%87%CE%BD%CF%89-%CF%83%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B9/ leei gia thermokrasies... egw tin prwti fora pou ekana sapouni me tin psuxri methodo (lemoniou sapouni asxeta pou dn murize :-P ) me to pou dialusa tin soda sto nero arxisa k tin erixna siga-siga sto ladi k anakateua me to mixeraki xeiros se leitourgia... edw mesa leei a)na perimenw na pesei gia na ta anakatepsw k b) na anakateuw 3-5 sec me kleisto to mixeraki (san na nai koutali) k 3-5 sec me to mixeraki se leitourgia.. enallax mexri na pixei.. an dil apo tin arxi to thesw se leitourgia tha ginei tpt??? sorry gia to megalo post :-)

Ιωάννης Δεμερουτης είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ιωάννης Δεμερουτης είπε...

soula βέβαια σίγουρα θα σου απαντησει και η Blondbrained,αλλά νομίζω χωρις να το αντιληφθείς εκανες σαπουνάκι σε θερμοκρασία δωματίου χωρις να μετρας με θερμόμετρα και χωρίς να το μαγειρεύεις .Τό ανακάτεμμα μια χαρα μπορει να γινει με ραβδο blender πότε σε λειτουργια και ποτε σαν κουτάλα..ισως αν λειτουργει συνέχεια βίάζεται να γίνει πιό γρηγορα το saponofication
καλη συνέχεια

soula!! είπε...

ok, thanks!! tha kanw simera tin suntagi auti na doume ti tha doume :-P

Ανώνυμος είπε...

εχω ενα προβλημα..αν μπορουσατε να με βοηθησετε..
ενω τα σαπουνια μου γινονταν μια χαρα λο το καλοκαιρι που εφτιαχνα..ξαφνικα πριν απο μια βδομαδα οτι φτιαχνω δε στερεοποιειται(με την ιδια συνταγη παντα!φτανει μεχρι τη φαση που εινια σαν τζελ και μενει εκει..υπαρχει περιπτωση να φτει το οτι κανει λιγο κρυο μεσα στο σπιτι μου??(15 βαθμους εχουμε μεσα στο σπιτι)
δεν μπορω να καταλαβω τι συμβαινει..αν μπορουσατε να με βοηθησετε..? ευχαριστω πολυ

Ιωάννης Δεμερουτης είπε...

Ανωνυμε φιλε θεωρω οτι η αιτια ειναι η καπως πιο χαμηλη θερμοκρασια.Υπ οψιν οτι χαμηλη θερμοκρασια,λιγοτερο νερο και το ειδος στα λαδια που χρησιμοποιουμε ειναι παραγοντες για καθυστερημενο trace.παρ ολα αυτα μην αγχεσαι γιατι η σαπωνοποιηση συνεχιζεται και μετα τη χυτευση.Αρα μπορεις να ανεβασεις λιγο τη θερμοκρασια αν θελεις αμεσο αποτελεσμα δλδ γυρω στους 40-45 θερμοκρασια του μειγματος και επιμενεις λιγο περισσοτερο στην αναδευση...ελπιζω να σε καλυψα!καλη επιτυχια

Ανώνυμος είπε...

ευχαριστω πολυ για το χρονο σου!βρηκα τι ειναι αυτο που φταιει!απο το μαγαζι μου ειχαν δωσει αντι για καυστικη σοδα..καυστικη ποτασα!ειχαν κανει λαθος στη ταμπελα που ειχαν κολλησει!πηρα καινουρια συσκευασια απο αλλο μαγαζι και ειναι ολα τελεια!
ελπιζω να μπορεσω να κανω κατι με ολα αυτα τα "σαπουνια" που εχω φτιαξει.ισως να τα κανω υγρο αν τα καταφερω!σασ ευχαριστω πολυ!

Blondbrained είπε...

Ιωάννη, να 'σαι καλά! Άξιος!!! Σ' ευχαριστώ πολύ :) :) :)

Δέσποινα Σάρπη είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Όταν βάζω την σόδα στο νερό δεν λιώνει εντελώς με αποτέλεσμα να κατακάθονται μικρά κομματάκια. Εγώ στο τέλος απλά προσπαθώ να μην ρίξω το ίζημα στο λάδι γιατί την 1η φορά είχα σαπούνι με κομμάτια σόδας που στο τέλος πέταξα! Φαντάζομαι δεν είναι φυσιολογικό αυτό γιατί αλλάζει η αναλογία νερού σόδας, σωστά; Δεν έχω διαβάσει πουθενά να αναφέρεται το συγκεκριμένο πρόβλημα, σας έχει συμβεί; Σε τι μπορεί να οφείλεται;
Επίσης, η σόδα μου πετρώνει μόλις πάρει λίγο αέρα, είναι λογικό αυτό;
Συγχαρητήρια για το site σας, είναι όλα υπέροχα!