Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

Μύρισε Μαστίχα... κι έκανε και αφρό!


Γιατί έφτιαξα επιτέλους την συνταγή για το σαπούνι μαστίχας που είχα εμπνευστεί και καταχωνιάσει σχεδόν την ίδια στιγμή. Ας είναι καλά η κουμπάρα μου που μου είπε πως σκεφτόταν να φτιάξει σαπούνι μαστίχας, και λέω κι εγώ μέσα μου: βρε, κάτι μου θυμίζει εμένα αυτό τώρα! Α, ναι!!! Σαπούνι μαστίχας... άχρηστη! Πού είναι η συνταγή;;;

Την βρήκα την συνταγή. Την "πείραξα" λίγο βάσει των νέων δεδομένων της γρήγορης παρασκευής με το φούρνο, και σήκωσα τα μανίκια, καθάρισα καλά τις οσφρητικές οδούς για να το απολαύσω όσο το δυνατόν περισσότερο και ιδού. Σαπούνι μαστίχας... απαλό, μυρωδιαστό με ένα ήπιο γλυκό χρωματάκι που σε ηρεμεί και μόνο που το κοιτάς. Το σπίτι μοσχοβόλησε, δεν το συζητώ. Το πεχά μια χαρά... Αυτή τη φορά δεν έβαλα βούτυρο καριτέ, γιατί ήθελα λίγο πιο κρεμώδη τον αφρό και ελάχιστα πιο μαλακό το σαπούνι. Να, ένα τέτοιο πράγμα:
Θέλετε να πούμε για την μαστίχα, και τι θα σας προσφέρει αυτό το σαπούνι; Χρειάζεται; Δε χρειάζεται, αλλά θα το κάνουμε, έτσι για να σας πριζώσω λίγο.

Η μαστίχα καθαρίζει το δέρμα και του δίνει μια απίστευτη λάμψη, το αναζωογονεί. Θα ξανανιώσετε. Και δεν είναι μόνο που θα ξανανιώσετε, θα έχετε και αντισηπτική προστασία. Χρησιμοποιείται σε αλοιφές και προϊόντα για εγκαύματα και δερματικές παθήσεις, καθόλου τυχαία φυσικά. Είναι αναπλαστική και επουλωτική, οπότε μαζί με τις αντισηπτικές της ιδιότητες αυτό το σαπούνι είναι ιδανικό ακόμα και για πλύσεις ανοιχτών πληγών, πρόσωπο ή/και σώμα με ακμή και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Είναι ταυτόχρονα αρκετά ήπιο για να χρησιμοποιηθεί σε παιδιά, και τρομερά ενυδατικό και για τα παιδιά και για τις μαμάδες τους, τις νονάδες τους, τις θείες τους... άντε και τους μπαμπάδες τους, γιατί η μαστίχα είναι ΚΑΙ unisex αρωματικώς. Καλά, εδώ ο άντρας μου τόσο που έχει αγαπήσει το σαπούνι τριαντάφυλλο ούτε που τον νοιάζει αν μυρίζει σαν την Χιονάτη. Όμως το άρωμα, ειδικά της μαστίχας, εντάξει... είναι εντελώς προσωπικό θέμα. Εγώ πεθαίνω για άρωμα μαστίχας. Εσείς;

Και για να μην σας μείνει καμία απορία για την ιστορία και τις ιδιότητες του θαυματουργού αυτού φυτού, ενημερωθείτε από τον αρμόδιο, και φίλο αναγνώστη μαστιχοπαραγωγό Αστέριο:  http://www.katarraktisvillage.com/p/blog-page_02.html#.USqf2jdft0k
Και πάμε στη συνταγή. Σας έχω παρακάτω και ένα τιπ για το καθάρισμα των υλικών σας από τη μαστίχα. Δική μου ανακάλυψη/έμπνευση! Κάπου θα το "είδα", αλλά δεν ξέρω πού. Έχω την εντύπωση ότι μου ήρθε ουρανοκατέβατο την ώρα που πάλευα με το μπρίκι μου, που είχε γεμίσει μαστίχα, αλλά ποιος ξέρει...

Λοιπόν, θέλουμε:

Ελαιόλαδο 400γρ
Καρυδέλαιο 250γρ
Καστορέλαιο 350γρ
Νερό μαστίχας 270γρ *ακολουθεί η συνταγή
Καυστική σόδα 137,7γρ
Αιθέριο μαστίχας PO 10ml *μην αγχώνεστε, όχι το ακριβό. Πληροφορίες παρακάτω.

Αυτή η συνταγή μας δίνει ένα σχετικά μαλακό σαπούνι. Αν το θέλετε πιο σκληρό, αλλάξτε το νερό και την σόδα, σε 240γρ νερό και 138γρ σόδα. Θα γίνει πολύ καλύτερο, εκτός αν το θέλετε για πρόσωπο, και πιο καλλυντικό!

Πάμε ένα-ένα.
Καταρχάς, το αιθέριο θα το προμηθευτείτε από τον manischemicals (εκτός αν βρείτε από κάπου αλλού να πουλάει διαλυμένο αιθέριο μαστίχας). Δεν υπάρχει κανένας λόγος να βάλετε καθαρό. Το PO (δηλαδή το διαλυμένο σε φυτικό έλαιο) είναι υπεραρκετό για να μας δώσει και τις ιδιότητες και την μυρωδιά. Αν θέλετε κι άλλη οικονομία βάλτε το μισό. Κανένα πρόβλημα. Ήδη θα έχετε την μαστίχα στο νερό σας. Όσο και να βάλετε από το αιθέριο απλώς θα έχετε επιπλέον ιδιότητες.

Ετοιμάστε τα λάδια σας.
Ανοίξτε το αιθέριό σας, για να είναι έτοιμο να το βάλετε την ώρα του tracing, για να μην τρέχετε τελευταία στιγμή.

Ετοιμάστε το νερό μαστίχας σας, ως εξής: Θα ρίξετε ένα σακουλάκι μαστίχας (αυτά που πουλάνε στα σούπερ μάρκετ με τα δάκρυα μαστίχας) σε περίπου 300γρ απιονισμένο νερό και θα το βάλετε στη φωτιά μέχρι να διαλυθεί η μαστίχα. Ρίχνετε το μαστιχόνερό σας στο πυρέξ που χρησιμοποιείτε για να φτιάχνετε σαπούνι. Το υπόλοιπο στο μπρίκι δεν το χρειάζεστε. Πετάξτε το... Το μπρίκι σας θα κολλάει μέσα, γιατί το μεγαλύτερο μέρος της βασικής ρητίνης έχει μείνει μέσα στο μπρίκι. Αφήστε στην άκρη το μπρίκι σας για να συνεχίσετε με την παρασκευή του σαπουνιού σας. Θα το καθαρίσουμε αργότερα.
Δεν χρειάζεται να κρυώσετε το νερό μαστίχας, αλλά αφήστε το λίγο στην άκρη, μην ζεματάει, γιατί θα βάλουμε και τη σόδα και θα γίνει σούπερ νόβα το πυρέξ από τη θερμοκρασία! Διαλύστε με τη γνωστή διαδικασία τη σόδα μέσα στο νερό μαστίχας σας. Θα δείτε ότι ξεθολώνοντας και καθώς ανακατεύετε, θα βγουν στην επιφάνεια κάτι μικρά κομμάτια ρητίνης. Μην τα φοβηθείτε. Λυώστε τα στις πλευρές του πυρέξ σας με το κουτάλι σας.
Ρίξτε το μίγμα σας στα λάδια και αρχίστε το ανακάτεμα... χαλαράααααα... Θα κάνει πολύ γρήγορα trace, αλλά όχι τόσο γρήγορα ώστε να πανικοβληθείτε, όπως με το σαπούνι τριαντάφυλλο. Θα το φχαριστηθείτε. Πάρτε καλές τζούρες μαστιχοαρώματος, και ας είστε σε ετοιμότητα για την προσθήκη του αιθέριου. Ούτε έξτρα αμυγδαλέλαιο, ούτε τίποτα δε χρειάζεται. Η μαστίχα μόνη της με αυτά τα λαδάκια είναι σούπερ ενυδατικά και καταπραϋντικά και απ' όλα! 

Μόλις φτάσετε σε ένα καλό trace, οπλιστείτε με όλη τη δύναμη θέλησής σας για να μην παρασυρθείτε από την μαγεία του υλικού σας, και ρίξτε το αιθέριο ανακατεύοντας καλά (χωρίς να το χτυπήσετε μηχανικά, απλά ανακατεύοντας χειροκίνητα).

Ρίξτε το στο καλούπι σας πριν προλάβει να γίνει στόκος, γιατί μετά την προσθήκη του αιθέριου σφίγγει αρκετά. Απλώστε το με ένα κουτάλι ομοιόμορφα, και ιδού το θεσπέσιο σαπούνι σας, έτοιμο να χουχουλιάσει στη ζεστή αγκαλιά του φούρνου σας στους 75 βαθμούς περίπου. Προσπάθησα πολύ να "πιάσω" το υπέροχο χρώμα του με το άχρηστο κινητό μου, αλλά δεν τα κατάφερα. Είναι ένα μπιζάκι, μα τι μπιζάκι! Κρεμ ίσως... Ποτέ δεν κατάλαβα τη διαφορά, ομολογώ. Πάντως είναι "ζεστό" χρώμα, χαλαρωτικό. 

Το τύλιξα με την μεμβράνη και το έχωσα τρυφερά στο φούρνο με ένα χαμόγελο μέχρι τ' αυτιά. Χαμογέλαγα συνειδητά γιατί ήξερα τι με περιμένει στη γωνία εκεί πιο δίπλα και είπα να μην πάθω κατάθλιψη εκ των προτέρων. Ναι, ναι. ΤΟ ΜΠΡΙΚΙ!

Ταλαιπωρήθηκα λίγο, δοκίμασα διάφορες τεχνικές που έπιαναν σε άλλες συνθήκες. Πάντως όχι σ' αυτές τις συνθήκες. Και τελικά μου ήρθε η επιφοίητηση λίγο πριν αρχίσω να κατεβάζω Θεούς και δαίμονες. Μάλλον επειδή έκανα πολύ υπομονή με λυπήθηκε ο μεγαλοδύναμος και να το κολπάκι που χρησιμοποίησα. Έβαλα ελαιόλαδο στο 1/3 του μπρικίου και το έβαλα στο μάτι, μέχρι που έκαψε λίγο. Ανακάτευα με το κουτάλι μου, και το κάτω μέρος έγινε κούκλα, οπότε το έβγαλα από το μάτι (μην πάρουμε και φωτιά συν τοις άλλοις) και πήγα στον νιπτήρα, όπου και άρχισα να γέρνω το μπρίκι όπου είχε μαστίχα στα πλαϊνά του, "τρίβοντας" τα σημεία με το πίσω μέρος του κουταλιού. Έγινε κούκλα στο πιτς φιτίλι ντε! Κι αν χρειαστεί κι άλλο καθάρισμα, απλώς το ξαναβάζετε στο μάτι και το ξανακαίτε λίγο και πάλι τα ίδια απ' την αρχή. Ευλογημένο λαδάκι!!!
 Αυτά... Πάρτε κι άλλη μια γεύση από τον αφριδερό αφρό του νέου σας σαπουνιού, κι ετοιμάστε τα δωράκια σας για τις απόκριες. Ε, τώρα πια ψάχνουμε συνέχεια δικαιολογίες για να κάνουμε δώρα τα σαπούνια και τις κηραλοιφές μας, σωστά; Κι όταν θα σας πιάνουν το χέρι να σας το φιλήσουν με λατρεία, δε θα το αφήνουν, τόσο απαλό και μυρωδιαστό που θα είναι!!!
 


Για το μαλλί θα φτιάξουμε κάτι άλλο αύριο. Σαπούνι μπύρας. Μείνετε άλουστες και άλουστοι, γιατί θα πέσει πολύ τραγούδι στο μπάνιο αύριο! (Εγώ τραγουδάω στο μπάνιο, ναι. Εσείς όχι;)

ΚΑΛΑ ΠΛΥΣΙΜΑΤΑ

35 σχόλια:

ΧΡΙΣΤΙΝΑ Π. είπε...

Ευτυχως που δε με βλεπει και κανεις γιατι νομιζω οτι ολη την ωρα που διαβαζα ειχα τη μυτη μου κολλημενη στο λαπτοπ!!! Ετσι, μηπως πιασω και γω λιγο απο το αρωμα.. Ειμαι σιγουρη οτι εγινε Φανταστικο!!! Ευλογημενη μαστιχα... Χρυσοχερα μου εσυ!!!

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΧΡΥΣΟΧΕΡΑ...ΜΠΡΑΒΟ

Blondbrained είπε...

Εγώ να δεις τι έχω πάθει, που όντως κυκλοφορώ με ένα σαπούνι κολλημένο στη μύτη!!!! :P
Έλα, έλα! Πάρε υλικά και φτιάχνε!!! Είναι μούρλια!

Deni Argiropoulou είπε...

Μην μου ανεβάζεις εμένα συνεχώς νέες συνταγές! Αντε τσακίσου, να πάμε για προμήθειες γιατί έχω υπόψη μου 3 είδη εκτός από το Καστίλλης. Για την ώρα θα βολευτώ με το υγρό σαπούνι μαστίχας (πάει το Καστιλλάκι μου). Αύριο θα δοκιμάσω να φτιάξω νέο υγρό μαστίχας γιατί το προηγούμενο (τριανταφυλλομάστιχο) μου έπηξε πάρα πολύ μετά από 3 ημέρες. Τί πράγμα κι αυτό? Μετά από την 1η βιλούδινη υφή, την άλλη μέρα έγινε ένα ωραιότατο ροζουλί ζελεδάκι που μοσχοβόλαγε μαστίχα. Ωπα της....ηρθε κι ενθουσιάστηκε η δημιουργός (τρομάρα μου). Επλυνα το παιδί, πλύθηκα εγώ, λούστηκα κι ετοιμαζόμουν να γεμίσω το μπουκαλάκι για τα χέρια αλλά ήρθε και μου έπηξε το χαρώτο μου και έμεινα με την χαρά.....! Δεν πειράζει όμως, αύριο είναι μία νέα ημέρα πειράματος. Ελπίζω να τα καταφέρω και να συνεχίσω και περαιτέρω. Θα σας ενημερώσω μετά 3ήμερον για τα αποτελέσματα.... Ευχαριστούμε πολυαγαπημένη που μας φροντίζεις και μας καθαρίζεις πατοκόρφως. Την ευχή μου και τις ευλογίες μου. Φιλάκια πολλά

Blondbrained είπε...

Συ φταις, ας πρόσεχες!!!! Δεν είναι να μου θυμίζεις πράγματα εμένα. Μια χαρά δεν είμαι με το αλζχάιμερ; Τι με ταράζεις; Τώρα έβγαλα από τα μπαουλα μου όλες τις καταχωνιασμένες συνταγές. Πανικός θα γενεί εδώ χάμω!

Για το πήξιμο, μην άγχεσαι. Απλώς ωρίμασε το παιδί... Αν δεν σ' αρέσει τόσο πηχτό, του προσθέτεις κι άλλο νεράκι (στο ίδιο) και το αφήνεις λίγο πιο νερούλο αυτή τη φορά. Περιμένεις πάλι 2-3 μέρες και στο τέλος θα ξέρεις πόσο θες να το αφήνεις :)

Πολύ γουστάρω που σας έχω βάλει όλες στην πρίζα... Σιγά μην κάθομαι σαν την τρελή μονάχη μου να πειραματίζομαι!!!

Ζωή Σοφίας είπε...

Εγώ στη ζωή μου δε λέω ''ποτέ''. Ξέρετε γιατί; Γιατί όσες φορές το΄πα, το λούστηκα την αμέσως επόμενη στιγμή. Αρα... σταμάτησα να λέω ''ποτέ''.
Εεε λοιπόν μετά από χρόνια ήρθε η στιγμή να πω ''ποτέ''. Ποτέ δεν πρόκειται να φτιάξω εγώ αυτά τα υπέροχα σαπούνια! Σας ζηλεύω! Ολες! Δεν τόχω ρε παιδί μου με τη κουζίνα και τη χημεία. Δηλαδή εγώ με τη κατσαρόλα... κάτι παθαίνω, δε ξέρω πως να σας το πω - με τη κακή έννοια. Ελα όμως που ιντριγκάρομαι μ αυτά τα μικρά θαύματα... Και γεμίζει η μύτη μου μυρωδιές και λεω τι ωραία να πλενόμουνα μ αυτό το μαστιχάτο σαπουνάκι...
Αν αυτό το μπλόγκ κι η επιστήμων - και όλες εσείς οι υπόλοιπες βεβαίως που την ακολουθείτε τυφλά - με κάνετε να πατήσω ένα ακόμα 'ποτέ'μου, θα νευριάσω πολύ, να το ξέρετε.

Blondbrained είπε...

Ζωή, θα πλυθείς μ' αυτό (οσονούπω) και θα με μισήσεις μετά κι εγώ θα γελάω!!!! :) :) :)

Αλεξανδρα Γκολφινοπουλου είπε...

Γεια σου καλη μας δασκαλιτσα!!!
Υπεροχο το σαπουνι σου!!!
Αν καταλαβα καλα ριχνεις το ph στο φουρνο? Για ποση ωρα?
Φιλακια πολλα πολλα!!!
Ανυπομονω για το σαπουνι μπυρας!

Blondbrained είπε...

Αλεξάνδρα μου, τα γράφω όλα στην ανάρτηση για την συνταγή Πιτς Φυτίλι. Εν ολίγοις όμως, το βάζεις στους 38-40 βαθμούς περίπου για 2 ώρες, σκεπασμένο με μεμβράνη και πάνω σε ταψί, μετά κλείνεις το φούρνο και το αφήνεις στον κλειστό φούρνο άλλες 12 ώρες περίπου. Μετά είανι έτοιμο να το κόψεις και να μετρήσεις το πεχά του. Θα 'χεις το νου σου όμως την πρώτη ώρα για περίπτωση "ηφαιστείου". Αν δεις ότι φουσκώνει πολύ, το βγάζεις από το φούρνο και το τρυπάς με μαχαίρι μέχρι βαθιά, σε δυο-τρεις μεριές και είσαι εντάξει... το ξαναβάζεις στο φούρνο :) Αυτά... εν ολίγοις (που να έγραφα και τα πολλά, ε;) :)

Asterios Saltzidis είπε...

Χμ σας βγάζω το καπέλο αγαπητές μου.
Το σαπούνι με την μαστίχα το έχω στο μυαλό μου καιρό τώρα και μετά των Μάιο θα το Βάλω στα σκαριά.
Εχω κάνει λικέρ απο μαστίχα!!!!
ασχολούμε με την μαστίχα, είμαι μαστιχοπαραγωγός νέος βέβαια κτλ κτλ
έχω ένα blog και εκεί μπορείτε να μάθετε πολλά για την μαστίχα.
επίσης θα κάνω αναδημοσίευση το άρθρο σας σε μια δυο μέρες,, και συνεχίστε την καλή δουλειά!!!
Το blog μου είναι www.katarraktisvillage.com και είναι σε ένα παραθαλάσσιο χωριουδακι στην χίο.

Blondbrained είπε...

Ω, αγαπητέ, μπορεί και να σε χρειαστώ! Το μπλογκ σου θα μπει στα αγαπημένα!!! Εύχομαι τα καλύτερα! :)

Deni Argiropoulou είπε...

Φίλτατε Αστέριε, μας τσάκισες! Πρέπει να σου πω ότι η Χίος είναι από τα πιό αγαπημένα μου ελληνικά νησιά. Εκανα διακοπές (πριν αρκετά για να μην πω πολλά χρόνια.... σνιφ, σνιφ) και την γυρίσαμε όλη. Κάθε μέρος διαφορετικό, κάθε μέρος πανέμορφο, μόνο τα καλύτερα έχω να πώ, όπου κι αν πάς ξετρελαίνεσαι μ'αυτά που έχεις να δεις, πολύ φιλόξενοι οι άνθρωποι, εξαιρετικό φαγητό και δυστυχώς - δυστυχώς τα unpechtable γλυκά του κουταλιού. Περίμενα να μεγαλώσει ο νέος μου για να μπορεί να καταλάβει κάποια απ'αυτά που βλέπει για να επιστρέψω. Εμενα κάτω από την Βολισσό και σχεδόν κάθε βράδυ πριν την κατάκλιση πηγαίναμε για γλυκάκι του κουταλιού και καφεδάκι ελληνικό κάτω από δέντρα στην πλατεία της Βολισσού. Αξέχαστες βραδιές με κουβεντούλα με τους ντόπιους!!! Αχ! τί ομορφιές μου θύμισες. Αν πεις για την μαστίχα την ευωδιαστή και αγαπημένη..... Μόλις πριν από 2 - 3 ημέρες λέγαμε με την επιστήμονα- οικοδέσποινα - φίλτατη φίλη και πολυαγαπημένη κουμπάρα ότι πρέπει να βρούμε άκρη ντόπια για τις προμήθειες μας! Μπουμπού είσαι για ένα ταξιδάκι στην Χιό????
Πάντως το blog σου αν μου επιτρέπεις θα το βάλω στ'αγαπημένα.
Υ.Γ. Συγγνώμη σε όλη την ομήγυρη για το πολύ μπλα - μπλά μου αλλά πραγματικά δηλώνω ορκισμένη θαυμάστρια της Χίου και όποιος έχει πάει μάλλον θα με καταλάβει....

Blondbrained είπε...

Καλά... μόλις ενημέρωσα την ανάρτησή μου με λίνκιο από το μπλογκ του φίλου Αστέριου. Μια σελίδα ΚΟΤΖΑΜ ΒΙΒΛΙΟ (μα είναι θησαυρός με τόσες συγκεντρωμένες πληροφορίες και φωτογραφίες). ΕΥΓΕ!!!! Πάρτε κι εδώ το λινκ: http://www.katarraktisvillage.com/p/blog-page_02.html#.USqf2jdft0k

Katerina είπε...

Γεια σας κι απο μένα! Αργησα αλλά ήρθα! Πέγκυ.... πολύ πολύ λαχταριστό φαίνεται αυτό το σαπουνάκι και μπαίνει στη λίστα 'του ντου θινγκς'! Επειδή όμως είμαι και επιμελήτρια του μπλογκ (!), λες εδώ οτι το ψήνουμε στους 38-40 βαθμους ενώ στη συνταγή για το πιτς φιτιλι λες για 75-80. Τελικά ποιο είναι το σωστό; γιατί κι εγώ νιώθω οτι κάνω κάτι λάθος και στην εμφάνιση (όχι στην άνεση!) βγαίνουν λίγο ζαβά τα σαπουνάκια μου.... για φώτισε μας σε παρακαλώ!!! <3

Blondbrained είπε...

Καλά, είμαι ηλιθία, το έχουμε ξαναπεί, μην το ξαναλέμε!!! Και ΔΟΞΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟΔΥΝΑΜΟ που υπάρχεις κι εσύ!!! :) Κατερίνα, στην πολυεθνική μου θα είσαι υπεύθυνη ελέγχων! ΤΕΛΟΣ! Φυσικά και είναι 75-80 βαθμοί.
Η μέγιστη πλάκα είναι ότι εγώ το έφτιαξα στους 40 βαθμούς και μου βγήκε μια χαρά το πεχά... απλώς μου βγήκε λίγο πιο μαλακό απ' ό,τι υπολόγιζα. ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΓΙΑΤΙ :P
Διόρθωσα και την ανάρτηση

ΥΓ Κατερίνα, ελπίζω να διαβάζεις όλες τις αναρτήσεις. Αν χρειαστείς βοηθό, πες με...

Katerina είπε...

Οσα μπορώ και προλαβαίνω, διαβάζω!!! αλλά να σου πω την αλήθεια ήλπιζα οτι το σωστό θα ήταν το 38-40 ώστε να πετύχαινα κι εγώ σωστή εμφάνιση στα σαπουνάκια μου ... είναι σαν σκασμένα στην επιφάνεια που ακουμπάει στο καλούπι (σιλικόνης πχ), δεν είναι λεία... έχω δοκιμάσει στους 70 και στους 75 αλλα δεν...θα δοκιμάσω και στους 80... καλού κακού να το βάλω και στους 40;;;; χεχεχε... φιλιά Πέγκυ μου! Αν δεν ήσουν εσύ, δε θα είχα μάθει ποτέ τόσα πολλά πράγματα!!! <3

Asterios Saltzidis είπε...

Ευχαριστώ για τα καλα σας λόγια!!
Μπορειτε να κανετε οτι θελεται με το μπλοκ, πάρτε, γράψτε χαχαχα όλα είναι ελεύθερα!!!
Και εχει όντως πολλές ομορφιές το Νησί μα πάρα πολλές ομως!!

Blondbrained είπε...

Κατερινάκι, η τεχνική είναι σχετικά καινούργια, οπότε δοκιμάζουμε κι αναλόγως τι μας βγαίνει καλύτερα! :)
Γιατί δεν σου βγαίνουν λεία όμως εκεί; Είναι περίεργο... εμένα μου βγαίνουν μια χαρά. Για δοκίμασε και στους 40, αλλά θα έλεγα να το αφήσεις Λίιιιιιγο παραπάνω (πχ 2 1/2-3 ώρες) και δες αν θα είναι αρκετά σκληρό, γιατί νομίζω σε αυτή τη θερμοκρασία δε σκληραίνει αρκετά. Είναι όπως το κανονικό φρέσκο σαπούνι, απλώς με καλό πεχά...
Πάντως τη μαστίχα τη χρησιμοποίησα ήδη στο μπάνιο, και τελείωσε, έχω νέο αγαπημένο! Ξέχασα και το τριαντάφυλλο και όλα... ένα δέρμα ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Όλη μέρα ήμουν λες και βγήκα από σπα!!!! Μα είναι όντως απίστευτο υλικό!!! Ίσως αν προσθέσουμε και καριτέ να γίνει πιο σκληρό... δεν ξέρω... Εμένα μ' άρεσε τελικά έτσι ψιλομαλακούλι :)

Αστέριε, ό,τι βάζουμε το βάζουμε με αναφορά πηγής, εννοείται! Το μπλογκ σου θα το ξεσκονίσω γιατί είναι εκπληκτικό, αλλά με την ευκαιρία, ειλικρινά πολλά μπράβο για την συγκέντρωση όλου αυτού του υλικού. Και είπαμε, ίσως χρειαστεί να μιλήσουμε σύντομα για ... καμία συνεργασία;;;; :) :) :) (είδες που χαμογελάω, ε;)

Ανώνυμος είπε...

Πωπωπω τι ωραία συνταγή είναι αυτη πάνω που έφτιαξα και γω τΑ πρώτα μου σσαπούνια τσουπ μου βάζεις μια καινούργια για να πάρουν τα Μυαλά μου αερα.και μόνο που σκέφτομαι ότι μετά θα μυρίζω μαστίχα πωπωπωπωπωπωπω!!!!!!Από Μαρία.

Asterios Saltzidis είπε...

Ετοιμη η αναδημοσίευση!
Αυτό δεν επρεπε να το πεις για της πηγες ε ε σε συγχωρώ κανουμε υγειη μπλοκικγ και οχι !!!!

Εχω και μερικα σχολια δικα μου!!

Για συνεργασιες πάντα ειμαι μεσααααα

αντε δείτε το ,,, το μόνο επειδη εχω μια αρχη ολες η φωτο που βαζω για μαστιχα ειναι δικες μου...

http://www.katarraktisvillage.com/2013/02/blog-post_26.html#more

Blondbrained είπε...

Καλέ, για μένα το είπα αυτό για τις πηγές, βρε Αστέριε, μην παρεξηγηθούμε ακόμα δεν συνεργαστηκαμε :) :) :) Για ό,τι βάζω από σένα ήθελα να είσαι σίγουρος ότι θα βάζω πηγή!

Και ό,τι θες κάνε με τις φωτογραφίες!
Και ευχαριστώ πολύ πολύ για την αναδημοσίευση.
Και ναι, θα μιλήσουμε ΣΥΝΤΟΜΩΣ! :)

Blondbrained είπε...

Επίσης όταν φτιάξεις κανένα σαπούνι μαστίχας, θα χαρώ να το φτιάξω, (θα θέλουμε συνταγή λοιπόν) γιατί μ' έχει συνεπάρει η μυρωδιά του νέου σαπουνιού. Δεν προβλέπω να πλένομαι με άλλο είδος σαπουνιού για τα επόμενα 10 χρόνια! :) :) :)

Katerina είπε...

Πέγκυ, το μαστιχόνερο αυτό που φτιάχνουμε εδώ δεν είναι πόσιμο ε; Ξέρεις καμιά συνταγούλα για πόσιμο μαστιχόνερο ωστε να βοηθήσουμε κάποιους με στομαχικά προβλήματα;

Blondbrained είπε...

Μάτια μου, γιατί να μην είναι πόσιμο; Αν κάνεις το ίδιο με εμφιαλωμένο νερό, μαστιχόνερο θα είναι πάλι. Απλώς να περιμένεις να κρυώσει για να έχουν μείνει στην επιφάνεια τυχόν υπολείμματα ρητίνης. Για δοκίμασέ το και πες μου :)

Asterios Saltzidis είπε...

Εαν εχεται στομαχικα προβλήματα, η βαζεται μαστιχα μεσα σε ενα γυαλινο μπουκαλι και πινεται απο εκει αλλα αυτο δεν πιανει αμεσως γιατι η μαστιχα εν δυαλυεται ευκολα παρα μονο σε οινοπνευμα 95% και πανω και παντα την εχεται κανει σκονη ο κοκος πολυ δυσκολα διαλυεται και αυτο που μενει πχ σε μπρικι οπως το παραπανω δεν ειναι καλό γιατι χανει πολλη ποσοτητα, και ειναι αλλο οταν το εχεις για αρωμα και αλλο για διαφορες χρησεις...... για να γλυτωσης απο τα στομαχικα μιση κουταλιτσια καθε πρωι η βραδυ σε σκονη και δεν προκειτε να σε ξαναπιασουνε τα στομαχικα! εαν εχεται ψυλο καουρες και τετοια ξυνιλες απλα την μασατε !! δεν την πετετε ψυγειο και ξανα παλι για αρκετο καιρο και οταν την βαρεθητε σε φαγητα δεν την πεταμε για κανενα λογοοοοοοοοοο, επίσης οσι εχεται προβλημα με τα δοντια και δεν μπορειτε να μασήσετε μην φυγει κανα σφραγισμα λεμε τωρα μασλα κτλ της βαζεται λιγο μελισοκερη μια ιδεα βεβαια θα το δειτε και στην πραξη ποσο θα βάλετε, αλλα την μαλακώνει αντε τα ξαναλεμε!!

Blondbrained είπε...

Τέλεια, ευχαριστούμε πολύ :)
Πάντως, δεν χάνεται και πολλή ποσότητα στο μπρίκι. Από το ένα σακουλάκι να έχασα γύρω στα τέσσερα-πέντε δάκρυα που κόλλησαν γύρω-γύρω. Κάπου τόσο υπολόγισα. Μια χαρά δηλαδή :)

Katerina είπε...

Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τις πληροφορίες!!! Πολύ πολύ χρήσιμες... ;-)

Ninevi είπε...

Πόσο μου αρέσει αυτό το μπλογκ! Όποτε κάνω καιρό να μπω πάντα με περιμένει μια ευχάριστη έκπληξη και αυτή τη φορά είναι πολλές! Τη λατρεύω τη μαστίχα Πέγκυ μου και την αγοράζω σε όλες τις μορφές της, νομίζω στο είχα αναφέρει ότι θέλω να τη χρησιμοποιήσω και πέρα από τη μαγειρική. Με έχεις κάνει λιώμα με αυτή τη συνταγή σου :))
Είναι όντως ευεργετική για το στομάχι παιδιά, χρόνια υπέφερα από νευρώσεις και παλινδρομήσεις και τίποτα δε με βοηθάει όσο το μάσημα μιας μαστίχας και εναλλακτικά μία μικρή χουφτίτσα αμύγδαλα με τη φλούδα για όσους δεν το ξέρουν.
Με το ποστ του Αστέριου παρεμπιπτοντως, σκέφτηκα να κάνω με τη μαστίχα ό,τι κάνω με τη βανίλια και τις φλούδες από εσπεριδοειδή. Θα βάλω μερικά "δάκρυα" σε βότκα και θα το φυλάξω για κανά δίμηνο. Θα 'ναι ό,τι πρέπει για γλυκά κι αυτό!

Blondbrained είπε...

Κοριτσάκι μου όμορφο, μόλις προμήθευσα τη μαμά μου με σταγόνες μαστίχας για το στομάχι της! Έχεις τις ευχές της :)

Ανώνυμος είπε...

Εκανα σήμερα το σαπουνι μαστίχα.Επειδή προσπάθησα να τη λιώσω στο νερό και δεν έλιωνε, αγόρασα σκόνη μαστίχας και την έβαλα στο trace.Επίσης έβαλα και μια κουταλιά υποβρύχιο με γεύση μαστίχα.Δε το βαλα στο φούρνο τοκανα με το παλιο τρόπο και τώρα που το είδα λίγο βλέπω ότι είναι γεμάτο με καφε μικρες βουλίτσες.Η μαστίχα πρέπει ναναι.Τι έγινε άραγε μπορείς να με διαφωτήσεις?
Κυριακή.

Αυτό που έβαλες με τα γάλατα, τι ωραίο!περιμένω πως και πως τη συνταγή για το σαπούνι!

Blondbrained είπε...

Ε, ναι, η σκόνη μαστίχας το έκανε αυτό, ή μπορεί να το έκανε και το ... "υποβρύχιο" (καλή ιδέα... :) )

Γιατί δεν σου έλιωνε όμως στο νερό; έβραζε το νερό και δεν έλιωνε η μαστίχα;;;; Περίεργο. 100% δε θα λιώσει, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της... Κρίμα... πάντως αν είναι εντάξει από μυρωδιά, και δεν σε ενοχλούν τα στίγματα, δεν έχεις λόγο να το θεωρήσεις "αποτυχημένο"... Δοκίμασέ το και πες μας :) Φιλιά πολλά!

Ζωή Κ είπε...

κορίτσια εγώ τη μαστίχα την διαλύω στο λάδι. Ρίχνω μια κουτ.σούπας λάδι σε να μπρίκι το ζεστένω λίγο και ρίχνω και τη μαστίχα, η οποία διαλύετε αμέσως. Και αυτό το προσθέτω στο trace.Πέγκυ τι εχεις να πεις επ αυτού?

Blondbrained είπε...

Έχω να πω συγχαρητήρια και ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ για το τιπ και θα το εφαρμόσω άμεσα! :) :) :) Από μυρωδιά μια χαρά να υποθέσω. Να σου πω την αλήθεια, νομίζω πως θα συνεχίσω να προσθέτω και στο νερό και στο λάδι. Θα γίνει τουρμπομαστιχοσάπουνο!!! :)

Ανώνυμος είπε...

Επειδή εισαι πολύ μερακλού κ μ αρεσεις ΠΟΛΥ δώρο απο μένα πως θα καθαρισεις το μπρίκι από τη μαστίχα!! Προσπαθούμε να συγκεντρωσουμε τη μαστιχα οσο γινεται στον πάτο του μπρικιού όσο ειναι ακόμα μαλακια μ ενα ξυλακι, το οποίο και πεταμε μετά (αχρηστο). Μετά βάζουμε το μπρίκ στην κατἀψυξη και το αφηνουμε μεχρι να πλύνουμε τα τσιμπράγκαλα. Το βγάζουμε απο την κατάψυξη και σπαμε την ρητίνη η οποία βγαινει σε πολυ μεγάλα κομμάτια και καθαρίσαμε κορίτσια Ευχαριστω!!!

Blondbrained είπε...

Αχ, τι ωραία! Κι έτσι δεν πάει και χαμένη η μαστιχούλα μας, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά, ε;;;; Α, ΠΟΛΗ Μ' ΑΡΕΣΕΙ!!!! ευχαριστώωωωω!