Κυριακή, 16 Μαρτίου 2014

PROJECT ΚΑΣΤΙΛΗΣ: Προβιοτικό Καστίλης!

Προβιοτικό scrub έπρρεπε να το ονομάσω, αλλά μόνο το όνομα θα είχε, όχι τη χάρη... Βλέπετε τα σκραμπάκια ζάχαρης; Πολύ μικρά για scrub, μόνο στο μάτι κάνουν δουλειά. Ίσως με περισσότερη ζάχαρη... Θα δούμε!
Όχι που θα άφηνα το Κεφίρ μου σε ησυχία! Όχι που μόνο θα το έπινα... Θα το λουστώ, θα πλύνω τα χεράκια μου, το κορμάκι μου.

Εχμ... βασικά για τα κορίτσια το έφτιαξα, εννοείται. Σαπουνάκι με απίστευτες μαλακτικές ιδιότητες, σκέτη ασπίδα προστασίας για το ευαίσθητο δερματάκι τους, ιδανικό για εκζέματα, για ψωριάσεις, για εξανθήματα.... Οι πριγκιπέσσες μου απλώς έχουν πριγκιπικό δέρμα, βέβαια. Και μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα, ως συνήθως. Εγώ δηλαδή...

Μα τι εκπληκτικό σαπούνι... τι απαλότητα, τι γλύκα! Και τι ανθεκτικό που είναι στους αδέξιους χειρισμούς των αδέξιων σαπωνοποιών σαν εμένα! Γιατί προφανώς και παραλίγο να το κάψω το κεφιράκι, αλλά σκέφτηκα πως έχω πρότζεκτ εδώ. Ευνοούνται οι πειραματισμοί, κι ας καεί και κανένα batch. Απόψε φτιάχνω και παραλλαγή για να βρούμε τον καλύτερο τρόπο να φτιάχνουμε σαπούνι γιαούρτι, ό,τι λάδι κι αν έχουμε στο σαπούνι μας.

Το Καστιλάκι γιαουρτιού ή κεφίρ λοιπόν. Ε βουαλά, σας το παραδίδω:

ΚΑΣΤΙΛΗΣ ΜΕ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ή ΚΕΦΙΡ ΒΕΡΣΙΟΝ ΠΡΩΤΗ
ΨΥΧΡΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
ΜΕ ΑΙΘΕΡΙΑ
ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΟΥ ΦΟΥΡΝΟΥ

Γιαούρτι ή κεφίρ παγωμένο 180γρ
καυστική σόδα 96γρ
ελαιόλαδο με μούργα 750γρ (υπολογίστε γύρω στο 20-30% μούργας)
ζάχαρη λευκή 2 κουταλιές γλυκού (προαιρετικό... έτσι κι αλλιώς δεν διαλύεται τελείως)
αλάτι φαγητού 1 κουταλιά σούπας
ρυζάλευρο 1 1/2 κ.γλ.
αιθέριο νερολί 200 σταγόνες
αιθέριο περγαμόντο 100 σταγόνες
(θέλω να δοκιμάσω αντίστοιχα με μύρο... από τα αρωματικά όμως, όχι εκείνο που μυρίζει σαν φαρμακείο.... και μανταρίνι...Υποπτεύομαι ότι θα είναι φοβερό! Στο επόμενο batch).

Μετάξι δεν έβαλα γιατί ήθελα να δω το αποτέλεσμα από το γιαούρτι.

Επίσης να πω πως επειδή δεν είχαμε "υγρά" να διαλύσουμε τη ζάχαρη και το αλάτι, όταν τα διέλυσα ΜΕΤΑ την ανάμιξη της σόδας με το γιαούρτι, δεν διαλύθηκε τελείως η ζάχαρη, με την οποία υπάρχει και το θέμα, γιατί κρυσταλλοποιείται όταν τη διαλύεις έτσι. Έμειναν πολύ μικρά κομμάτια κρυσταλλοποιημένα, τα οποία όμως μοιάζουν με scrub. Όχι ότι το νιώθεις στο σφουγγάρι ή στο σώμα σου ή στα χέρια σου όταν πλένεσαι, αλλά φαίνονται κάπως στο σαπούνι. Ίσως δεν την ξαναβάλω τη ζάχαρη σε επόμενη δοκιμή, αφού "αχρηστεύεται" η δράση της αφενός και το γιαούρτι ήδη προσθέτει αφρό αφετέρου.

-Ετοιμάζουμε τα αιθέριά μας με το ρυζάλευρο, για το anchoring.
-Ζυγίζουμε τα υλικά μας για να τα έχουμε έτοιμα όταν είναι να τα χρησιμοποιήσουμε!
-Βάζουμε το παγωμένο μας γιαούρτι μέσα στο πυρέξ ανάμιξης.
-Προσθέτουμε λίγη-λίγη την καυστική σόδα πάνω του και διαλύουμε με προσοχή. Θα πάρει ώρα, αλλά δεν πρέπει να βιαστούμε, αλλιώς θα "καεί".
Έλα, τελειώνουμε... Υπομονή... (αυτά και άλλα -λιγότερο ευγενικά- σκεφτόμουν στη διάρκεια της ανάμιξης)
-Όταν λιώσει προσθέτουμε ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ λίγη-λίγη τη ζάχαρη και ανακατεύουμε συνεχώς με προσοχή. Θα μείνουν υπολείμματα, αλλά δεν πειράζει. Αν βάλουμε περισσότερη από τη συνταγή μας, θα έχουμε ένα ωραιότατο σαπούνι scrub, ειδικά αν βάλουμε και στα πρόσθετα ζάχαρη! Μετά προσθέτουμε και το αλάτι μας. Καλό είναι να το βάλουμε, γιατί με το γιαούρτι μαλακώνει αρκετά το σαπούνι. Αν καταφέρουμε να το διαλύσουμε δηλαδή, γιατί δεν ξέρω τελικά αν όντως διαλύθηκε όλο.

Ωραίο παχύρρευστο μείγμα... παραλίγο θα μας έβγαινε σαπούνι, αλλά το προλάβαμε!
Είναι εμφανή και τα κομμάτια ζάχαρης που κρυσταλλοποιήθηκαν.
-Προσθέτουμε το μείγμα μας στο λάδι και χτυπάμε με το ραβδομπλέντερ.
-Μόλις φτάσει στο trace, προσθέτουμε το μείγμα ρυζάλευρου/αιθέριων και συνεχίζουμε να χτυπάμε.
-Βάζουμε το σαπούνι μας στο καλούπι.
...και το φτύνουμε, το σταυρώνουμε και λέμε το γνωστό "κοτρώνι να γίνεις", για να ακολουθούμε και την παράδοση, ε;
-Σκεπάζουμε με μεμβράνη και βάζουμε στο φούρνο, στον αέρα στους 70 βαθμούς για 3 ώρες.
-Σβήνουμε τον φούρνο και αφήνουμε για περίπου 6-8 ώρες  (ή όλο το βράδυ).
-Ξεκαλουπώνουμε και κόβουμε.

Γεια σου, γλυκούλι μου! Έχω πολλές ελπίδες για σένα, κι ας είσαι λες και κόλλησες ανεμοβλογιά
(η ζάχαρη είναι αυτά τα στίγματα... ίσως και το αλάτι, δεν ξέρω!)
Τεστ αφρισμού!
Αυτό το σαπουνάκι κάνει πολύ ωραίο καλλυντικό αφρό. Ακόμα και στο χέρι! Δείτε τις φωτογραφίες!


Παρόλο που είναι σαν να μην βάλαμε ποτέ ζάχαρη, το γιαούρτι έκανε τη δουλειά του και μας πρόσφερε έναν υπέροχο, καλλυντικό αφρό, που αφήνει το δέρμα... τι να σας λέω!
Κι εδώ ο αφρός χωρίς σφουγγάρια και τριψίματα. Όπως θα το χρησιμοποιούσαμε για να πλύνουμε τα χέρια μας.
Πολύ καλό αποτέλεσμα. Εγώ είμαι ευχαριστημένη, πάντως.
Φυσικά εννοείται πως ΟΛΑ τα Καστίλης ΔΕΝ διατηρούν τον αφρό τους, όσο πλούσιος κι αν είναι... κι αυτό είναι καλό! Ξεπλένεται πανεύκολα από μαλλιά και σώμα, αφήνοντάς τα να τρίζουν από καθαριότητα!

Η μυρωδιά του συγκεκριμένου είναι το κάτι άλλο.... Δεν περιγράφεται. Αλλά τις πρώτες τρεις μέρες μύριζε κάτι σε νερολί με καμένο γάλα.... Νόμιζα ότι το είχα καταστρέψει, γιατί ομολογώ πως στο τέλος δεν άντεξα και πέταξα στο μείγμα όση σόδα είχε μείνει (το 1/3 της ποσότητας ίσως, οκ), αλλά το μαναράκι μου τα κατάφερε και ζωντάνεψε! Η μυρωδιά καμένου έχει φύγει σχεδόν τελείως και αναδεικνύεται όλο και περισσότερο το μείγμα αιθέριων! Είμαι πανευτυχής. Στο μπάνιο ήταν σκέτη απόλαυση. Δεν ήθελα να βγω! Και όταν περνάω από το σημείο που ωριμάζουν τα σαπούνια μου, μυρίζει όλος ο χώρος! Σου σπάει τη μύτη!

Το χρώμα του άσπρο δεν το λες... μπεζουλί, νεκρουλί το λες. Αλλά γι 'αυτό φταίει η βιασύνη μου στην ανάμιξη με τη σόδα που το... έτρεξα ολίγον!

Επίσης τις πρώτες τρεις μέρες ήταν αρκετά πιο μαλακό από τα υπόλοιπα και φοβήθηκα ότι θα  παρέμενε έτσι. Αλλά ευτυχώς σκλήρυνε ήδη αρκετά. Δεν είμαι και 100% σίγουρη ότι το έπιασε το αλάτι, για να είμαι ειλικρινής. Ίσως δεν διαλύθηκε κι αυτό αρκετά... σαν τη ζάχαρη. Αυτή η βερσιόν Καστίλης με γιαούρτι προτιμά να μαγειρεύεται μόνο του, χωρίς αλάτια και ζάχαρες και μετάξια. Μια χαρά τα καταφέρνει μόνο του! Ανυπομονώ όμως να δω αποτελέσματα από την επόμενη βερσιόν! Υποπτεύομαι ότι θα γίνει από τα αγαπημένα μου.

Καλά σαπουνομαγειρέματα. Ακολουθεί κι άλλη ανάρτηση... μην πάτε πουθενά!

ΕΝΤΙΤ: μετά την τελειοποιημένη εκδοχή, που θα βρείτε εδώ, ενημερώνω πως το παρόν είναι καλό να το φτιάξετε μόνο για λόγους εξάσκησης (είναι πολύ καλό γι' αυτό) και πειραματισμού. Δεν υπάρχει κανένας άλλος λόγος να γίνουν τα νεύρα σας σμπαράλια στο ανακάτεμα με τη σόδα!!!

14 σχόλια:

puppeta είπε...

πολυ καλο..μπραβο...αλλα να σε ρωτησω..με σκετο ελαιολαδο το σαπουνι κ κανει αφρο;;απιστευτο!

Ζωή Κ είπε...

Λοιπόν Πέγκυ το πήρα απόφαση απόψε θα ξενυχτήσω. Γιαούρτι έχω, και λέω αντί για ζάχαρη να βάλω μέλι.Γιαούρτι με μέλι, πως σου φαίνεται? Σκέφτομαι επίσης για δεύτερη παρτίδα και το κακάο. Να προσθέσω στο 1/3 1 κουτ. κακάο αραιωμένη σε λίγο ζεστό νερό να το φτιάξω δίχρωμο.Καλό βράδυ. Αύριο τα νεότερα.

Blondbrained είπε...

puppeta μου, είναι το γιαουρτάκι που έκανε τη δουλειά σε αυτό το batch. Στα προηγούμενα την έκανε η ζαχαρίτσα :)

Ζωή μου, κόλαση θα γίνει, ΚΟΛΑΣΗ!!!! Εγώ είχα κολλήσει με μία κουβερτούρα που μου έχει μείνει, αλλά την είχα αφήσει για μετά, στο τέλος των πειραμάτων. Το μέλι μου ακούγεται ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ! Ανυπομονώ να μας πεις νέα. Μόνο πρόσεξε, αν το βάλεις στο φούρνο, θα το βάλεις στους 70 βαθμούς, για 3 ώρες, και μετά τη μία ώρα θα το ελέγχεις τακτικά για κανένα ηφαίστειο, ε; :) ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ! Είδες πόσο βολεύει το καστιλάκι; Ανά πάσα στιγμή έχεις... τα υλικά!!! χαχα

Α, ξέχασα, να σου προτείνω καλύτερα να διαλύσεις το κακάο σου σε ζεστό γάλα και να το βάλεις στα πρόσθετα. Το νερό δεν ξέρω αν θα αντιδράσει καλά στα πρόσθετα. Πες μας όμως, αν το δοκιμάσεις! Φιλιά!!!!!

Blondbrained είπε...

Puppeta, να θυμίσω κι αυτό που γράφω στο τέλος της ανάρτησης. Όλα τα καστίλης δεν διατηρούν τον αφρό τους. Δεν είναι από τους αφρούς που μένουν για ώρα. Αλλά φχαριστιέσαι το μπάνιο σου με αυτά τα κολπάκια που ανεβάζω :)

Lena cool είπε...

σε ευχαριστούμε που μας σκεφτεσε και κάθε φορα μας δινεις και μια υπεροχη συνταγή!!!!εγω αντιμετοπιζω το εξης πρόβλημα...ενώ φτιαχνω ωραιοτατο σαπουνακι καστιλης,το χρισημοποιω παντου ,εκτος από τα μαλιαμου.μου τα κανει τζιβα,τα λιγδιαζει απίστευτα...ενώ του μικρου μου τα κανει πουπουλο.τι να κανω???????

Blondbrained είπε...

Α, τι περίεργο; Τι μαλλί έχεις; Λιπαρό, κανονικό, ξηρό;

Κοίτα να δεις... του παιδιού το κεφαλάκι δεν έχει πρόβλημα με το πεχά. Είναι ακόμα σε φυσιολογικα επίπεδα, δεν έχει σοκαριστεί η τρίχα με τις συνεχείς αλλαγές στο πεχά και τα χημικά τα περίεργα. Το δικό σου μάλλον έχει πάθει κάτι με το πεχά.

Κοίτα τι θα κάνεις. Και θα μου πεις αποτελέσματα.... Αν χρησιμοποιείς μπάρα για το λούσιμο, θα σταματήσεις και θα το κάνεις υγρό. Θα το αφήσεις να ωριμάσει δύο μερούλες, να δεις πόσο θα σφίξει, και μετά θα το αραιώσεις κι άλλο αυτό που θα χρησιμοποιείς για σένα. Για την ακρίβεια, θα βάλεις σχεδόν τον όγκο του σε νερό. Πχ αν βάλεις ένα φλιτζάνι υγρό Καστίλης, βάλε κι ένα φλιτζάνι νερό, ΑΛΛΑ θα τα βάλεις να ζεσταθούν πάλι μαζί, όπως θα το έφτιαχνες εξαρχής στην κατσαρόλα (όχι με τον τρόπο που το αφήνεις να γίνει μόνο του δηλαδή). Από αυτό θα βάζεις για τα μαλλιά σου. Μην φοβηθείς να βάλεις λίγο παραπάνω, μέχρι να δεις ότι σου κάνει αφρό στο κεφάλι. Μπορείς να προσθέτεις σε σημεία του κεφαλιού την ώρα του λουσίματος, αν νιώθεις ότι δεν έχει "πάρει" αρκετό σαπούνι. Καλό τρίψιμο και μετά ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΞΕΒΓΑΛΜΑ. Αν νιώθεις το μαλλί σου κάπως... λιγδιασμένο με το νερό, δεν είναι τίποτα. Κάνε άλλο ένα χέρι, κι αν έχεις ακόμα αυτή την αίσθηση, ξεπλύσου με ξυδόνερο ή ξύδι σκέτο και μετά να ξεβγαλθείς με σκέτο νερό. Πες μου πώς θα πάει. Αν όλα πάνε όπως πρέπει, θα σου κάνει ένα μαλλί κούκλα!!!!!! :) Περιμένω εντυπώσεις, ε;

Blondbrained είπε...

Να γίνει νερουλό το δικό σου μίγμα, μην το φοβηθείς, απλώς το βάζουμε στην κατσαρόλα για να "δέσει" με το επιπλέον νερό... Οκ? Αν κάτι δεν κατάλαβες, πες μου!

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα,πεγκυ μου χαιρομαι παρα πολυ που γυρισες ορεξατη,ορεξατη κοντα μας.ομως κουκλα μου σαν το σαπουνι με το κρασι θα ειναι τα καινουργια[ερωτιματικο-μαθαινω ακομη]φιλακια Στελα

Blondbrained είπε...

Θα κάνω και κρασιού, μπρε, θα κάνω! Είναι δυνατόν να μην κάνω ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΤΟ ΛΑΤΡΕΜΕΝΟ;;;; Θα κάνω και θα ενημερώσω :) Ξέρω ότι το λάτρεψαν όσοι το έφτιαξαν, κι εγώ μαζί... Θα το κάνουμε υπεροχότατο, θα δεις!

Ανώνυμος είπε...

Εέλεια η συνταγή αλλά μια απορία: με τόση θερμότητα όμως (70C) δεν καταστρέφονται τα προβιοτικά; Συνήθως αυτά σε θερμοκρασίες πάνω από 40C δεν επιβιώνουν...

Blondbrained είπε...

Τα περισσότερα ναι, αλλά όχι τα θερμοφιλικά που αντέχουν μέχρι και στους 85 βαθμούς Κελσίου. Για την ακρίβεια αν ΔΕΝ το βάλεις στο φούρνο, και ακολουθήσει μόνο του τη διαδικασία σαπωνοποίησης είναι πολύ πιθανόν να τα σκοτώσει κι αυτά τα βακτήρια, ενώ στο φούρνο στους 70, "διατηρείς" τη σαπωνοποίηση σε σταθερή θερμοκρασία από την αρχή. Δεν ανεβάζει ξαφνικάδηλαδή. Την διατηρείς σταθερή. ίσως ανεβάσει στη φάση τζελοποίησης, αλλά έχοντας ήδη δουλέψει για τουλάχιστον μία ώρα πριν σε χαμηλότερη θερμοκρασία, δε θα ανεβάσει τόσο. Τα θερμοφιλικά βακτήρια είναι υπεύθυνα για τη δημιουργία του γιαουρτιού και τα ένζυμα και η πρωτείνη τους λειτουργούν στο μάξιμουμ σε υψηλές θερμοκρασίες :) Με το κεφρί θα είχαμε ένα πρόβλημα, γιατί τα περισσότερα βακτήριά του είναι μεσοφιλικά, δηλαδή αντέχουν μέχρι τους 60 βαθμούς, αλλά υπάρχουν άλλα συστατικά που διατηρούνται. Το κεφίρ αλλά και το γιαούρτι -σε περίπτωση που θες να διαητηρήσεις περισσότερα μεσοφιλικά βακτήρια- θα το φτιάχνουμε με τη μέθοδο του ψυγείου, που δεν την έχω παρουσιάσει ακόμα :) Εγώ πάντως, το γιαούρτι ειδικά, στο φούρνο θα το φτιάχνω!

puppeta είπε...

σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση~!

Blondbrained είπε...

puppeta μου, δες την τελειοποιημένη βερσιόν αυτού του σαπουνιού, στη σημερινή ανάρτηση :) Έρωτας!

Blondbrained είπε...

Ζωή, δε μας είπες νέα! Πώς πήγε; Ταλαιπωρήθηκες; Ελπίζω πως όχι... Αν ναι, δοκίμασε ξανά με την νέα συνταγή. Θα σου βγει ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ!!!!!!!!