Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

PROJECT ΚΑΣΤΙΛΗΣ: ΕΝΑ ΠΟΛΛΑ ΒΑΡΥ ΚΑΙ ΟΧΙ!

Κουκλί, μιλάμε! Δεν χορταίνω να το κοιτάζω και να το μυρίζω!
Υπόψιν πως δεν του φαίνεται, αλλά είναι αρκετά σκούρο.
Δηλαδή... ένα Καστίλης καφέ, παρακαλώ! Με ζάχαρη... χωρίς γάλα! 

Το 'φτιαξα! Και είμαι πανευτυχής που το 'φτιαξα και θα είστε κι εσείς, καταρχάς γιατί είναι πανεύκολο, κατά δεύτερον γιατί είναι πανέμορφο, και κατά τρίτον γιατί είναι versatile - ευέλικτο ελληνιστί - τόσο στη χρήση όσο και στο άρωμα. 

Άρωμα καφέ της επιλογής σας. Εγώ έβαλα γαλλικό χωρίς έξτρα άρωμα, με πολύ καλό -αν και ήπιο- αποτέλεσμα, αλλά ήδη η μύτη μου φαντάζεται ένα σωρό σκανδαλιστικές μυρωδιές, και με βλέπω να τρέχω να σηκώνω το τμήμα με τους καφέδες στο super market! Δε θέλετε γαλλικό; Σας τη δίνουν οι Γάλλοι; Νο προμπλέμο! Οι Ιταλοί μας κάνουν επίσης! Βάλτε εσπρέσο ή καπουτσίνο και απολαύστε ένα σφηνάκι μπάνιου το πρωί μαζί με το φλιτζανάκι του εσπρέσο σας. Α, δε γουστάρετε ούτε Ιταλία μεριά; Είστε καραμπινάτοι και φανατικοί Έλληνες; Ε βάλτε έναν... τούρκικο, κι αφήστε με ήσυχη ντε, με σκάσατε!!!
Όμως μέχρι να αποφασίσετε τι θα βάλετε μέσα (σας δυσκόλεψα τώρα με τόσες επιλογές, το ξέρω), διαβάστε πρώτα τι καλά θα έχετε με αυτό το σαπουνάκι! Κάποια θα σας αφήσουν με ανοιχτό το στόμα, άλλα τα ξέρετε ήδη ή τα υποψιάζεστε. Κρακ τα δαχτυλάκια γιατί θα είναι ΜΕΓΑΛΗ η ανάρτηση! Απολαύστε... κατά προτίμηση πίνοντας τον αγαπημένο σας καφέ.

1. Ξεκινάω κατευθείαν με το πιο σημαντικό. Σύμφωνα με έρευνα του δρ Κόνεϊ, (καθηγητής/ερευνητής σε θέματα καρκίνου και λευχαιμίας στο πανεπιστήμιο Ράτγκερς στο New Jersey) σε άτριχα ποντίκια για τον καρκίνο του δέρματος, η τοπική χρήση της καφεΐνης ή της ουσίας EGCG (κατεχίνων του πράσινου τσαγιού) ελάττωσε κατά 50-70% τα καρκινικά κύτταρα στα ποντίκια που είχαν εκτεθεί σε θανάσιμες δόσεις ακτίνων UV. Δεν είναι η μόνη έρευνα στον τομέα, αλλά την αναφέρω ενδεικτικά. Θυμάστε τι λέγαμε στην ανάρτηση για την αντηλιακή λοσιόν μας. Το πράσινο τσάι σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα, ακόμα κι όταν χρησιμοποιείται τοπικά. Το αυτό λοιπόν κάνει ΚΑΙ ο αγαπημένος μας καφές. Και παρόλο που το σαπούνι είναι ένα προϊόν που μένει ελάχιστα στο δέρμα μας την ώρα του ντους ή όταν πλένουμε τα χέρια μας, σίγουρα είναι πολύ καλύτερο να χρησιμοποιείς ένα σαπούνι με πράσινο τσάι (ακολουθεί συντόμως η παρουσίαση) ή δυνατό καφέ, παρά ένα σκέτο σαπούνι. Άλλωστε, ειδικά εμείς οι γυναίκες, όλη μέρα με τα νερά και τα σαπούνια ανακατευόμαστε! Αυτός λοιπόν είναι ο εξαιρετικά σοβαρός λόγος για να επιλέξετε ένα σαπούνι καφέ για τις καθημερινές σας δουλειές, και πιστέψτε με, κάνει τόσα πολλά, που κυριολεκτικά μπορείτε να το χρησιμοποιείτε παντού στο σπίτι. Ας δούμε και τα υπόλοιπα.

2. Εξαφανίζει πραγματικά δυσάρεστες μυρωδιές, όπως από ψάρι, σκόρδο, κρεμμύδι, αβγό κι ό,τι άλλο σας βρωμεί τέλος πάντων, και το κυριότερο -για μας που φτιάχνουμε και το λαδάκι του πόνου με τις πιπεριές- εξαφανίζει το κάψιμο της πιπεριάς από τα χέρια! Θυμάστε που είχα γράψει κάποτε για την τραγική μου εμπειρία με την πιπεριά την αγαπημένη, που από το πρωί που έφτιαξα το λάδι, που πλύθηκα, ξαναπλύθηκα και πάλι πλύθηκα, κάποια στιγμή ΤΟ ΒΡΑΔΥ πια έτριψα ελάχιστα το ένα μάτι, και πήγα να πεθάνω από το κάψιμο; Ε ξεχάστε το αυτό. Φτιάξε άφοβα τα πιο καυτερά σας λάδια, ή μαγειρέψτε τα τσίλι σας να τρελάνετε τον κόσμο. Με το σαπούνι καφέ, τέλος το κάψιμο στα χέρια ή οπουδήποτε αλλού. Και φυσικά, εννοείται πως θα φτιάξω υγρό σαπούνι από αυτό μόνο για τα πιάτα. Ήδη χρησιμοποιώ το απλό Καστίλης για τα πιάτα και κάνει θαύματα. Φαντάζομαι με το σαπούνι του καφέ. Στην ανάρτηση με τα σαπούνια για απορρυπαντικό, αναφέρω ότι μπορούμε να προσθέσουμε καφέ για έξτρα καθαριότητα, αλλά ότι το έγχυμα καφέ χαλάει τον αφρισμό. Φυσικά τον χαλάει... όταν το προσθέσεις εκ των υστέρων. Όταν όμως το φτιάξεις σαπούνι, έχεις έναν αφρό μούρλια. Φωτογραφίες παρακάτω, μην βιάζεστε! Αυτή την ανάρτηση θεωρήστε την το βούτημα για τον καφέ σας. Απολαύστε την, λέμε!

3. Καλύψτε την κυτταρίτιδά σας άμεσα! Αδυνατίστε τα μπουτάκια εν ριπή οφθαλμού. Το αποτέλεσμα δεν είναι καθόλου μόνιμο, αλλά είναι πολύ χρήσιμο, για τους λόγους που θα παραθέσω ευθύς αμέσως. Η καφεΐνη, σύμφωνα με έρευνες, δεν θεραπεύει την κυτταρίτιδα, άρα ούτε διαλύει το λίπος, αλλά λόγω της επίδρασής της στο δέρμα, ΚΑΛΥΠΤΕΙ εξαιρετικά την όψφη φλούδας πορτοκαλιού και συσφίγγει το δέρμα, σε τέτοιο σημείο που τα πόδια σας φαίνονται και ΕΙΝΑΙ πιο αδύνατα, για όσο διάστημα θα χρησιμοποιείτε το προϊόν σας. Ειδικότερα, η καφεΐνη αποτρέπει την δράση της φωσφοδιεστεράσης, ενός ενζύμου που εμποδίζει την διάλυση του λίπους. Αυτό από μόνο του δεν σημαίνει πως ξαφνικά θα αρχίσετε να καίτε λίπος στα καλά καθούμενα. Απλώς θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα από τις ΑΛΛΕΣ θεραπείες που πιθανόν ακολουθείτε, ή τέλος πάντων η σωστή διατροφή και άσκηση συνδυαστικά με την καφεΐνη σας, θα έχουν πολύ καλύτερο και πιο άμεσο αποτέλεσμα! Έτσι με καθημερινή χρήση, έχετε τον χρόνο να δουλέψετε ουσιαστικά πάνω στο πρόβλημα της κυτταρίτιδας και του βάρους και του τοπικού σας πάχους,  χωρίς να έχετε το άγχος για το πώς φαίνεστε. Μπορείτε να σκεφτείτε καλύτερο προϊόν για το μπάνιο σας, ειδικά τώρα που ανοίγει ο καιρός και οι φούστες κονταίνουν ξαφνικά; Μασάζ το πρωί ή/και το βράδυ με το σαπουνάκι σας, αφήστε το πάνω σας να δράσει για όσο θα λούζεστε, θα ξυρίζεστε, θα κόβετε νύχια ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο... πέντε - δέκα λεπτά την ημέρα... και είστε στον σωστό δρόμο!

4. Ας δούμε λίγο πιο συγκεκριμένα τι μπορεί να κάνει για το ταλαίπωρο δερματάκι μας. Κρατηθείτε μόνο, μην αρχίσετε να ουρλιάζετε από χαρά, γιατί στο τέλος θα μας παρεξηγήσει ο άντρας σας! Ψυχραιμία και πάμε:
-καταπολεμά ακμή, έκζεμα και ψωρίαση, χάρη στα ένζυμα που περιέχει τα οποία αποτοξινώνουν, καθαρίζουν και ανοίγουν τους πόρους.
-επιφέρει συστολή των αιμοφόρων αγγείων, ελαττώνοντας ή εξαφανίζοντας κιόλας τις κοκκινίλες στο δέρμα, καθιστώντας την ιδανική για την ροδόχρου ακμή!
-χάρη στην αντιοξειδωτική της δράση που βοηθάει με τα πρηξίματα, αλλά και την αγγειοσυσταλτική της δράση που μειώνει τις κοκκινίλες, βοηθάει πολύ με τις σακούλες κάτω από τα μάτια.
- ενυδατώνει, θρέφει και εξισορροπεί ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΔΕΡΜΑΤΟΣ, λιπαρό, ξηρό, μικτό, ευαίσθητο, κλπ κλπ. Στο πρόσωπο θα δείτε να χάνονται σιγά-σιγά οι λεπτές γραμμές έκφρασης και οι ρυτιδούλες. Δεν είναι αντιρυτιδικό, αλλά για τις καινούργιες ρυτιδούλες είναι μια χαρά! Και τέλος....
-δίνει λάμψη στα μαλλιά σας. Τα ενυδατώνει, τα μαλακώνει και τα θρέφει!

Σας φτάνουν αυτά για να το εντάξετε στην καθημερινότητά σας;

Οκ, πάμε να δούμε πώς το ενσωματώσαμε στην αγαπημένη μας συνταγή για Καστιλάκι.

Πρέπει να ξαναφτιάξω άμεσα από τούτο.
Δεν το βλέπω να μένει για πολύ στο... ράφι!
ΚΑΣΤΙΛΗΣ ΜΕ ΚΑΦΕ
ΨΥΧΡΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
ΧΩΡΙΣ ΑΙΘΕΡΙΑ
ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΦΟΥΡΝΟΥ
180γρ καφέ δυνατό της επιλογής μας. Τον φτιάχνουμε και τον αφήνουμε να κρυώσει ή ακόμα καλύτερα τον βάζουμε στο ψυγείο. Εγώ έβαλα 4 δοσομετρικά κουταλάκια γαλλικού καφέ χωρίς άρωμα. Ό,τι έμεινε το έχυσα στα φυτά μου! Ε ρε χαρές τα μωρά μου!
96γρ καυστικής σόδας
750γρ ελαιόλαδου με μούργα  (γύρω στο 20-30%)
2 κ.γλ. ζάχαρη
1 κ.σ. αλάτι
2 κ.γλ. από το κατακάθι του καφέ που χρησιμοποιήσατε, το οποίο βάζετε μέσα σε ένα φλιτζανάκι του καφέ και το γεμίζετε μέχρι πάνω με νερό, Θα το βάλουμε στα πρόσθετα και θα βοηθήσει αυτό να ενσωματωθεί πιο σωστά. Αυτό το βήμα είναι προαιρετικό. Δεν είναι σκληρά τα κατακάθια και η ποσότητα που σας δίνω δεν χαλάει την αίσθηση του σαπουνιού, αντίθετα το "ομορφαίνει" οπτικά και φαντάζομαι πως ενισχύει και την μυρωδιά του, αφού οι κόκκοι μεταφέρουν αρωματικές ουσίες. 
ελάχιστο μετάξι προαιρετικά (εγώ δεν έβαλα).
αιθέρια δεν έβαλα επίσης, γιατί ήθελα να δω πώς θα μυρίζει. Ειδικά αν βάλετε αρωματικό καφέ, είναι κρίμα να βάλετε αιθέρια! Και ακόμα πιο κρίμα είναι να βάλετε τεχνητό άρωμα, που σίγουρα θα είναι υπέροχο, αλλά γιατί να χαλάσετε την ποιότητα του σαπουνιού σας;

Ακολουθούμε την γνωστή διαδικασία. Ο καφές μας δεν χρειάζεται να είναι παγωμένος, απλώς κρύος από το ψυγείο ή ακόμα και σε θερμοκρασία δωματίου (γιατί θα ανεβάσει πολύ με την σόδα). Τον χειριζόμαστε σαν να είναι νερό.

Εμφανείς οι κόκκοι του καφέ στο ραβδομπλέντερ μου,
κι από κάτω ο μοσχομυριστός τούρμπο καφεσάπων μου!
Μόλις φτάσουμε σε trace, προσθέτουμε και το κατακάθι, ανακατεύουμε καλά και βάζουμε στο καλούπι μας.


Ακόμα και στο καλούπι ήταν όμορφο.
Είχε μια "μαρμάρινη διαφάνεια", που σε συνδυασμό με τους κόκκους, το απογείωναν αισθητικά!
Δυστυχώς δεν είμαι πια η φοβερή φωτογράφος που ήμουν κάποτε (sic),
και σίγουρα δεν έχω κάμερα της προκοπής,
οπότε ή φανταστείτε το (μέσα θα πέσετε ό,ιι κι αν φανταστείτε),
ή φτιάξτε το και δείτε μόνοι σας!
Μετά το βάζουμε στο φούρνο στους 70-75 βαθμούς, για 3 ώρες. Άργησε πολύ να μου κάνει τζελ, σε σημείο που σκέφτηκα να ανεβάσω θερμοκρασία, οπότε ίσως οι 75 βαθμοί το "σπρώξουν" καλύτερα. Πάντως βγήκε απίθανο το σαπούνι έτσι!

Θέλετε αφρούς; Πάρτε φωτογραφία! Και φάτε μάτια και χέρια ψάρια... άφοβα. Μετά θα πλυθείτε με το σαπουνάκι σας και θα είναι σαν να μην έγινε τίποτα.... Από αφρισμό; Τι να λέμε! Δείτε και μόνοι σας. Άψογο για τα πιάτα, άψογο για τα χέρια, για το σώμα, για το μαλλί, για το πρόσωπο! Γενικώς άψογο το αφρίζων καφεδάκι μας!

Πλούσιος-πλούσιος, καθαριστικός, μοσχομυριστός αφρός.
Να τον πιεις... στο φλιτζάνι!

ΚΑΛΑ ΜΥΡΩΔΙΑΣΤΑ ΠΛΥΣΙΜΑΤΑ!

ΕΝΤΙΤ:  Δεν ξέρω πώς είναι δυνατόν αυτό, αλλά επιβεβαιώνω ότι όντως βελτιώνει κατά πολύ την υφή του δέρματος, σε σημείο που εξαφανίζει σχεδόν ατέλειες (καλά, δε σε κάνει και μοντέλο ξαφνικά, αλλά καταλάβατε τι λέω....)! Είναι απίστευτο... ΝΑ ΤΟ ΦΤΙΑΞΕΤΕ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΔΗΠΟΤΕ!!!!!

47 σχόλια:

χρυσα ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ είπε...

Δηλ. πρεπει να φτιαξω εναν βαρυ γλυκο με μια κουταλια αλατι, να τον βαλω στο ψυγειο και το απογευμα να σερβιρο τοο σαπουνακι μου? ΘA ME TPEΛANEIΣ ΔEN ΣE ΠPOΛABAINΩ!!!!!!!!!
ΦIΛIA ΠOΛΛA.

Blondbrained είπε...

Βρε, το 'πιασες ακριβώς!!!! Εύγε σου :)

Ναι, όντως σας τρέχω, αλλά κι εγώ τρέχω να ανεβάσω τα πειράματα τα πολλά, για να προχωρήσω και στις άλλες αναρτήσεις, τι πιο σοβαρές. Έχουμε τόσα βότανα να αναλυθούν, άρθρα σημαντικά και ενδιαφέροντα!

Πανικοβλήθηκα τώρα... θα βάλω μια βαλεριάνα.....

χρυσα ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ είπε...

Kαι αν λεω AN εχω λιγο βουτυρο Σεντελα ΠΩΣ το
χωνω στο καφεσαπουνο OEO!!!!!!!!!! Σαν προσθετο 50 ml ok.Aλλαζει ομως η συνταγη?????? Aν απαντησεις αμεσα TΩPA το μεσημερι το φτιαχνω!!!!!!!!!!!!!!! E PE ΓΛENTIA .....

Ευστρατία είπε...

Πέγκυ μου κάνουμε το κόλπο με τον πάγο για να το διαλύσουμε; Μου άρεσε πολύ αυτό το σαπούνι...:)

Deni Argiropoulou είπε...

Το απίστευτο!!!!! Δεν σε πιστεύω!!! Είχα ετοιμάσει από μέρες τη συνταγή και βασικά ήθελα να το δοκιμάσω για τα πιάτα!!!! Δεν είχα σκεφτεί για τα υπόλοιπα που γράφεις!!!! Σήμερα αποφάσισα να φτιάξω το καφεσάπουνο μου και όταν είδα την ανάρτηση δεν πίστευα στα μάτια μου!!!!!!!!!!!!!! Μόνο που εγώ προτίμησα έναν βαρύ ελληνικό :) :) :). Οπότε αύριο που θα βγει από το φούρνο θα μπορούμε να συγκρίνουμε αν υπάρχουν διαφορές!!! Φιλάκια μοσχοβολιστά :)

Blondbrained είπε...

A, χρυσή μου Χρύσα, από ΟΛΑ τα εκπληκτικά που έγραψα, εσύ κόλλησες στο αδυνατικό του, ε;;;;;;;

Καλά σου... Δεν πειράζει. Χώσ' το και το βουτυράκι σου. Μπορείς να το χώσεις στα πρόσθετα αν θες, οπότε δεν αλλάζεις τίποτα, αλλά αν θες να το βάλεις κανονικά μέσα με τη σόδα, ρίξε τη σόδα κατά ένα γραμμάριο και είσαι εντάξει. Σε καρυδέλαιο δεν την έχεις τη σεντέλα;

Και πού 'σαι. Φτιάξε και την μπύρα. Ήδη ο άντρας μου μου ανακοίνωσε ότι είναι το αγαπημένο του, αλλά λιμπίστηκε και τον καφέ. Αυτά τα δύο θα είναι τα αγαπημένατης οικογένειας, το βλέπω εγώ! Να μας πεις πώς πήγε το μαγείρεμα :)

Ευστρατία μου, όχι δε χρειάζεται πάγο. Απλώς να είναι κρύος να μην καίει δηλαδή. Άσ' τον να κρυώσει εκτός ψυγείου ή απλώς βάλ' τον στην ψύξη όχι στην κατάψυξη :) Είναι καταπληκτικό σαπούνι σου λέω. Απίθανο!!!!!!!

Να μου πείτε τι άρωμα καφέ βάλατε.... να ζηλεύω!!!!

χρυσα ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ είπε...

Aκου.Tο' χω φτιαξει και καθεται.Tο λυπαμαι...
Eυχαριστω.
Aν δεν το΄χεις καταλαβει EΠEΣA ME TA MOYTPA ΣTO ΨHTOΣAΠOYNO. Σε δυο εβδομαδες ....

Katerina L. είπε...

EEE δεν προλαβαίνουμε!!!!! Κάθε μέρα λέω θα φτιάξω το ένα, θα φτιάξω το άλλο, τσουπ! μου πετάς κι ένα καινούριο!!!!! ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ Ντέννυ μου;; με το βαρύ ελληνικό κρατάει άρωμα;; Τα νευράκια τα τσιτώνει άραγεε;;; δηλαδή αν πλυθούμε βράδυ θα γίνει το μάτι γαρίδα;;;

Blondbrained είπε...

Άντε με το καλό :) Η σεντέλα είναι και για το πρόσωπο θεϊκή :)

Κατερίνα, τη την φωνάζεις την Ντένη; Νομίζεις ότι μπορεί να με βάλει σε σειρά; Πάει, την έχασα την μπάλα... κανείς δεν μπορεί να με ελέγξει πια! :P Όλα θα τα φτιάξεις, μην βιάζεσαι.

Blondbrained είπε...

Αχ, Ντενουλίνο τώρα σε είδα :) Λοιπόν, αύριο που θα βρεθούμε για καφέ θα ανταλλάξουμε καφεσάπουνα χαχαχα δεν παιζόμαστε :P

Ανώνυμος είπε...

φιλια και στις δυο πιειτε και για μενα ενα καφεδακι[αν βαλεις γαλλικο με μυρωδια μοκα,δε θα μυριζει ωραια;]
Στελα.

Deni Argiropoulou είπε...

Κατερίνα μου, αύριο που θα ξεφουρνιστεί θα σου πω! Οσο για τον ύπνο, τί να πω κι εγώ η γυναίκα??? Ετσι κι αλλοιώς εμείς τον έχουμε χάσει τον ύπνο μας. Ολο τελείωσα λέω με τις συνταγές κι όλο νέα πρότζεκτς ξεφυτρώνουν. Ασε που ΚΑΙ στον ύπνο μου η διεστραμένη κόρη κατεβάζω ιδέες και αρχίζω από το πρωί το παραμιλητό. :)

Blondbrained είπε...

Στέλλα μου, ήταν ο πρώτος καφές που σκέφτηκα... μόκα :) Αύριο θα στενάξει το σούπερ μάρκετ!

Ευστρατία είπε...

To έφτιαξα!! Το έκανα με καφέ φιλτρου με άρωμα βανίλια.. Τώρα το φούρνισα.. Αύριο θα σας πω αποτελέσματα :)

Blondbrained είπε...

Πω πω, άρωμα βανίλια! ΤΡΕΛΑΙΝΟΜΑΙ! :)

Ανυπομονώ να μας πεις! Διάβασε και το έντιτ: έχω πάθει πλάκα λέμε! Το σαπούνι του καλοκαιριού είναι αυτό (κι αυτό που θα κάνω ανάρτηση σε λίγο) ΤΕΛΟΣ! :)

Ευστρατία είπε...

To ξεφούρνισα το καφεσάπουνο!! Λοιπόν από εμφάνιση δεν παίζεται, έχει τέλειο χρώμα!! Από μυρωδιά δεν μου έρχεται καθόλου η βανιλία, αλλά δεν μυρίζει και άσχημα ... Ανυπομονώ να το δοκιμάσω!!

Blondbrained είπε...

Είναι πανέμορφο, είμαι σίγουρη! Όταν ηρεμήσει το σαπούνι θα βγάλει και τη βανίλια του και θα πάθεις πλάκα :) Δώσ' του τρεις -τέσσερις μέρες για τη μυρωδιά.κατά τ' άλλα είναι έτοιμο!!!!! να το δοκιμασεις και να μου πεις εντυπώσεις και γι'α υ΄το που γράφω στο έντιτ! :)Άντε και εις ανώτερα!

Ευστρατία είπε...

Kαλημέρα! Το δοκίμασα το καφεσάπουνο! Όντως αφήνει το δερμα πού απαλό και κάνει ελαφριά απολέπιση..Για την κυτταρίτιδα θα το δω εν καιρώ.. Πολύ ω΄ραίο είναι! Το μόνο που χρωματίζει το σφουγγάρι όπως και το σαπούνι με το κρασί. Αυτό θα οφείλεται στα πρόσθετα φαντάζομαι..

Blondbrained είπε...

Ευστρατία μου, με τις υγείες σας :)
Το χρωματίζει το σφουγγάρι, αλλά αν το ξεπλύνεις καλά θα φύγει το χρώμα.

Δοκίμασέ το και στα μαλλιά, κάνει θαύματα!!!!! Μέχρι που τα ξεμπλέκει! Κι αφού κάνει για όλους τους τύπους δέρματος... τι να λέμε. Εγώ έχω λιπαρά μαλλιά, μου τα έκανε βαριά και ωραία, πιο πυκνά, λες κι έβγαλα μαλλί ήμουν ξαφνικά. Η κόρη μου η μεγάλη έχει κανονικό προς το ξηρό, κι έχουμε και πρόβλημα γιατί μπλέκονται πολύ και υποφέρει στο χτένισμα. Λες και της είχα βάλει κοντίσιονερ την χτένισα! Καλή η μικρή είναι άλλη κατηγορία, με το που την αγγίζεις ουρλιάζει, κι όμως... δεν ούρλιαξε! :P
Νομίζω πως έιναι το αγαπημένο μου σαπούνι, μαζί με του κρασιού...

Blondbrained είπε...

Θυμίζω με την ευκαιρία πως το εφέ του αδυνατίσματος και της κάλυψης της κυτταρίτιδας δεν είναι μόνιμο. Θα το έχεις για όσο το χρησιμοποιείς μόνο, ναι;

Χαρά είπε...

Το έφτιαξα κι εγώ!
Πριν από δύο χρόνια είχα ξαναφτιάξει σαπούνι αλλά ήταν αρκετά αποτυχημένο... Θα σας κουράσω λίγο, το ξέρω, αλλά θέλω να πω τι έκανα μπας και βρούμε λύση.

Ξεκινάω λοιπόν την ιστορική αναδρομή...

Την πρώτη φορά, μου το έφτιαξε μια φίλη, η οποία είχε ξεκινήσει κανα χρόνο πριν και έφτιαχνε σαπούνια, τα οποία και ΜΟΝΟ χρησιμοποιούσε για όλες τις δουλειές( από λόυσιμο, πιάτα, ρούχα... τα γνωστά δαλαδή!).Η ίδια δήλωνε κατενθουσιασμένη με τα ευεργετήματα αυτών των σαπουνιών!! Επειδή ζήλεψα και ήθελα κι εγώ να φτιάξω, ήρθε στο σπίτι να μου το φτιάξει και να δω πως γίνεται. Εγώ, έγκυος, ήμουν μέσα από το τζάμι και αυτή απ'έξω το έφτιαχνε. Από τον υπερβάλοντα ζήλο, και σίγουρη για την επιτυχία τόσο της συνταγής, όσο και της αποτελεσματικότητας τους σαπουνιού, έβαλα όλο το μουργόλαδο που μου έδωσε η πεθερά μου, που ήταν 2 δοχεία από γιαούρτι των 5 κιλών!!! Το τι έγινε.... πού να σας το λέω....!!! Το θυμάμαι και λυπάμαι τη μούργα και τη σόδα!! Για να μην τα πολυλογώ, δεν ζυγίστηκε το λάδι (είχαν πιάσει τη κουβέντα με την πεθερά μου) μπήκε η σόδα στο περίπου, δεν γινόταν το σαπούνι... μέχρι που προσθέσαν κι άλλη σόδα (έβαλαν ότι είχε μείνει από το δεύτερο κιλό). Έγινε ένα εντελώς μπακαλίστικο σαπούνι!! Το βάλαμε σε καφάσια που τα είχαμε ντύσει με λαδόκολλα. Το επόμενο πρωί, πριν φύγουμε για δουλειά, ήταν κι όλας έτοιμο για κόψιμο. Κόβοντάς το διαπίστωσα κάτι εντελώς περίεργο!!! Το σαπούνι ήταν χωρισμένο σε στρώσεις. Η πάνω στρώση ήταν ελαφριά και τριβόταν πολύ εύκολα ενώ η κάτω φαινόταν σαν κανονικό σαπούνι, πολύ συμπαγής. Κάπου κάπου στα ενδιάμεσα συναντούσες και κομμάτια υγρού... σαπουνιού να πω??

Το χρησιμοποίησα. Τόσο σαπούνι δεν μπορούσε να πεταχτεί! (εννοείται ότι το άφησα πολλούς μήνες να γίνει.)

Αφρό δεν έκανε. Τα χέρια τα ξέραινε. Και η προσπάθειά μου να το κάνω υγρό (λιώνοντάς το σε καυτό νερό) κατέληξε σε μία αποτυχημένη γλειώδη... βλακεία, που ίσως να είχε καθαριστικές ιδιότητες (αφού θεωρητικά ήταν σαπούνι).

Το έβαλλα και στο πλυντήριο. (το έτριψα, το έλιωσα σε νερό, έβαλα και βόρακα (κάτι θυμάμαι και για πλυστική σόδα, αλλά δεν είμαι σίγουρη)Έκανα τέλοσπάντων μία συνταγή που είχα βρει. Αποτέλεσμα?? Μάλλον καθάριζαν τα ρούχα... Δεν θυμάμαι... Πάντως, μύριζαν αυτή τη περίεργη μυρωδιά του σαπουνιού. Έφτιαξα και ένα μαλλακτικό με ξύδι και αιθέριο λεβάντας (από τα sensities) ( 1 μέρος ξύδι, 4 μέρη νερό) και δεν μύρισαν ΚΑΘΟΛΟΥ λεβάντα τα ρούχα!!! (έβαλα 3-5 σταγόνες σε κάθε πλύση) Όσο για το αν μαλάκωσαν... πάλι δε θυμάμαι... (Η αλήθεια είναι ότι έλεγε λευκό ξύδι ενώ εγώ έβαλα ένα...πορτοκαλίζων... Μήπως φταίει αυτό?? Αλήθεια γιατί λένε όλοι να βάζουμε λευκό ξύδι και όχι άλλο χρώμα?? Πάντα το είχα απορία... Ασχετο όμως)!!!

Το' δωσα σε μία φίλη και μου λέει ότι καθαρίζει καλύτερα από οτιδήποτε άλλο όταν πλένει ρούχα στο χέρι!! Είναι όμως πολύ ενθουσιώδης η φιλενάδα και δεν είμαι σίγουρη αν είναι όντως έτσι.

Και τώρα ρωτάω: Τι μου προτείνετε να κάνω ΤΟΟΟΟΣΟ σαπούνι?? (Θέλω να ελευθερώσω και τη λεκάνη που τα έχω μέσα)Θα θελα να μετρήσω το ph του αλλά δεν έχω σαπούνι εδώ- το έχω στο εξοχικό.
Μπορώ κάπως να το σώσω- χρησιμοποιήσω??

Χαρά είπε...

Και συνεχίζω με το θέμα μας που είναι το σαπουνάκι του καφέ...

Εγώ το έφτιαξα με espresso. Είχα ένα βάζο στο ψυγείο ( δεν μπορώ να πω ότι ήταν και ότι πιο φρέσκο θα μπορούσα να βάλω από καφέ, αλλά για να μην πάει χαμένος... Μου'χει χαλάσει και η μηχανή...)

Όλα καλά και ωραία, το ανακάτεψα με ένα παλιό μιξεράκι του φραπέ (βασικά για να διαλύσω τα κομμάτια της μούργας το χρησιμοποίησα αρχικά) και για καλή μου τύχη έφτασε σχετικά γρήγορα στο tracing. Να σημειώσω εδώ ότι στην αρχή μου φάνηκε ότι αργούσε. Γι' αυτό το άφησα λίγο να ξαναδιαβάσω τις σημειώσεις μου να δω μήπωςε έκανα τίποτα λάθος. Όταν ξαναγύρισα και το χτύπησα, έπηξε σχεδόν αμέσως!! (Κάπου είχα διαβάσει ότι αν το αφήσεις για κάποια ώρα, μετά φτάνει πιο γρήγορα στο να κάνει ίχνη. Το θυμήθηκα όταν μου έγινε!)

Το έψησα για τρεις ώρες. Η θερμοκρασία τώρα...
Θέλοντας να εγκαινιάσω ένα θερμόμετρο φούρνου που είχα πάρει από το e-bay ( με 2 Ευρώ από Κίνα!), θεώρησα ότι έπρεπε η θερμοκρασία μέσα στο φούρνο έπρεπε να είναι 70 - 75 βαθμοί Κελσίου. Και αυτό έκανα (δηλαδή το φούρνο τον έβαζα πιο πολύ από 70-75, ανάλογα με την ένδειξη του θερμόμετρου). (Άσχετο, αλλά με το θερμόμετρο εξακρίβωσα αυτό που υποπτευόμουν- ότι δηλαδή ο φούρνος μου δεν είναι καθόλου δυνατός).

Πέρασε η ώρα,το έσβησα και το σαπούνι όλο και σκλήραινε! Αφού να φανταστείτε ότι ήταν τόσο σκληρό που το έκοψα κι όλας! Το άφησα σαν καλό και υπάκουο κορίτσι όλο το βράδυ και την άλλη μέρα έκανα το τεστ με το κοκκινολαχανοζουμάκι μου. Εκεί μου τα χάλασε... Βγήκε ένα πρασινάκι παστέλ... Οπότε μπήκε στο ράφι!

ΌΜΩΣ!!! Εκτός από αυτό...μόνο καφέ δεν μύριζε!!! ΜΟυ θύμησε το προπέρσινο σαπούνι στη μυρωδιά... Άσχημη θα την έλεγα...

Λέτε να φταίει ο καφές που δεν ήταν φρεσκος??

Ή μήπως έβαλα πολύ μούργα??

Να σας πω τι έκανα και μ'αυτό... ( Αφού το ξέρω ότι τρώγεστε να μάθετε!!!)
Η συνταγή λέει ότι το 20-30% των λαδιών, καλό είναι να είναι μούργα. Είχαμε σε ένα δοχείο παλιό λάδι, στο οποίο είχε κατακάτσει η μούργα. Αδειάσαμε το λάδι με την πεθερά μου σε ένα άλλο δοχείο και στο πρώτο έμεινε όλο λάσπη (μούργα). Έβαλα λοιπόν γύρω στα 220 γραμμάρια μούργα (είναι το 30% τψν 750 γραμμαρίων της συνταγής)και το υπόλοιπο συμπλήρωσα με καθαρό λάδι. Κι εγώ ερωτώ: ΕΚΑΝΑ ΚΑΛΑ??? Κυρα- δασκάλα θέλω τα φώτα σου.... please...

Και κάτι τελευταίο (δεν φαντάζομαι να κουράστηκε κανείς!!)...

Λίγο γενικό... Όλα τα χειροποίητα σαπούνια που μου δίνουν κατά καιρούς, ξεραίνουν τα χέρια και αφήνουν γλίτσα στο νιπτήρα!! (Αυτό με τη γλίτσα το θυμάμαι και με σαπούνι πλάκα μάρκας FA που έπαιρνε η μαμά μου).
Και πάλι ερωτώ: Τι φταίει για την ξηρότητα? Απ'όλα αυτά που έχω διαβάσει από σένα ξανθομυαλούσα μου και από τις αναγνώστριές σου, μάλλον δεν πρέπει να συμβαίνει κάτι τέτοιο....
Και όσο για τη γλίτσα?? Τα δικά σου σαπουνάκια στο κάνουν αυτό??

Αυτά τα λίγα ήθελα να πω...

Θα χαρώ πολύ αν μπορούσε καποιος να μου απαντήσει... Ευχαριστώ!

Ευστρατία είπε...

Καλησπέρα! Να πω εγώ που εφτιαξα το σαπουνι του καφέ, οτι όντως δημιουργείται μια γλιτσα στο σαπούνι. Μάλλον φταιει που ειναι μονο απο ελαιολαδο..Ενω δεν συμβαινει το ιδιο με τα υπολοιπα σαπουνια που εχω φτιαξει. Επισης μένει γλιτσα στον νιπτηρα και την μπανιερα.. Τα χερια δεν μου τα ξεραινουν, αυτο το κανουν τα σαπουνια που εχουν πολυ λαδι καρυδας. Εγω γενικα ειμαι εχαριστημενη με τα σαπουνακια και τα χρησιμοποιω αποκλειστικα και για μπανιο και για καθαριοτητα..

Blondbrained είπε...

πω-πω ο άσπρος σίφουνας!!!! χαχαχαχα

Χαρά μου, καταρχάς στη θέση σου το άλλο σαπούνι θα το πέταγα. Το πιο πιθανό είναι να μην ομογενοποιήθηκαν τα υλικά σας, και σε άλλα σημεία να πήγε πολλή σόδα, και σε άλλα λιγότερη. Εσύ κάνε ό,τι θες. Εγώ θα το πέταγα επαναλαμβάνω.

Δεύτερον... δεν ξέρω γιατί σου βρωμεί το σαπούνι. Ούτε καν αυτή τη μυρωδιά του εσπρέσο σου δεν έχει; Εμένα μυρίζει ξεκάθαρα ο καφές που έβαλα. Τίποτε άλλο! Όταν λες ότι το λάδι σου ήταν παλιό.... πόσο παλιό εννοείς; Μήπως είχε ταγγίσει, βρε μάτια μου; Δε θα έπρεπε να μυρίζει άσχημα. Δεν έχεις τίποτε περίεργο από υλικά. Μόνο λάδι, μούργα και καφέ....Δεν έχεις ΖΩΝΤΑΝΑ υλικά για να μυρίσουν με τη διαδικασία, (πχ γάλα, γιαούρτι, μέλι κλπ)

Όσον αφορά στη γλίτσα, θα μειωθεί με τον καιρό. Όντως οφείλεται στο ότι είανι από σκέτο ελαιόλαδο, αλλά αυτή η γλίτσα είναι η γλικερίνη.Είναι ΚΑΛΗ :) Στον νεροχύτη μου πάντως, όχι μόνο δεν αφήνει γλίτσα, αλλά είναι το μόνο που καθαρίζει ΚΑΙ τον νεροχύτη. Υπολείμματα΄αφηναν τα άλλα σαπούνια, που είχαν καρυδέλαιο. Το ελαιόλαδο είναι ιδανικό για καθαρισμό λιπών, οπότε.... :)

Για δώσε λίγο χρόνο στο σαπούνι σου και θα έρθει στα ίσα του!

Ευστρατία είπε...

Σήμερα λούστηκα με το καφεσάπουνο!.Μου άφησε πολύ απαλα τα μαλλιά όπως και το μπύρας που χρησιμοποιώ. Όσο για μυρωδιά μετά από 10 μέρες μυρίζει ο καφές με μια ελαφριά εσανς από βανιλία :)

Χαρά είπε...

Κορίτσια... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!
(Βλέπω το ξενυχτήσατε για να μου απαντήσετε.. Τι καλές...!!)

Λοιπόν.. στο θέμα μας..

1ον: Το παλιό σαπούνι κατά πως φαίνεται θα το πετάξω. (σνιφ σνιφ)

2ον: Για τη μυρωδιά...
Το λάδι ήταν περσινό ή προπέρσινο (δε θυμάμαι τι μου είπε η πεθερά μου). Μυρίζει όμως υπέροχα άρα δεν είναι ταγγισμένο (φυλάσσεται στο υπόγειο όπως τον παλιό καλό καιρό!!). Πιστεύεις ότι μπορεί να φταίει η μούργα? Σου είπα, έβαλα 220 λάσπη!! Έτσι μου'ρχεται να σου στείλω ένα κομμάτι να μου πεις τι φταίει. (όπως πάμε το μούστο στο χημείο να μας πει τι θα κάνουμε, ένα πράμα)Σοβαρά τώρα.. να σου στείλω προσωπικό μήνυμα να μου πεις τη διεύθυνσή σου? Please...

3ον: Για τη γλίτσα...
Για να βεβαιωθώ ότι μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Εγώ μιλάω για μια επίστρωση (βρώμικη) που δημιουργείται στο νιπτήρα μετά από λίγες μέρες (σαν να τον έχω περάσει με κερί). Καταλάβατε...?
Μήπως φταίει το ph τους??
Γιατι το λέω αυτό.. Σε ένα σαπουνάκι, που μου είχε αγοράσει μια φίλη μου, που έκανα το τεστ με το λαχανόζουμο, βγήκε ένα χρώμα... βεραμάν θα το έλεγα. Δηλαδή ήταν ανάμεσα στο μπλε και το πράσινο. Με το φτωχό μου το μυαλό και με τις ελάχιστες γνώσεις που έχω, από αυτό βγάζω το συμπέρασμα ότι είναι λίγο αλκαλικό, και όχι ουδέτερο. Λέω εγώ τώρα μήπως έχει σημασία...

Η αλήθεια είναι ότι με μπερδέψατε λίγο... Ευστρατία εσύ μου λες ότι φταίει το ότι είναι μόνο με λάδι ενώ εσύ Πέγκυ, μου λες ότι το κάνουν τα σαπούνια που έχουν καρυδέλαιο.


Η αλήθεια είναι ότι τελευταία, τα χεριοποιητα σαπούνια ήταν όλα με ελαιόλαδο. ΟΜΩΣ, το θυμάμαι και με του εμπορίου (που σε καμία περίπτωση δεν είναι αποκλειστικά με ελαιόλαδο). Η άλλη αλήθεια, επίσης, είναι ότι κι εγώ δεν είμαι συνέχεια με ένα σφουγγάρι στο χέρι για να σαπουνίζω το νιπτήρα ( μια φορά τη βδομάδα το κάνω..). Και η τελευταία αλήθεια είναι ότι αποφεύγω να χρησιμοποιώ σαπούνια πλάκες γι' αυτό το λόγο.

ΟΜΩΣ τώρα θα χρησιμοποιώ τα δικά μου!!!

4ον: Για την ξηρότητα... Πάλι μήπως έχει να κάνει με το ph? Δηλαδή αν είναι λίγο πιο αλκαλικό απ'ότι πρέπει, ίσως ξεραινει το δέρμα.


Ευχαριστώ και πάλι!!!!

Ευστρατία είπε...

Μπερδέψαμε τις γλίτσες Χαρά:) Δεν το διατύπωσα καλά.. Στα σαπούνια αποκλειστικά με ελαιολαδο δημιουργείται μια γλιτσα πανω στο σαπούνι , ενω στα σαπουνια με καρυδέλαιο δημιουργείται στον νιπτηρα που ειπες και εσυ.. Αυτή είναι η διαφορα..

Χαρά είπε...

Ααααα! Μάλιστα!

Έλα όμως που εμένα μου δημιουργείται στο νιπτήρα και με τα δυο σαπούνια...

Ξέρεις αν φταίει το ph? Λέω εγώ τώρα...

Ευστρατία είπε...

Δεν το γνωρίζω αυτό..

Χαρά είπε...

Εντάξει ευχαριστώ!

Περιμένω να δω, τότε, τι θα μου πει η κυρά-δασκάλα.

Καλή σου μέρα!

Κωνσταντίνος Κουτσογιάννης είπε...

Συγχαρητήρια και από μένα...Κάνεις καταπληκτική δουλειά και σε ευχαριστώ πολύ που τη μοιράζεσαι!!!
Επειδή είμαι εντελώς νέα στην προαπάθεια αυτή, θέλω να σου κάνω κάποιες ερωτήσεις:
1.Η καυστική σόδα που αγόρασα είναι σε μορφή μικρής φλούδας. Την χρησιμοποιώ έτσι όπως είναι;
2.Στην συνταγή σου γιά το σαπούνι μπύρας η ποσότητα καυστικής σόδας που αναφέρεις είναι 142.8. Χρειάζεται τόση ακρίβεια ή μπορώ να βάλω 143 γρ. γιατί έχω ζυγαριά που μετράει με ακρίβεια γραμμαρίου και όχι δεκαδικών του...

Κωνσταντίνος Κουτσογιάννης είπε...

Όπως κατάλαβες χρησιμοποιώ ακόμη το προφίλ του συζύγου μου ...

Μαρία Κ.

Blondbrained είπε...

Έλα Χαρά μου :) η κυρά δασκάλα εδώ! χαχαχα

Η γλίτσα του καρυδέλαιου είναι από τη λιπαρότητα. Το καρυδέλαιο έχει διαφορετικά λιπαρά οξέα από το ελαιόλαδο. Του ελαιόλαδου είναι ... λιποφάγα! Εξ ου και κάνουν καταπληκτική δουλειά με τα λίπη! Γι' αυτό δεν αφήνει γλίτσα πάνω σοτν νιπτήρα, αλλά την έχεις μόνο στο σαπούνι. Αυτό στο σαπούηνι είναι η γλυκερίνη του, που επίσης είναι πολύ περισσότερη από ό,τι σε άλλα λάδια! :)

Κων/νε, δηλαδή Μαράκι μου :)
Δε νομίζω ότι έχει καμία διαφορά η σόδα σου. Χρησιμοοποίησέ την! Δεν έχει σημασία η ακρίβεια, μην ανσυχείς. Να βάλεις το παραπάνω, ναι :)

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα κι απο εδω Πεγκυ, η Κατερινα με τις πολλες αποριες ειμαι :)
λεω να ξεκινησω με σαπουνακι καφε τελικα και θελω να μου πεις γιατι βαζεις το αλατι.
τη ζαχαρη εχεις πει οτι τη βαζεις για τον αφρο(αν κ διαβασα στο AniMaTerra οτι αφηνει μια γλιτσα και σκεφτομαι να μη βαλω καθολου).
αν δε βαλω ουτε ζαχαρη ουτε αλατι πρεπει να αλλαξω τις αναλογιες, θα εχω προβλημα με το τρεϊς?
επισης, αν δε βαλω καθολου ζαχαρη θα εχω μηδενικο αφρο ή απλως μειωμενο?

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

καλησπερα κι απο εδω Πεγκυ, η Κατερινα με τις πολλες αποριες ειμαι :)
λεω να ξεκινησω με σαπουνακι καφε τελικα και θελω να μου πεις γιατι βαζεις το αλατι.
τη ζαχαρη εχεις πει οτι τη βαζεις για τον αφρο(αν κ διαβασα στο AniMaTerra οτι αφηνει μια γλιτσα και σκεφτομαι να μη βαλω καθολου).
αν δε βαλω ουτε ζαχαρη ουτε αλατι πρεπει να αλλαξω τις αναλογιες, θα εχω προβλημα με το τρεϊς?
επισης, αν δε βαλω καθολου ζαχαρη θα εχω μηδενικο αφρο ή απλως μειωμενο?

Ανώνυμος είπε...

συγγνωμη για το μαζικο ποσταρισμα, ειναι η πρωτη φορα που γραφω κι επειδη δεν το φορτωνε πατησα παραπανω φορες, οποτε σβησε ο,τι περισσευει :) Κατερινα

Blondbrained είπε...

Κατερίνα μου, αποκλείεται η Ντένη να γράφει ότι η ζάχαρη στην ΠΛΑΚΑ ΣΑΠΟΥΝΙ κάνει γλίτσα!!! Μήπως το διάβασες για το υγρό σαπούνι;;;; Η ζάχαρη δίνει στο σαπούνι μας υπέροχο αφρό, και το αλάτι το σκληραίνει, και αυτό το θέλουμε για το Καστίλης, γιατί γενικως είναι σαπούνι που κάνει γλίτσα.

Κάνε την συνταγή όπως την έχω και θα με θυμηθείς. Αν δεν βάλεις, δε θα αλλάξεις τίποτε άλλο, αλλά θα χάσεις!!! Έχω κάνει ένα σωρό πειράματα για να βρω τις ιδανικές αναλογίες ΓΙΑ ΚΑΣΤΙΛΗΣ, αλλά η ζάχαρη και το αλάτι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε άλλα σαπούνια. Δεν έχω δοκι΄μασει με άλλα σαπούνια, αλλά στο Καστίλης σίγουρα κάνουν υπέροχη δουλειά!

Διάβασε καλύτερα τι γράφει η Ντένη, και αυτή την ανάρτηση εδώ, αλλά και τις πρώτες τις βασικές για το πρότζεκτ Καστίλης, που τα γράφω όλα ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ, και βουρ στην κουζίνα :)

kate είπε...

εγω ημουν ετοιμη να βαλω ολη μου τη ζαχαρη μεσα για κανει αφρουλη πλουσιο,
αλλα το διαβασα στη σημερινη της αναρτηση κ προβληματιστηκα (για την ακριβεια λεει οτι αφηνει "λιγδα" σε πιατα κ χερια κ μετα αναφερει κ για γλιτσα :/)
κι ειπα να σε ρωτησω..

παρ'αυτα εχω κανει φουλ μελετη στις αναρτησεις σου για το καστιλης και ειμαι ετοιμη νομιζω

σκεφτομουν μαλιστα μηπως δοκιμαζα την κλειστη αναλογια που ειχες προτεινει καποια στιγμη, για να ειναι σκληροτερο το σαπουνι, τι λες, να προσπαθησω η θα τα μπλεξω?

α! επισης, το νερο που θα φτιαξουμε τον καφε θα πρεπει να ειναι απιονισμενο λογικα, ετσι?
κατερινα

Blondbrained είπε...

Όχι κι όλη τη ζάχαρη, μάτια μου :) Αλλάζει τη χημεία του σαπουνιού. Δεν ξέρω! Εμένα δεν μου κάνει καθόλου γλίτσα, αλλά εγώ βάζω 2 κ.γλ. στο κιλό. Πόσο έβαλε; Ίσως παίζει ρόλο. Ίσως επίσης δεν έβαλε αλάτι και παίζει κι αυτό ρόλο. Δεν ξέρω, δεν μπορώ να απαντήσω για κείνη. Απαντώ μόνο για τα δικά μου, και σου λέω με το χέρι στην καρδιά πως η συνταγή που έχω αναρτήσει ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΓΛΙΤΣΑ. Αφήνει απαλά τα χέρια, τα οποία ΤΡΙΖΟΥΝ μετά! Όπως και τα πιάτα... Η γ΄λιτσα δεν τρίζει... Δοκίμασέ την έτσι όπως είναι, δοκίμασε και της Ντένης όπως είναι, και διάλεξε ποια προτιμάς, γιατί αυτά είναι και γούστα, έτσι;

Εγώ τη ζάχαρη τη βάζω πάντα πια, εκτός από τις περιπτώσεις που έχω γράψει με ταδιαφορετι΄κα υλικά που ήθελα να δω ανταπόκριση. Ακόμα και σ' αυτά μετά έβαλα ζάχαρη όμως :)

Το νερό σου απιονισμένο, ναι, και μπορείς να ξεκινήσεις ανά πάσα στιγμή. Δε χρειάζεται ειδική προετοιμασία. Σκέψου το έτσι: ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ! Διάβασε καλά, έχε τη συνταγή σου δίπλα σου, ετοίμασε καλά τα υλικά σου, και... βούτα στα βαθιά!Αλλά τη συνταγή όποια κάνεις, θα την κάνεις ως έχει και θα προσέξεις τις οδηγίες. Δε θα προσθαφαιρέσεις τίποτα. Αν θες να αλλάξεις κάτι, πες μου, να σου πω τι να περιμένεις ή τι να προσέξεις, οκ? :)
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ! Να μου πεις πώς πήγε!!!!!!

kate είπε...

το "ολη μου τη ζαχαρη" το ειπα καπως μεταφορικα, εννοουσα ολα τα 2 κουταλακια μου! :P
ok! σ'ευχαριστω ΠΑΡΑ πολυ!
εννοειται θα ενημερωσω :D

DALIA είπε...

Καλημέρα Πέγκυ και κορίτσια!
Έφτιαξα κι εγω το ωραιότατο σαπουνάκι με αρωματικό γαλλικό. Αλλά βρε Πέγκυ μου έχω πρόβλημα.... Η πρώτη μου φουρνιά εβγαλε πολύ καλά σαπουνάκια, τελειώνουν όμως και μιας και θέλω να δωρίσω μερικά είπα να φτιάξω κι άλλα. Το πρόβλημα που είναι τώρα... Η δεύτερη φουρνιά εβγαλε σαπούνια με όψη ''φουσκαλιστή'' και άσπρη (κάπωσ σαν καμμενη ζάχαρη ένα πράμα). Απιγοητεύτικα και τα άφησα στην άκρη (δηλαδη οχι ακριβώς στην άκρη, τα έλιωσα και έπλυνα πιάτα. Τόσο μου άρεσε που έβγαλα και αυτά από το πλυντηριο πιάτων που περίμεναν να γεμίσει ο κάδος και τα έπλκυνα στο χέρι!!!!!)
Την επόμενη μέρα λοιπον ειπα να ξαναφτιαξω, μήπως κάτι έκανα λάθος. Και μαζί με του καφέ, εβαλα στον φούρνο και σαπούνια τριαντάφυλλο.....ευτυχώς μισές δόσεις αυτή τη φόρα..... Αλλά η ίδια αποτυχημένη όψη......
Τι μοορεί να φταίει;;
Ευχαριστώ
Δάλια

DALIA είπε...

Ξέχασα να πω πως χρησιμοποιώ φόρμες σιλικόνης για καλούπια, μου φαίνονται όμως πιο λεπτές από την δική σου... Στην τελευταία φουρνιά λοιπόν που όλη η σαπουνομάζα ήταν στις φόρμες σιλικόνης, μου περίσσεψε λίγη και την έβαλα σε ένα πλαστικό σκληρό φορμάκι για ζελέ... Ε λοιπόν αυτό ήταν και το μόνο σαπουνάκι που βγήκε λείο....
Τα φώτα σου καθηγήτρια!!

DALIA είπε...

Ααααα πάλι ξέχασα, συγνώμη....
Ο φούρνος μου δεν έχει αέρα.... Αυτά!

DALIA είπε...

Εντάξει, βρήκα απάντηση μέσα στο κείμενο που περιφράφεις την τεχνική του φούρνου και στα αντίστοιχα σχόλια!

Ανώνυμος είπε...

Χαιρετώ την παρέα, βρε κορίτσια με έχετε ξεσηκώσει να κάνω το σαπούνι, αλλά έχω μπερδευτεί κιόλας! 'Οταν λέτε "μούργα" εννοείτε τα τηγανόλαδα? Αυτά έχω διαβάσει σε άλλα μπλοκ, πρέπει να τα σουρώνουμε καλά να φύγουν τα κατακάθια! Τώρα πρέπει να τα βάζουμε ως έχουν? Αν χρησιμοποιήσουμε δηλαδή τηγανόλαδο απλό δεν θα γίνει το σαπούνι? Ευχαριστώ Γιώτα

Ανώνυμος είπε...

Να κανω μια χαζη ερωτηση;;;; Τι ειναι το ελαιολαδο με μουργο