Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

PROJECT ΚΑΣΤΙΛΗΣ: ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΟ ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΧΗ!

Σαν λευκή σοκολάτα, λείο και λαχταριστό!
Και παρά την τεχνική του φούρνου, είναι λες και το άφησα να ωριμάσει μόνο του!
Θεαματικό, πραγματικά...

Κόρες, υπομονή, ελάχιστες αναρτήσεις έμειναν από τα βασικά μας πειράματα, από τα οποία θα εξάγουμε στο τέλος και κάποια βασικά "μαθήματα" τα οποία έχουν εφαρμογή σε όλα τα σαπούνια, μετά ακολουθούν μία-δύο αναρτήσεις για το υγρό σαπούνι και τα κόλπα του, και μετά μπορούμε να αλλάξουμε -για λίγο- σελίδα. Άλλωστε θα έχουμε ήδη αρκετά σαπουνάκια για να βγάλουμε την Άνοιξη, και το Καλοκαίρι μη σας πω!

Εν συντομία και χωρίς περιττά λόγια, σας παρουσιάζω την τελειοποιημένη τεχνική για να προσθέτουμε γιαούρτι ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΣΕ ΠΟΛΤΟ (θα καταλάβετε με την επόμενη ανάρτηση τι εννοώ) στο σαπούνι μας. 

Καταρχάς ΔΕΝ ΤΟ ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΡΟΣΘΕΤΑ, αλλά ΟΫΤΕ ΤΟ ΔΙΑΛΥΟΥΜΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΟΔΑ. Ο λόγος είναι απλός. Ο πολτός από οτιδήποτε θα κάνει το σαπούνι μας να "κολλάει" και θα δημιουργήσει και κίνδυνο ηφαιστείου στην τζελοποίηση (στο φούρνο σίγουρα, αλλά πολύ πιθανά ακόμα και στην κλασσική μέθοδο ωρίμανσης), ενώ θα χρειαστούμε πολύυυυυυ ώρα να το διαλύσουμε στη σόδα είτε σε πολτό είτε διαλυμένο στο νερό, προκειμένου να μην το κάψουμε, και σε μεγάλο βαθμό θα χαλάσουμε και το χρώμα του και τη μυρωδιά του. Τα νεύρα μας σίγουρα..... Μια ελαφριά μυρωδιά -φανταστείτε δηλαδή!- θα την έχει ακόμα και με αυτή εδώ την τεχνική, αλλά ήδη από τη δεύτερη μέρα έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Τα παραπάνω προκύπτουν από το προηγούμενο πείραμα, αλλά και το δεύτερο που έκανα, που είναι περιττό να το παρουσιάσω λεπτομερώς, στο οποίο πρόσθεσα εν ολίγοις το γιαούρτι στα πρόσθετα... Δείτε πόσο εμφανής είναι η διαφορά με το προηγούμενο γιαουρτιού. Το πρώτο ψιλοκολλάει ακόμα, όχι όπως στην αρχή, αλλά ακόμα δεν είναι "ετοιμο", παρόλο που στο μπάνιο είναι υπέροχο. Το καινούργιο είναι ήδη να το φας! Κανονικά.... Αυτό είπαν και οι κόρες μου! Πώς τις κράτησα, ένας Θεός ξέρει! Μα κι εγώ ήθελα να το φάω μόνο που το έβλεπα! Τόσο όμορφο είναι! Και υπάρχει επίσης διαφορά στην μυρωδιά (εννοώ την όχι και τόσο ευχάριστη μυρωδιά). Το πρώτο τόσες μέρες που έχουν περάσει, τώρα έχει σχεδόν χαθεί, αλλά είναι στα ίδια επίπεδα με του καινούργιου, που είναι χθεσινό! Σε λίγες μέρες δε θα μυρίζει καθόλου, είμαι σίγουρη! Από πλευράς αφρού ελάχιστη η διαφορά, αλλά υπάρχει, ίσως επειδή στο δεύτερο κατάφερα να διαλύσω τη ζάχαρη. Και στην σκληρότητα υπάρχει πιθανά επειδή επίσης κατάφερα να διαλύσω το αλάτι. Όπως και να 'χει, το δεύτερο θα το ξαναφτιάξω, το πρώτο τελικά όχι. Είναι περιττό, είναι κουραστικό και δεν κερδίζω τίποτα μα τίποτα.... Προς γνώσιν και συμμόρφωσιν, λοιπόν.

Δεν χρειάζεται καν να πω ποιο είναι ποιο.
Αλλά αριστερά είναι το παλιό, και δεξιά το καινούργιο.
Εδώ δεν ισχύει το "ο νέος είναι ωραίος κι ο παλιός είναι αλλιώς".
Σόρρι, αλλά ο νέος μένει, ο παλιός... μπάι-μπάι!
Το λοιπόν, η ΙΔΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ είναι να υπολογίσεις τον πολτό σου κανονικά, σαν να τον πρόσθετες στη σόδα με νερό, πχ, αν η συνταγή σου λέει 180 γρ νερό και θες να προσθέσεις γιαούρτι, αποφασίζεις πόσο γιαούρτι θες να βάλεις -καλό είναι να βάλεις λίγο περισσότερο νερό, οπότε προσθέτουμε 80γρ γιαούρτι, και ΔΕΝ ΤΟ ΔΙΑΛΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΟΔΑ ΜΑΣ, αλλά αντίθετα..... ΤΟ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΣΤΑ ΛΑΔΙΑ ΜΑΣ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΣΟΔΑ!

Σας ζάλισα με τα μεγάλα γράμματα, αλλά θέλω να καταλάβετε ακριβώς τι γράφω. Θα το δείτε κι από την συνταγή. Η λογική είναι να διαλύσουμε τον πολτό μας στα λάδια (μπορούμε να τα θερμάνουμε ελαφρά αλλά δε χρειάζεται), και αμέσως μετά να προσθέσουμε το μίγμα σόδας/νερού. Άρα πρώτα ετοιμάζουμε το μίγμα σόδας/νερού και αμέσως μετά ρίχνουμε τον πολτό μας (πχ γιαούρτι) στα λάδια και χύνουμε το μίγμα της σόδας/νερού αμέσως μετά. Έτσι γλυτώνουμε τον ατελείωτο χρόνο και κόπο της σωστής ανάμιξης του πολτού μας με τη σόδα, και δεν μπαίνει στα πρόσθετα, ούτε προλαβαίνει ακριβώς να ομογενοποιηθεί με τα λάδια. 

Άντε, πάμε στην πράξη κατευθείαν. Γίνεται ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ, χωρίς κόπο, και τα αποτελέσματα είναι αντάξια της φήμης του γιαουρτοσαπουνιού. Όλοι λένε πως το γιαούρτι προσθέτει ένα είδος πολυτέλειας στο σαπούνι μας, και στην εμφάνιση και στην υφή και στον αφρό. ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΛΟΙ. Δείτε διαφορά ανάμεσα στα δύο γιαουρτοσάπουνα. Αυτό που έχετε από την προηγούμενη βερσιόν, το οποίο κάνει εξαιρετικό αφρό, μην με παρεξηγείτε, αλλά όμορφο δεν είναι σαν το καινούργιο, και ακόμα κι ο αφρός του δεν συγκρίνεται! Άλλη αίσθηση, πραγματικά. Τελικά όταν τελειοποιείς κάτι καταλαβαίνεις ότι αυτό που είχες ως τότε ήταν απλώς ένα υποκατάστατο, κι ας σου φαινόταν εσένα υπέροχο και μοναδικό!

Συνταγή, Πέγκυ, συνταγή, μας ζάλισεεεεεες! Καλά ντε! 

Θυμάστε τη διαφορά στο χρώμα στα μεθυσμένα σαπούνια;
Την είχαμε κι εδώ σε μικρότερη έκταση, αλλά έφυγε ήδη.
Αν κρίνω από το πόσο υπέροχα ήταν εκείνα, ήδη με προδιαθέτει το θέαμα θετικά!
ΚΑΣΤΙΛΗΣ ΜΕ ΓΙΑΟΥΡΤΙ
ΨΥΧΡΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
ΧΩΡΙΣ ΑΙΘΕΡΙΑ 
ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΦΟΥΡΝΟΥ

100γρ νερό απιονισμένο
80γρ γιαούρτι ή κεφίρ σε θερμοκρασία δωματίου
96γρ καυστική σόδα
750γρ ελαιόλαδο με μούργα (20-30%)
2 κ.γλ ζάχαρη
1 κ. σ. αλάτι
λίγο μετάξι προαιρετικά (εδώ μπορούμε να βάλουμε αφού διαλύουμε σε νερό, αλλά εγώ ήθελα να δω τη διαφορά με την προηγούμενη βερσιόν που δεν είχα βάλει πάλι)

Αν βάλετε αιθέρια ακολουθείτε τη διαδικασία του anchoring με το ρυζάλευρο. Εγώ δεν έβαλα, γιατί ήθελα να πειραματιστώ μόνο με την υφή κλπ.

-Ζυγίζουμε τα υλικά μας για να τα έχουμε έτοιμα όταν είναι να τα χρησιμοποιήσουμε!
-Διαλύουμε τη ζάχαρη και το αλάτι στο νερό μας.
-Διαλύουμε τη σόδα λίγη-λίγη στο νερό μας.
-Προσθέτουμε το γιαούρτι στο λάδι μας και ανακατεύουμε χειροκίνητα με το ραβδομπλέντερ μέχρι να διαλυθεί όσο γίνεται. Αν μείνουν ελάχιστοι σβώλοι, δεν πειράζει, θα τους διαλύσει η σόδα μας.
-Αμέσως προσθέτουμε το μίγμα σόδας/νερού στο λάδι και ανακατεύουμε κανονικά με το ραβδομπλέντερ, μέχρι να φτάσει σε trace.
-Ρίχνουμε στο καλούπι μας.
-Σκεπάζουμε με μεμβράνη και βάζουμε στο φούρνο στους 70 βαθμούς για 3 ώρες.
-Σβήνουμε το φούρνο και το αφήνουμε μέσα για το βράδυ.



Αφρισμός; Καλλυντικός.
Υφή; Βελούδινη.
Εκπληκτικό σαπούνι.Έτσι απλά και σταράτα! Δε θα ξανακάνω την άλλη βερσιόν. Μόνο αυτή!




Βελούδινος καλλυντικός αφρός.
















Πριν κλείσω, και με την ευκαιρία μιας απορίας αναγνώστριας, ας αναφέρω τι ακριβώς συμβαίνει στο γιαούρτι μας όταν μπαίνει στο σαπούνι. Μεταφράζω από την curious-soapmaker, εδώ, η οποία ΕΥΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΜΑΣ, είναι και χημικός! Τέλεια...
"ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ;
Εκτός από την πήξη και υδρόλυση των πρωτεϊνών του γάλακτος, το γαλακτικό οξύ αντιδρά με το υδροξείδιο του νατρίου (καυστική σόδα) και μετατρέπεται σε γαλακτικό νάτριο (σημ. δική μου,η οποία επιβεβαιώνεται και παρακάτω από την χημικό μας: από τα καλύτερα ενυδατικά συστατικά, το οποίο πωλείται κατά κόρον για παρασκευή καλλυντικών, αλλά και ισχυρό μικροβιοκτόνο, τόσο ισχυρό που δρα και σαν συντηρητικό! Φανταστείτε τι σημαίνει αυτό για το δέρμα μας, ειδικά αν έχουμε προβλήματα ακμής, κλπ.Ως προς τις ιδιότητες του σαπουνιού προσδίδει επιπλέον σκληρότητα και αντοχή στη χρήση, με την έννοια ότι κρατάει περισσότερο το σαπούνι... τέλειο;
Το γαλακτικό οξύ (συνεχίζει η χημικός σαπωνοποιός μας), αποτελεί πολύ σημαντικό ενυδατικό συστατικό, καθώς αποτελεί μέρος του Φυσικού Ενυδατικού Παράγοντα -NMF, μιας ομάδας ενυδατικών συστατικών της επιδερμίδας μας.
1. Λέγεται πως έχει την ίδια επίδραση στο δέρμα με τα Οξέα φρούτων! Ψάξτε για τις σχετικές έρευνες που το υποστηρίζουν.
2. Χρησιμοποιείται αποτελεσματικά στη θεραπεία της ακμής.
3. Οι σαπωνοποιοί το λατρεύουν για τουλάχιστον πέντε επιπλέον λόγους:
  -δημιουργεί μια σκληρή μπάρα που βγαίνει εύκολα από το καλούπι. Δεν ισχύει αν δεν έχει ολοκληρωθεί η σαπωνοποίηση, άρα όχι για σαπούνια που μπαίνουν στην ψύξη ή κατάψυξη.
   -στη θερμή μέθοδο προσφέρει ένα πιο λείο σαπούνι.
   -διατηρεί το σαπούνι, αντέχει περισσότερο στη χρήση.
   -σταθεροποιεί τον αφρό και τον κάνει πιο καλλυντικό.
   -εξισορροπεί το Ph του σαπουνιού (δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία για αυτό)"

Όπως βλέπετε, μιλάμε για ένα υλικό πολύ σπουδαίο. Όχι αναντικατάστατο σίγουρα, αλλά εξαιρετικό και εύκολα προσβάσιμο, σε όσους ήδη το καταναλώνουν στο σπίτι.

Καλά σαπουνίσματα!

65 σχόλια:

Deni Argiropoulou είπε...

Τέλειοοοοοοοοοοοοοοοοοοο!!! Και πανέμορφο!!! Η αλήθεια είναι ότι το προηγούμενο που το μύρισα προχθές δεν μου άρεσε καθόλου και τώρα κατάλαβα γιατί!!! Τέλειο και στην εμφάνιση, σαν ψεύτικο είναι!!! Μπράβο μπέμπα! Μωρέ, κάτι ξέρουν αυτές που προτιμούν τα πιπινάτα (λέω για τον νέο και τον παλιό) χαχαχαχααααα!!! Go Peggy, go, go, gooooooooooooo!!! Αντε, να το φτιάξω γρήγορα κι εγώ για να μη μου χαλάσει η γιαουρτολίτσα!!!!! :)

Blondbrained είπε...

Ναι,΄αργει να φύγει η μυρωδιά, αλλά φεύγει κάθε μέρα όλο και περισσότερο. Μια χαρά είναι τώρα, δεν είναι αυτό το πρόβλημά του. Η υφή του και η ταλαιπωρία για να το φτιάξεις είναι!!! Αλλά τώρα το λύσαμε κι αυτό... Ευτυχώς που έχει ελιές ο πατέρας μου κι έχω λάδι να πειραματίζομαι!!! αχαχαχαχαχααχα :P

χρυσα ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ είπε...

Tι μου κανατε σημερα δεν μπορω να πω που ακομα διαβαζω ο ηλιος ειναι νταλα και ο κηπος θελει σκαλισμα, το παιδι μου ευτυχως ασχολειτε με κατασκευες ,φαγητο ΔEN εχω και η νονα θα παθει εγκεφαλικο που με βλεπει στο KOYTI μπροστα!
Kοριτσακι μου λαμπρο αν δεν εισαι εσυ δασκαλος
που μας ανοιγεις τα ματια ποιος ειναι να ξερω?
Eχω να πω κι αλλα,μετα ομως.
EYXAPIΣTΩ.....

ασπασια κανουτα είπε...

Πωπωπωπωπω τι εχει ο μπάρμπας σήμερις!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Και φτιάχνω ενα γιαούρτι απο κατσικίσιο γαλα, μούρλια!!!!!!!!!!!Πιστεύω να κανει για το σαπούνι......Αντε και καλά μου σαπουνομαγειρέματα!!!!!!!!!!!Σε φιλώωωωωωω!!!!!!!!!!!

Blondbrained είπε...

Αχ, ωραία, δε θα λένε μόνο εμένα τρελή που με βλέπουν συνεχεια με μία κουτάλα κι ένα σωρό κατσαρολικά! χαχαχα

Άσπα,το κατσικίσιο είναι ΘΗΣΑΥΡΟΣ! Σε λίγο θα έχει υψηλότερη τιμή από τον χρυσό!

ασπασια κανουτα είπε...

Peggyyyyyy πίκραααααα, εκανα τώρα το sapoyni me to γιαούρτι αλλά δεν έπηζε ούτε τρέις ούτε τίποτα,για μιλκ σέικ ήταν υπεροχο!!!!!Το εβαλα και γω στον φούρνο και ο θεος βοηθός.Το αλάτι και τη ζάχαρη πότε τα ρίχνεις?Μήπως η σόδα μου δεν ηταν καλή?Τήρησα κατά γράμμα τις οδηγίες σου αλλά τι έφταιξε δεν ξέρω.Είμαι απογοητευμένη.

Blondbrained είπε...

Μάτια μου, άμα ήταν σαν μιλκ σέικ, μια χαρά ήταν, μην ανησυχείς, μπορεί να έχεις σκληρό νερό στην περιοχή σου.

Τη ζάχαρη και το αλάτι τα διαλύουμε πάντα στο νερό πριν βάλουμε τη σόδα, αλλά έχεις δίκιο, ξέχασα να το γράψω σ' αυτή τη συνταγή. Το συμπλήρωσα τώρα. Όμως δεν είναι το Α και το Ω της συνταγής, μην αννησυχείς.

Περιμένω να μου πεις πώς βγήκε από το καλούπι :) Μη μου αγχώνεσαι, μια χαρά κούκλα θα είναι! Θα σου μυρίζει λίγο τις πρώτες 2 μέρες, και μετά μια χαρά κούκλα :)

ασπασια κανουτα είπε...

Δυστυχώς Peggy έκοψε, βγήκε ενα ελαφρώς παχύρευστο λαδι με κατι κομμάτια συμπαγή(σιγουρα το γιαούρτι).Μήπως το χτύπησα πολυ?Γιατί και όταν το έριχνα στο καλούπι σαν ψιλοκομμένο μου φάνηκε το μιγμα.Πόσο παχύρευστο πρεπει να είναι το μίγμα?Νερό εβαλα απιονισμένο.Η ΣΟΔΑ δεν ανέβασε την θερμοκρασία του νερού οταν την διέλυσα,το νερό παρέμεινε κρύο.Είχα και ωραία μούργα!!!!

ασπασια κανουτα είπε...

Αντε Πεγγυ το βρήκα τι έφταιξε....Πηρα σόδα για πλύσιμο ρούχων που λέγεται sodium carbonate kai οχι σόδα για ψυχρή σαπωνοποίηση δηλ.sodium hydroxide.Τώρα αυτά διάβαζα στο ORESTIS.Μόλις πάρω τη σωστή σόδα θα συνεχισω τα πειράματα!!!!!

Blondbrained είπε...

Κσλέεεεεεεε, με τρόμαξες!!!! Από πού το πήρες; Πώς το ζήτησες;
Άντε γιατί ε΄χουμε πολλά πειράματα μπροστά μας. Πάρε ποσότητα να 'χεις!

aris είπε...

Καλημέρα
Δυο ερωτησούλες...
1)Σε ολες τις συνταγές για τα σαπούνια Καστίλης μπορούμε να βάλουμε τεχνητό άρωμα ειδικό για σαπούνια ?(στα σαπούνια που φτιάχνω βάζω συχνά) Ρωτάω γιατί δεν έχω ασχοληθεί με τα Καστίλης. (περιμένω τα καινούργια σιλικονούχα καλούπια για να ασχοληθώ Χε Χε Χε)
2)Σε ολες τις συνταγές που φτιάχνω προσαρμόζω το βάρος της αρχικής συνταγής στα δικά δεδομένα, αυξάνοντας ή μειώνοντας αναλογικά τις ποσότητες των ελαίων του νερού και της ΝAOH . Να υποθέσω πως το ίδιο μπορώ να κάνω και με τις συνταγές για τα σαπούνια Καστίλης , σωστά ? Ρωτάω διότι έχεις "πειράξει" λίγο τις αναλογίες (νερό , ΝAOH )και δεν ξέρω αν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Αρης

Blondbrained είπε...

Άρη, αν τα αρώματα τα έχεις δοκιμάσει σε σαπούνια γενικώς και δεν είχες πρόβλημα, δε θα έχεις ούτε με το Καστίλης.

Αυτό με τις αναλογίες δεν το καταλαβαίνω. Τις΄εχω "Φτιάξει" αναλόγως πώς το θέλω το σαπούνι. Πχ, επειδή το Καστίλης είανι μαλακό σαπούνι, έχω ρίξει το νερό για να είναι σκληρό. Αν ανεβάσεις το νερό του, θα είναι πιο μαλακό, και θα θέλει και περισσότερο χρόνο ωρίμανσης, ακόμα κιανχρησιμοποιήσεις την τεχνική του φούρνου. Την σόδα την βάζεις ανάλογα με την ποσότητα λαδιών. Αλλάμε το νερό μπορείς να παίξεις ΠΟΛΥ, ανάλογα με το αποτέλεσμα που θες.

aris είπε...

Καλημέρα και σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου !
Αυτό που είπα το οτι έχεις "πειράξει" λίγο τις αναλογίες το είπα με καλό σκοπό.Το είπα διότι οτι συνταγή εχω βρει στο διαδίκτιο είχε να κάνει με την απλή συνταγή Καστίλης με οτι μειονέκτηματα περιλαμβάνει. Έτσι και αλλιώς αν δεν το είχες φτιάξει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην γλιτσιάζει και να έχει πιο ενισχυμένο αφρισμό , δεν θα είχα ασχοληθεί ποτέ με το Καστίλης αν και εχω διαβάσει για τις φοβερές ιδιότητες του. Δεν μπορώ καθόλου την γλίτσα....
Αν και πειραματίζομαι με τα έλαια και φτιάχνω δικές μου συνταγές εντούτοις με το νερό δεν πειραματίστηκα (οι 2 μήνες που θέλουν να γίνουν τα σαπούνια δεν άφηναν πολλά περιθώρια για πειραματισμούς. Αυτό βέβαια θα αλλάξει με την μέθοδο του φούρνου ).
Βάζω γυρω στο 32 % νερό σε όλες τις συνταγές μου. Εκτός απο 2-3 συνταγές με αρκετό ποσοστό ελαιολάδου που τα σαπούνια γλίτσιαζαν στην συχνή χρήση (χέρια πχ )σε ολα τα άλλα σαπούνια δεν εχω πρόβλημα γλιτσιάσματος. Απο οτι βλέπω και εσυ μόνο στα σαπούνια με μεγάλο ποσοστό ελαιολάδου ρίχνεις την ποσότητα του νερού , στα άλλα βάζεις γύρω στο 33% σωστά ? Εχω κάνει συνταγή με μπύρα αντί για νερό όπου το ποσοστό ελαιολάδου ηταν στο 75% και ελαιο καρύδας, φοινικέλαιο ,καριτέ , αβοκάντο, καστορέλαιο ολα απο 5% .Το σαπούνι βγήκε φανταστικό , αφήνει το δέρμα σου απίστευτο αλλά γλιτσιάζει στην συχνή χρήση για αυτό το χρησιμοποιώ μόνο οταν κάνω μπάνιο όπου δεν έχει πρόβλημα. Επειδή μου άρεσε πάρα πολύ σαν σαπούνι αλλά δεν μπορώ την γλίτσα σκεφτόμουν να αλλάξω τα ποσοστά των ελαίων για να γίνει σκληρότερο. Μήπως αν έριχνα το ποσοστό του νερού (μπύρα) κρατώντας τις ίδιες αναλογίες στα λάδια να πετύχαινα να βγεί το σαπούνι χωρίς γλίτσα ? Τι ποσοστο νερού θα πρότεινες ?

Σε ευχαριστώ και πάλι και να με συγχωρείς για το μακροσκελές σχόλιο μου. Στα επόμενα θα κοιτάξω να είμαι συντομότερος
Αρης

Blondbrained είπε...

Φίλε Άρη, δεν παρεξηγήθηκα καθόλου! Επίσης σ' αυτό το μπλογκ μας αρέσουν τα "σεντόνια"(μακροσκελή σχόλια) :)

Κοίτα, όταν θες να παίξεις με την σκληρότητα ενός σαπουνιού που κατά τ' άλλα σε ικανοποιεί απολύτως, δεν πειράζεις καθόλου τα λάδια, μόνο το νερό. Μπορείς να το ρίξεις από το 33% που έχεις σοο θέλεις ΜΕΧΡΙ το 24% (προτείνω εγώ, γιατί μετά γίνεται άβολο στη χρήση). Δοκίμασέ το ας πούμε με 27/ να δεις πώς θα βγει. Κάνε τη μισή ποσότητα. Το καλό με τον φούρνο είναι ότι μπορεις να κάνεις ΠΟΛΛΑ πειράματα μέσα σε λίγο χρόνο, κι ήταν ο λόγος που ψάχτηκα να βρω κάτι τέτοιο, γιατί κι εγώ είμαι πολύ του πειραματισμού, αλλά δεν μπορώ να περιμένω μήνες για να δω αν πέτυχε κάτι... Θα έχω ξεχάσει τι ήθελα να κάνω αρχικά.... :P

Ρίξε το νερό στο σαπούνι που σου άρεσε και νομίζω πως θα είσαι πολύ ικανοποιημένος. Δε χρειάζεται καν να το κάνεις στον φούρνο αν δε θες. Μπορείς απλά να ρίξεις το νερό και να το αφήσεις πάλι να ωριμάσει. :) Να μου πεις πώς πήγε. Καλή επιτυχία!

aris είπε...

Σε ευχαριστώ πολύ (Πέγκυ ?) για ολες τις πληροφορίες και την βοήθεια που μας δίνεις !
Και αφού σου αρέσουν τα μακροσκελή σχόλια θα φροντίσω να προσαρμόστώ χε χε χε.
Σίγουρα θα το δοκιμάσω και θα μεταφέρω τις εντυπώσεις μου , και οχι μόνο σε αυτή την συνταγή αλλά και σε άλλες διότι πάντα ήθελα να χρησιμοποιώ μεγαλύτερο ποσοστό ελαιολάδου αλλά το φοβόμουν λόγω της γλίτσας στο τελικό αποτέλεσμα. Αμα πετύχει τότε ανοίγονται άλλοι ορίζοντες μπροστά μου !!!!
Απλά ενω εχω 4 καλούπια σιλικόνης (πέραν των ξύλινων) τα οποία είναι εξαπλά με λουλούδια εντούτοις περιμένω 3 καλούπια σιλικόνης μακρόστενα περίπου σαν αυτά που έχεις φωτογραφία απο την συνταγή του προβιοτικού Καστίλης τα οποία θα πάιρνουν 1 κιλό έκαστο , και θα είναι τέλεια για να τα φουρνίσω (χε χε) αλλά και θα παίρνουν ακριβώς την ποσότητα που έχεις στις συνταγές με τα σαπούνια Καστίλης. Θα γίνει χαμός !!!!!!

Blondbrained είπε...

Επειδή σε κόβω ότι θα πάρει φωτιά ο φούρνος σου από τις δοκιμές, καλύτερα να παραγγείλεις καλούπια σιλικόνης του μισόκιλου, γιατί δε θα ξέρεις τι να κάνεις τα σσαπούνια στο τέλος! :) Άσε που θα μπορείς να ετοιμάζεις και να φουρνίζεις δύο-δύο τα σαπουνάκια σου. Ο τρελός επιστήμων θα γίνεις!!!! (έλα να κάνουμε παρέα μετά... να μη με λοξοκοιτάνε μονάχη στη γειτονιά!) :P

aris είπε...

Πέγκυ καλησπέρα !!

Οφείλω να ομολογήσω οτι με την χθεσινή δήλωση μου "θα γίνει χαμός" παρασύρθηκα....Σήμερα κάνοντας εναν υπολογισμό διαπίστωσα οτι έχω πάνω απο 10-12 κιλά σαπούνια να ωριμάζουν.
Έχει γίνει κατάληψη σε κάθε ντουλάπα και σκρίνιο του σπιτιού. Η μόνη λύση για τις καινούργιες παρτίδες είναι ή να τα βάλω στο κεφάλι μου ή να τα στολίσω στο σαλόνι αχαχαχαχαχα.
Δεν πτοούμαι όμως , κάπου θα βρεθεί χώρος . Και επειδή τα καλούπια δεν ξέρω πότε θα έρθουν (ένεκα Κίνας ) και επειδή μου έχει καρφωθεί να κάνω ενα Καστίλης (φουρνιστό) και συγκεκριμένα αυτό με το γιαούρτι θα την κάνω σε ενα απο τα υπάρχοντα σιλικονούχα καλούπια (τα λουλουδάτα). Απλά θα μειώσω αναλογικά τις ποσότητες της συνταγής ώστε να βγεί περίπου στα 700 γρ που είναι η χωρητικότητα του καλουπιού. Πιστεύω να ξεβρωμίσει σε καναδυό βδομάδες χε χε...Πιστεύω οτι σε 15-20 μέρες θα είναι έτοιμο για χρήση . Εντάξει ,ίσως είναι και πιο γρήγορα αλλά στις 20 μέρες θα είναι καλύτερο.
Είχα πάρει πεχαμετρικές λωρίδες αλλά εδω και ενάμισυ χρόνο δεν τις χρησιμοποιώ . Τα αφήνω να ωριμάσουν 2 μήνες και μετά βούρ στο ψητό !
Να σε ρωτήσω και κάτι ακόμη....
Παρατήρησα οτι σε κάποια σαπούνια που τα εχω για ωρίμανση (έχουν περάσει τρείς μήνες + , αλλά και σε παλαιότερα) έχουν πιάσει μια ελαφριά "λαδίλα" στην επιφάνεια τους , την οποία σκουπίζω με ενα χαρτί και μετά είναι μια χαρά . Ολα τα σαπούνια τα εχω πάνω σε ντουλάπες μέσα σε χάρτινα τελάρα στα οποία έχω βάλει μεταλλικές ή πλαστικές σχάρες για να υπάρχει αερισμός. Απο τι λές να προέρχεται αυτό το φαινόμενο ? Μήπως απο τις αλλαγές θερμοκρασίας ?
Σταματάω για την ώρα γιατί αυτό δεν ηταν σεντόνι απλό αλλά υπέρδιπλο......αχαχαχαχαχ

Υ.Γ θα ήταν ωραία αν μπορούσαμε να βάζουμε και smiley , αλλά θα ζήσουμε και χωρίς αυτά ....

Blondbrained είπε...

Κάτι έχουν πάθει με την αλλαγή θερμοκρασίας, ναι. Αερίζονται αρκετά καλά; Γιατί συνήθως πάνω στις ντουλάπες μόνο σκόνη έχει, όχι ρεύμα! Αν έχεις καμία βιβλιοθήκη, θα βόλευε πολύ!Μπορείς να κάνεις ντικόρ τα βιβλία αλλού (σε στοίβες πχ) και να βάλεις εκεί τα σαπούηνια σου! Επίσης καλά θα κάνεις ν' αρχίσεις να μοιράζεις (ή να πουλάς) σαπούνια, γιατί ούτε το σκρίνιο θα σε φτάσει (το' χω περάσει, ξέρω τι έπεται!!!!!) :) Καλή ... μετακόμιση!

aris είπε...

Είναι πρόβλημα η τοποθέτηση των σαπουνιών σε μέρος που να αερίζεται οταν δεν υπάρχει τέτοιο μέρος στο σπίτι.....Δυστυχώς πέραν του σκρίνιου και τις 2 ντουλάπες που τα εχω τοποθετημένα , δεν μπορώ να τα βάλω κάπου αλλού . Και ναι , έχεις δίκιο για την σκόνη που μαζεύει πάνω στα έπιπλα.Εχω πάρει τούλι το κόβω σε κομμάτια ανάλογα τα τελάρα και το ρίχνω πάνω στα σαπούνια. Τώρα το πόσο κάνει δουλειά θα σε γελάσω.... Και οσο αφορά την προτελευταία σου πρόταση είμαι σε καλό δρόμο. Χωρίς να το επιδιώξω και απο στόμα σε στόμα μάθανε στην δουλειά μου οτι κάνω χειροποίητα σαπούνια και πουλάω μερικά. Μέχρις στιγμής τους αρέσουν πολύ , ας ελπίσουμε να τους αρέσουν και στο μέλλον και να μη με πάρουν στο κυνήγι...αχαχαχαχ

aris είπε...

Πέγκυ καλημέρα !

Τελικά αν και δεν ήρθαν τα καλούπια ακόμη, σε βόλτα που πήγαμε στο τζάμπο βρήκα παρόμοιο καλούπι με αυτά που παρήγγειλα και το αγόρασα (ξοδεύτηκα πάλι χα χα χα) Εντάξει αυτά που παρήγγειλα είναι πιο μελετημένα με ενισχυμένα πλαϊνά κλπ κλπ αλλά και αυτό δεν ηταν άσχημο . Οι διαστάσεις του είναι περίπου 22 π. μήκος , 6,2 π. ύψος και 9,5 π. πλάτος .Παίρνει ακριβώς 1 κιλό σαπούνι. Και όπως καταλαβαίνεις η ώρα για το πρώτο Καστίλης έφθασε !!!Απλά προβληματίζομαι λιγουλάκι για το αν θα κάνω την βασική συνταγή ή το προβιοτικό τελειοποιημένη εκδοχή. Αναρωτιέμαι πόση ώρα πρέπει να να ανακατεύω για να διαλυθούν 86 γρ σόδας 1κ.σ αλάτι και 2κ.γ. ζάχαρη σε 100 γρ νερό ..... Αλλά αφού το έκανες εσυ και έγινε τέλειο δεν το φοβάμαι , θα το επιχειρήσω και εγω. Απλά για πες μου απο γιαούρτι υπάρχει καμιά προτίμηση ?? Αγελαδινό ? πρόβειο ? στραγγιστό ? με λίγα ή με πολλά λιπαρά ? Ή μήπως δεν έχουν σημασία όλα αυτά ?

Blondbrained είπε...

Πρώτα θα λυώσεις τη ζάχαρη και το αλάτι, και μετά τη σόδα σου σιγά-σιγά. Θέλει υπομονή το πράγμα, αλλά το αποτέλεσμα θα σε ανταμείψει!!!! ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ! (μπορείς να φτιάξεις τη μισή συνταγή ακόμα και με το καλούπι του κιλού) :)

aris είπε...

Σε ευχαριστώ πολύ Πέγκυ για την καλή επιτυχία !Και εννοείται οτι μόλις το φτιάξω θα καταθέσω εντυπώσεις απο ολη την διαδικασία !Και ναι , θα κάνω ενα κιλό , τσιγκουνιές θα κάνουμε , ή θα πάει χαμένο ?? χε χε χε Απλά επειδή δεν μου απάντησες για το γιαούρτι να υποθέσω οτι δεν έχει σημασία το είδος του γιαουρτιού που θα μπει στην συνταγή ? Ρωτάω γιατί όπως το κατσικίσιο γάλα έχει καλύτερες ιδιότητες απο το αγελαδινό και το προτιμούμε για το σαπούνι , μήπως κάτι τέτοιο ισχύει και για τα γιαούρτια ...

Υ.Γ Σε έπρηξα ε ? (χε χε χε)

Blondbrained είπε...

Δεν ξέρω αν παίζει πολύ ρόλο. Υποθέτω όμως πως όσο περισσότερο λίπος έχει τόσο καλύτερο αφρισμό θα σου δώσει :) Πειραματίσου και πες μας!

aris είπε...

Οκ Πέγκυ , ευχαριστώ ! Λέω να βάλω ενα με 4% λιπαρά που είναι περίπου στον μέσο όρο και βλέπουμε. Θα δούμε πως θα πάει και την επόμενη θα βάλω κανένα με περισσότερα λιπαρά.
Οπότε σε αφήνω για λίγο στην ησυχία σου (χε χε) και θα επανέλθω μετά το πέρας της διαδικασίας με εντυπώσεις !!
Καλά να περνάς !

Μαρία 1968 είπε...

Κορίτσι μου γλυκό καλημέρα. Σε παρακαλώ πες μου που μένεις να έρθω να σου στήσω ένα άγαλμα, να κάνω μια διαδήλωση για πάρτη σου κάτι τέλος πάντων
Εγώ μόλις τη Δευτέρα που μας πέρασε ανακάλυψα τη σαπουνωποιηση. Έχω 4 μέρες και διαβάζω μέρα νύχτα λες και δίνω πανελλήνιες!!!!!!! Έφτιαξα ήδη καστιλης και υγρό πλυντηρίου αλλά αυτό το γιαουρτομπουρμπουλένιο κάτι μου κάνει. Σα να μου λέει φτιάξε με. Αν του βάλω και δυο κουταλιτσες μέλι από το χωριό λες να πειράζει ; Επειδή όμως τη βίζιτα την έκανα αρμένικη λέω να σε φιλήσω σταυρωτά και να φτιάξω και κανα φαΐ για το ασκέρι μου.

aris είπε...

Καλημέρα Πέγκυ !
Χθές φτιάχτηκε , φουρνίστηκε , ξεφουρνίστηκε και σήμερα το απόγευμα θα ακολουθήσει το κόψιμο σε κομμάτια. Μετά απο ολα αυτά θα ακολουθήσει "σεντόνι" με τις εντυπώσεις απο την διαδικάσία και το τελικό αποτέλεσμα . Θα ακολουθήσουν και άλλες εντυπώσεις οταν θα έρθει η ώρα της δοκιμής βεβαίως βεβαίως.....

Blondbrained είπε...

Αχ, Μαράκι, καλώς ήρθες στον μαγικό κόσμο της... Αλίκης! χαχαχα

Μέλι μπορείς να βάλεις, αλλά δεν ξέρω ποιο θα είναι το αποτέλεσμα, γιατί δεν το έχω φτιάξει με το μέλι. Την τελευταία φορά που έφτιαξα με μέλι (το σαπούνι της διαγαλαξιακής συμμαχίας) δε μου έδωσε καλό αφρό, αλλά ήταν ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ στο δέρμα!!!!!!! Κόλαση!!!! Για μπάνια ομορφιάς όχι αστεία..... Κάνε ό,τι σε φωτίσει

Μαρία 1968 είπε...

Αχ! Πολύ το χάρηκα που μου απάντησες. Θα το φτιάξω ολοταχώς και θα σου πω τα αποτελέσματα. Πάντως κι εγώ αυτό θέλω πώς λέμε ένα πράγμα δε πίνεις νερό, πίνεις βελούδο ;;; α! Χαχα!!!!!!!!!

Blondbrained είπε...

Ε αυτό δεν το γλυτώνεις... το βελούδο! χαχαχα

Μαρία 1968 είπε...

Πέγκυ καλημέρα και σε όλους στην παρέα!!!!!!!
Λοιπόν, προετοιμαστείτε ψυχολογικά γιατί αυτό που ακολουθεί δεν είναι σεντόνι αλλά το τρένο Αθήνα -Θεσσαλονίκη. Χα! Χα! Χα!
Δεν έχω λόγια να περιγράψω το πόσο απίστευτα απαλό αφήνει το δέρμα.
Όντως έχεις δίκιο δεν κάνει τον αφρό που κάνει το καστίλης αλλά είναι φοβερό ειδικά αν έχεις ξηροδερμία όπως εγώ. Τελικά έβαλα μέλι το οποίο διέλυσα σε ελάχιστο νερό και το έριξα στο λάδι. Δύο κουταλιές της σούπας έβαλα. Μ αρέσει το μέλι το καταλάβατε ε; Βγήκε μ ένα καραμελενιο χρώμα σαν του χαλβά. Αφού έβαλα και πινακίδα Προσοχή σαπούνι μη πάει κανα παιδί και το φάει!!!!!!!!! Κατά τ άλλα δεν πείραξα αναλογίες.
Κι επειδή έχω πάρει φόρα λέω να χτυπήσω σήμερα κι ένα δεντρολίβανου για το μαλλί να έρθει να δέσει το πράγμα. ΟΥΦ!! Τα πα και ξαλάφρωσα........
Φιλιά πολλά σε όλους

aris είπε...

Μαρία καλησπέρα !

Στάσου λίγο γιατί μπερδεύτηκα ...Ποιό σαπούνι έφτιαξες τελικά και ποιο δοκίμασες ? Οταν λές "Όντως έχεις δίκιο δεν κάνει τον αφρό που κάνει το καστίλης αλλά είναι φοβερό ειδικά αν έχεις ξηροδερμία όπως εγώ" ποιο εννοείς ? Το προβιοτικό ? Αν ναι , το δοκίμασες κιόλας μόλις το έβγαλες ?? Γιατί απο τα λεγόμενα της Πέγκυ πρέπει να κάνει καλύτερο αφρό απο το απλό Καστίλης (έστω και λίγο )Το δικό μου θα το αφήσω σίγουρα καμιά 15αριά μέρες πριν το χρησιμοποιήσω.
Άντε και καλά σαπουνομαγειρέματα να έχουμε Χε Χε Χε..

Υ.Γ Το δικό μου το "σεντόνι" μάλλον αύριο....

Blondbrained είπε...

Όχι, Άρη, αυτό με το γιαούρτι έκανε, αλλά παραπάνω ρώτησε αν μπορουσε να βάλει μέλι, και της είπα ότι από την εμπειρία μου μέχρι τώρα, το μέλι αντέδρασε σε ανάλογο σαπούνι μου (που περιείχε επίσης "γαλακτοκομικά" υλικά). Και είχει ρίξει τελείως τον αφρό, αλλά ήταν απίστευτο στην αίσθηση και στο δέρμα. Και προτίμησε την ομορφιά από το παιχνίδι (αφρός) και καλά έκανε απ' ό,τι κατάλαβα! χαχαχα :)

aris είπε...

Καλημέρα Πέγκυ !

Με καθυστέρηση μιας μέρας (ποτέ δεν είναι αργά χε χε) θα καταθέσω τις εντυπώσεις μου από την πρώτη συνταγή σαπουνιού Καστίλης που έφτιαξα.
Και όπως ξεκινούσε γνωστό τραγούδι της δεκαετίας του 90…Are you ready for this ???
Πάμε λοιπόν…
Διάβασμα της συνταγής καναδυό φορές για εμπέδωση της ολης διαδικασίας. Επιλογή και ζύγισμα των υλικών της συνταγής. Έβαλα 600 γραμμάρια ελαιόλαδο και 150 γρ μούργα . Τελικά από γιαούρτι αποφάσισα να βάλω πρόβειο με 6,6 % λιπαρά (yeahhhh) . Διέλυσα το αλάτι και την ζάχαρη σε ελαφρά ζεσταμένο νερό ( της συνταγής) για να διαλυθεί ευκολότερα και μετά άρχισα να διαλύω την σόδα . Ανακάτευα και ανακάτευα και ξαναανακάτευα . Μου έφυγε ο τάκος ! Πρέπει να ανακάτευα κανα 25λεπτο σίγουρα. Ο λόγος ? Επειδή ποτέ δεν είχα διαλύσει σόδα σε τόσο μικρή ποσότητα νερού , και συνηθισμένος στις υπόλοιπες συνταγές που έφτιαχνα το νερό να γίνεται λαμπόγυαλο μετά από λίγα λεπτά ανακάτεμα εδώ τα πράγματα ηταν διαφορετικά. Εντάξει , το ήξερα ότι θα ήθελε υπομονή αλλά τελικά ήθελε πολύ υπομονή …. Βέβαια όπως κατάλαβα αργότερα η σόδα είχε διαλυθεί γρηγορότερα , αλλά επειδή στο νερό υπήρχε κάτι σαν άσπρο συννεφάκι που δεν έλεγε να φύγει με τίποτε και για να είμαι 100% σίγουρος μου έφυγε το χέρι στο ανακάτεμα . Βέβαια και κανά 3ωρο να ανακάτευα δεν πρόκειται να έφευγε…..Οπότε προχώρησα παρακάτω. Έριξα το γιαούρτι στα λάδια και μετά από λίγο ανακάτεμα ηταν ΟΚ. Αφού έφερα και τα δυο μίγματα γύρω στους 35 βαθμούς , τα ένωσα. Το trace ήρθε σχετικά γρήγορα αλλά το βασικότερο πολύ πολύ ομαλά χωρίς εκπλήξεις. Αφού γέμισα το καλούπι το φάσκιωσα καλά με μεμβράνη και βουρ για τον φούρνο . Περίπου στους 75 βαθμούς (δεν είναι ηλεκτρονική η αρίθμηση ) και παραμονή για τρείς ώρες. Την άλλη μέρα που το έβγαλα είχε γίνει τούβλο ! Απλα στις δυο πλαϊνές πλευρές (κατά μήκος του καλουπιού) εμφάνισε κάτι πολύ μικρές και πυκνές τρυπούλες . Υποθέτω ότι κάτι πρέπει να έγινε με το καλούπι , ισως να μην είχε καλή επαφή μετά από κάποιο στάδιο της σαπωνοποίησης. Εσωτερικά πάντως ηταν τέλειο , δεν είχε το παραμικρό θέμα . Σαν να έκοβες κασέρι …..Επειδή το είδα αρκετά σκληρούτσικο για πρώτη μέρα επιχείρησα να βάλω σφραγίδα σε ένα κομμάτι αλλά δεν…..Ηταν νωρίς ακόμη όπως φάνηκε με αποτέλεσμα να καθαρίζω την σφραγίδα με οδοντογλυφίδα …(τα νεύρα μου…) Πάντως μέχρι τώρα είμαι πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα , απομένει να το δοκιμάσω στις 15 με 20 μέρες για να δούμε τις επιδόσεις του . Πάντα διάβαζα για τις φοβερές ιδιότητες των σαπουνιών Καστίλης αλλά δεν το επιχειρούσα λόγω τις γλίτσας και της έλλειψης επαρκούς αφρισμού.
Αν έγινε όπως το ελπίζω τότε θα γίνει χαμός !
Πέγκυ για πες μου ….. Το σαπούνι ελαιολάδου γνωρίζω ότι γίνεται λευκό . Αυτό που έκανα έγινε ελαφρώς υποκίτρινο . Θα ασπρίσει σε βάθος χρόνου ? Παίζει ρόλο η μούργα ? Τι ακριβώς γίνεται ?
Λοιπόν πιστεύω ότι δεν μιλάμε πλέον για απλό ή υπέρδιπλο «σεντόνι» αλλά για το σεντόνι που κατεβάζουν στο γήπεδο και καλύπτει ολη την κερκίδα…..αχαχαχαχα..
Να είστε καλά όλες και όλοι !

Blondbrained είπε...

Πόσο χαίρομαι που θα είμαι η αιτία να ερωτευτείς το Καστίλης!!!!! :) Θα πάθεις έρωτα σου λεω... να με ακούς εμένα!

Με τις σφραγίδες δεν ξέρω σε ποιο στάδιο τις βάζεις, γιατί δεν χρησιμοποιώ, αλλά μπορείς να το χρησιμοποιήσις και νωρίτερα από τις 15-20 μέρες.

Θα ασπρίσει σίγουρα, αλλά όχι όσο αν δεν είχε το γιαούρτι. Επίσης η μούργα το σκουραίνει. Δε σε νοιάζει όμως. Η μούργα είναι ΘΕΙΚΗ!!!! Αν το θες κάτασπρο, βάλε λιγότερη ή καθόλου μούργακαι φτιάξε το τελείως απλό Καστίλης. Αυτό που έφτιαξα εγώ έγινε σχεδον κάτασπρο σαν τον αφρό :)

Μαρία 1968 είπε...

Γεια σου Πέγκυ καλημέρα!!!!
Φυσικά χαιρετώ και το υπόλοιπο πάνελ... Χαχα.
Ναι, Άρη αυτό με το γιαούρτι έκανα και έβαλα στραγγιστό πλήρες. Πάντως όσο περνάνε οι μέρες τόσο καλύτερο αφρό κάνει.
Το μεγάλο γέλιο όμως έπεσε με τον άντρα μου. Λούστηκε με το καστιλης και μετά βγήκε στη παρέα του και μου έκανε διαφήμιση Α! Χαχα!!!!!
Τους έλεγε πιάστε τα να δείτε τι αφράτα που είναι. Αφασία!!!!
Πάντως δεν έχω παράπονο έχω αρκετά πειραματόζωα ε ε ε ε συγνώμη εθελοντές ήθελα να πω!!!!!
Θα τους καθαρίσω όλους!!!!
Λοιπόν αυτά τα ολίγα από εμένα σας φιλώ σταυρωτά..

aris είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
aris είπε...

Ευχαριστώ Πέγκυ να είσαι καλά !!
Εννοείται και θα σε ακούσω , είσαι ή δεν είσαι η δασκάλα μας ??? Χε Χε Χε

Εντάξει , δεν θα κρατηθώ και θα δοκιμάσω ενα πριν τις 15 μέρες ,αλλά θα δω πως θα είναι και σε βάθος χρόνου που σίγουρα θα γίνουν καλύτερα. Με το χρώμα δεν καίγομαι , απλά ρώτησα για να μου φύγει η απορία. Εντάξει , για την μούργα οτι το σκουραίνει το περίμενα αλλά δεν το περίμενα για το γιαούρτι.
Κοίτα τι μαθαίνει κανείς χα χα χα.
Το επόμενο μάλλον θα είναι το Καστίλης της βασικής διαδικασίας όπου θα του βάλω τεχνητό άρωμα απο αυτό που βάζω στις άλλες συνταγές μου (οχι όλες βέβαια) για να δω πως θα πάει. Οκ , δεν είναι αιθέριο έλαιο αλλά είναι μια λύση φθηνή και με πολύ καλό αποτέλεσμα.
Α, σήμερα έφερε ο ταχυδρόμος και τα καινούργια καλούπια απο China μεριά (το έμαθα τηλεφωνικά, ακόμη δεν τα είδα) .
Οπότε......Ορμάτε Μακεδονομάχοι !!!!!

Υ.Γ Ευχαριστώ Μαρία για την διευκρύνηση ,μου το εξήγησε και η Πέγκυ τι ακριβώς είχες κάνει.
Καλή συνέχεια να έχουμε στα σαπουνομαγειρέματα μας !!!!

Μαρία 1968 είπε...

Ένα μόνο έχω να πω :
ΑΕΡΑααααααααα!!!!!!!!!!!!!!
Χαχα χα!!!!!

Blondbrained είπε...

Παιδιά, θα την πάρουμε την Πόλη! Δηλαδήή την πήραμε ήδη, αλλά η Πόλη δεν έχει ενημερωθεί ακόμα (κάποιος να της το πει, παρακαλώ) :) :) :)

Και του 'κανε ένα μαλλίιιιι, ε Μαρία; χαχαχα

aris είπε...

Καλησπέρα Πέγκυ !

Δεύτερη απόπειρα σήμερα για να βάλω σφραγίδα στα σαπούνια . Οικτρή αποτυχία ! Το σαπούνι ήταν πολύ σκληρό , έβαλα πολυ δύναμη για να πατήσω την σφραγίδα και γέμισαν όλες οι εγκοπές της σφραγίδας με σαπούνι . Στις υπόλοιπες συνταγές από τα σαπούνια που φτιάχνω ανάμεσα στην τρίτη και πέμπτη μέρα βάζω την σφραγίδα απροβλημάτιστα . Στο Καστίλης δοκίμασα την πρώτη μέρα και σήμερα που κλείνουμε τέσσερις ημέρες από το ξεκαλούπωμα. Η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω είναι οτι με την μέθοδο του φούρνου όταν ξεκαλουπώνουμε το σαπούνι λογικά θα πρέπει να είναι στην ίδια κατάσταση όπως είναι και τα σαπούνια που δεν τα βάζουμε στο φούρνο και τα αφήνουμε να ωριμάσουν κανονικά αφού περάσει κανένας μήνας οπότε είναι αδύνατον να μπει σφραγίδα.....
Τι να κάνουμε, ας βγει ωραίο όπως το περιμένω και θα ζήσουμε και χωρίς σφραγίδα.......χε χε χε.

Blondbrained είπε...

ή..... δοκίμασε να βάλεις τη σφραγίδα και στις ενδιάμεσες μέρες! :P πρώτη δεν... τέταρτη δεν..... αλλά ίσως δεύτερη ή τρίτη; ή μπορεί και μερικές ώρες μετά το ξεκαλούπωμα (νομίζω ιδανικά στις 12 ωρίτσες μετά... για κάνε μια δοκιμή και πε μου) :)

aris είπε...

Καλησπέρα Πέγκυ

Οσο το σκέφτομαι το θέμα τόσο καταλήγω οτι είναι καθαρά θέμα της τεχνικής του φούρνου (τι διαπίστωσις! φτου να μη με ματιάξω χα χα)
Πέγκυ θα το δοκιμάσω αν και κρατάω πολύ μικρό καλάθι. Την Παρασκευή κατά τις 6 το πρωί το είχα βγάλει απο το φούρνο και το ξεκαλούπωσα και το έκοψα κατά τις 8 το βράδυ της ίδιας μέρας οπου έγινε και η πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια να μπει η σφραγίδα. Δεν θα πιάσω τις άλλες συνταγές που φτιάχνω , θα πιάσω την πιο κοντινή σε Καστίλης που κάνω. Το σαπούνι λουσίματος με 90 % Ελαιόλαδο και 10 % Καστορέλαιο (+ βότανα κλπ κλπ) όπου η σφραγίδα μπαίνει τέλεια στην 3η - 4η μέρα. Οπότε σίγουρα είναι θέμα του φούρνου . Αλλά θα κάνω και κάτι άλλο που το είχα στο μυαλό μου έτσι και αλλιώς. Το Σ/Κ θα κάνω την βασική συνταγή Καστίλης αλλά δεν θα το βάλω στον φούρνο , θα το αφήσω να ωριμάσει κανονικά . Οπότε θα δω και το θέμα της σφραγίδας, αλλά θα δω και διαφορές στην διάρκεια ωρίμανσης σε θέματα PH , υφής κλπ σε σχέση με αυτό του φούρνου.
Α, και το Σάββατο λέω να δοκιμάσω αυτό που έφτιαξα. Ηδη απο την Παρασκευή θα εχουν περάσει 8-9 μέρες. Άντε γιατί αρκετή υπομονή έκανα ως τώρα......Χα Χα Χα

Blondbrained είπε...

Πειράματα! Το στοιχείο μου! :) Να μας ενημερώσεις, ΑΛΛΑ... γιατί το έκοψες σχεδόν 12 ώρες ΑΦΟΥ το έβγαλες από το φούρνο; Εγώ το κόβω αμέσως μτο που το βγάζω από τον φούρνο. Ίσως΄επαιξε κι αυτό ρόλο.... ΓΙα ξαναδές το

aris είπε...

Καλημέρα Πέγκυ !

Θα σου πω. Το σαπούνι φουρνίστηκε στις 9 το βράδυ της προηγούμενης Πέμπτης. Στις 12 το βράδυ έκλεισα τον φούρνο και άφησα μέσα το σαπούνι όπως είχες πει.Και πάμε στο επίχαχο σημείο χε χε. Το πρωί στις 6+κάτι πριν φύγω για την δουλειά και καθώς εκείνη την ώρα είναι πιεσμένα τα πράγματα το μόνο που πρόλαβα να κάνω ηταν να βγάλω το σαπούνι απο τον φούρνο και απλώς να το ξεκαλουπώσω (και να το θαυμάσω!!!Χε Χε ). Έπειτα κατά τις 4 το απόγευμα που γύρισα απο την δουλειά , λιγο να ξεκουραστώ ,λίγο να φάω πήγε το κόψιμο του σαπουνιού για μετά τις έξι το απόγευμα..... Δεν ήξερα οτι έπρεπε να το κόψω αμέσως . Υπέθεσα οτι ξεκαλουπώνοντας το απλώς θα ηταν ΟΚ και οτι δεν υπήρχε βιασύνη για το κόψιμο. Βέβαια ο λόγος γίνεται μόνο για την σφραγίδα γιατί κατά τα άλλα δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Όμως αφού λες οτι παίζει ρόλο την άλλη φορά ή θα το κάνω Σ/Κ ή αν γίνει καθημερινή θα σηκωθώ νωρίτερα για να έχω χρόνο να το κόψω . Ε ρε τι θυσίες θέλει η σαπωνοποιία.....Α χα χα χα χα .
Τώρα πάντως σειρά έχει το Καστίλης με την βασική διαδικάσία...

Blondbrained είπε...

Πάντα παίζει ρόλο. Αλλιώς αερίζεται το κομμένο κομμάτι, αλλιώς το τούβλο του ενός κιλού! :P Εγώ να δεις κάτι κοψίματα που έχω κάνει πρωί-πρωί, με το ένα χέρι να ετοιμάζω το σάντουιτς του παιδιού για το σχολείο, και με το άλλο να μαχαιρώνω το τούβλο! Αυτή είναι η γοητεία της σαπωνοποιίας! Το ότι γλυτώνουμε το σφάξιμο (των χεριών μας κυρίως) και αποδεικνύουμε πόσο multitasking είμαστε! :P

aris είπε...

Την άλλη φορά θα έχουσιν γνώσιν οι φύλακες ! Οταν θα ξανακάνω συνταγή με την μέθοδο του φούρνου Θα το ξεκαλουπώσω και Θα το κόψω το πρωί και μετά στο 12άωρο θα προσπαθήσω για σφραγίδα. Για την ώρα προσάρμοσα την συνταγή της βασικής διαδικασίας ώστε να βγεί στο 1.100 γρ. αυξάνοντας κατά 8% ολα τα υλικά , ένεκα του κανούργιου καλουπιού και της νεας σφραγίδας που είναι λίγο μεγαλούτσικη ... Αυτή τη φορά όμως όπως είπα θα τα αφήσω να ωριμάσουν κανονικά. Ασε που το εχω και καημό να βγούν και μια φορά λευκά τα σαπούνια Χε Χε.

Μαρία 1968 είπε...

Καλημέρα Πέγκυ!! Καλημέρα σε όλους
Φυσικά και την έχουμε πάρει την πόλη θα τους πάρουμε και τα σω.....
Χε! Χε! Χε! (χαιρεκακο γέλιο )
Τι να σου λέω τώρα έφτιαξα ΟΛΗ τη μούργα /τηγανόλαδο που είχα και τώρα που ξέμεινα τι κάνουμε μου
λες ; Μάλλον θα το ρίξω στο πλέξιμο.
Έφτιαξα το σαπουνακι τού καφέ, του δεντρολίβανου και παπαλα το λάδι μου. Εγώ ανήκω στους δυστυχείς που αγοράζουν.
Άρχισα όμως και τα πειράματα... Ήθελα ένα αφρόλουτρο για τα παιδιά να μυρίζει όμως σοκολάτα. Και τι έκανα η τρελή μανούλα. Ακολούθησα τη διαδικασία για το κρεμοσαπουνο. Έτριψα το καστιλης και το άφησα με νερό όλη νύχτα αλλά την άλλη μέρα δεν του έβαλα νερό αλλά κακάο που το είχα βράσει και το άφησα να κρύωσει. Το σουρωσα κιόλας για καλό και για κακό. Επειδή δεν μου έλιωνε πολύ καλά το ψιλοζεστανα και ήρθε κι έγινε ένα γλυκό εεεεε σορρυ αφρόλουτρο μοσχοβολάει το σπίτι! Άσε το δέρμα πώς το αφήνει.... Α! Έριξα και δυο σταγόνες γλυκερινη στο ανακάτεμα. Ο μεσαίος το παίζει ότι είναι γιος εφοπλιστή και μου λέει να πάω να αγοράσω αλλά εγώ εκεί βράχος!!!!
Και να μην το ξεχάσω ΔΕΝ είχα εγώ ξηροδερμία τα σαμπουάν και τα αφρόλουτρα είχαν και με κολλαγανε!
Αχ! Άμα δείτε καμιά παλαβή στην ομόνοια να ζητιανεύει λίγο λαδάκι εγώ θα είμαι..... Προς το παρόν έχω βάλει φίλους και γνωστούς να μου μαζεύουν λάδι
Και ναι!!! Πάλι με χρόνια με καιρούς θα ξανακάνω σαπουνακι!!!!!!
Φιλιά πολλά σας παλαβωσα και αποχωρώ.

aris είπε...

Βρε Μαρία είπαμε να τους πάρουμε την πόλη όχι και τα σωβ.....α χα χα χα.
Γιατί να μην έχουμε κανένα Θείο στην Μυτιλήνη με 200 στρέμματα ελαιόδεντρα να παίρνουμε και εμεις το κατιτίς μας ΟΕΟ ???
Πέγκυ για πες μου . Αν πάρω σήμερα ενα σαπούνι απο την συνταγή που έκανα για να το δοκιμάσω και το χρησιμοποιήσω καμιά δεκαριά φορές* για πλύσιμο χεριών για να δώ πως πάει , μετά αμα το ξεπλύνω και το βάλω με τα υπόλοιπα θα συνεχίσει την ωρίμανση του κανονικά ή όχι ??

* Εκτός και αν πάθω πλάκα απο ολο το πακέτο (αφρισμό , σκληρότητα) και καταναλώσω ολη την μπάρα...(Αμήν)

Μαρία 1968 είπε...

Αχ! Βρε Άρη μου ας ήταν ο μπάρμπας κι ας ήταν κι απ την Κορώνη αλλά και κάτι μπαρμπάδες που έχω στη Λαμία δεν μου έχουν δώσει σταγόνα τόσα χρόνια........ Δεν πειράζει καλή καρδιά....
Άσχετο για το μαλλί του άντρα μου τώρα το πρόσεξα. Είμαι λίγο αλλοπαρμένη μη μου δίνετε σημασία. Περιττό να πω ότι μοίρασε σε όλους..... Χαχα!

Blondbrained είπε...

Αρη, θα σου αρέσει τόσο η μπάρα, που θα την καταναλώσεις όλη! :) Επίσης, αν παρελπίδα δεν σου αρέσει αρκετά, δεν μπορείς να το βάλεις πάλι για ωρίμανση, ΑΛΛΑ μπορείς να το λιώσεις και να το κάνεις υγρό σαπούνι :)

Μαρία μου, αν θες έχω λιγουλάκι λαδάκι να σου δώσω :) Αν είσαι Αθήνα, κανονίζουμε, και ένα λίτρο (με μούργα) σίγουρα θα βγει να σου δώσω. Τον νιώθω τον πόνο σου, δεν μπορώ να σε αφήσω έτσι! χαχαχα Αλλά δεν έχω για περισσότερο, δυστυχώς!!!!

Μαρία 1968 είπε...

Αχ!!!!! Σ ευχαριστωωωωωωωωωω!!!!!!!!!!! Κοριτσάκι μου γλυκό. Ναι Αθήνα μένω. Να κανονίσουμε να βρεθούμε. Και εγώ όμως θα σου έχω ένα δωράκι. Το σκεφτόμουν από χθες. Επειδή κατάλαβα ότι σου αρέσουν και σένα τα φυτά σου έχω ένα φυντανι λουφας. Νομίζω ξέρεις τι είναι. Είναι το φυτό που βγάζει το σφουγγάρι το λιγουλάκι άγριο ότι πρέπει για απολέπιση. Να σου στείλω κάπου το τηλέφωνο μου. Και πάλι χίλια ευχαριστώ πραγματικά δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω
Φιλιά πολλά.

Blondbrained είπε...

αχ, παναγιά μου! μου έστειλε μια φίλη με ταχυδρομείο σπόρους, αλλά δεν ξέρω αν θα πιάσουν, γιατί τους είχε καιρό στην τσάντα της :) Μιλάμε.... σαν τρελή ήθελα μια λούφα!!!! :) :) :) Επίσης... θα φτιάξω το αφρόλουτρό σου με κακάο! Είναι στις άμεσες προτεραιότητες. Γράψε μου τηλέφωνο στο alchemyofnature@gmail.com και θα σε πάρω να συνεννοηθούμε για την... ανταλλαγή προϊόντων! χαχαχα

Μαρία 1968 είπε...

Καλημέρα, καλημέρα!!!
Ξέρεις πόσο καιρό προσπαθώ να "πιάσω " είναι δύσκολο από ότι κατάλαβα. Από περίπου 30 σπόρους που είχα μου έπιασαν μόνο οι 3. Σου στέλνω ταχιστα το τηλέφωνο μου.

aris είπε...

Καλημέρα Πέγκυ και καλημέρα σε όλη την παρέα.

Να ξεκινήσω λέγοντας να έχετε καλή συνάντηση με την Μαρία και πιείτε και εναν καφέ και για μένα...Χε χε
Δεν έγραψα νωρίτερα διότι ήθελα να το χρησιμοποιήσω πάνω απο μια μέρα για να πω τις εντυπώσεις μου. Ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ (μόνο για πλύσιμο χεριών) απο την Παρασκευή το απόγευμα, όγδοη μέρα απο το ξεκαλούπωμα οπότε εχω σχηματίσει μια πρώτη άποψη .
Το σαπούνι στο θέμα του αφρισμού και της σκληρότητας είναι πραγματικά υπεράνω των προσδοκιών μου !
Καταπληκτικός αφρός με 4-5 γυρίσματα του σαπουνιού στα χέρια , και οσον αφορά την σκληρότητα η λέξη "τούβλο" χαρακτηρίζει επακριβώς την κατάσταση του , γλίτσα ούτε ίχνος !
Εκει που δεν με ικανοποίησε πλήρως ηταν στον τομέα των ιδιοτήτων και της περιποίησης. Δεν λέω οτι δεν έγινε καλό αλλά περίμενα κάτι περισσότερο με ολα αυτά που είχα ακούσει για το Καστίλης .Με τα συνεχή πλυσίματα μου άφησε μια ελαφριά ξηρότητα κυρίως στα ακροδάχτυλα.
Βέβαια για το συγκεκριμένο θέμα πιστεύω οτι είναι καθαρά θέμα περαιτέρω ωρίμανσης , Οκ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το σαπούνι πολύ γρήγορα με την μέθοδο του φούρνου αλλά σίγουρα το σαπούνι θα γίνεται καλύτερο μετά απο το πέρασμα του χρόνου. Δηλαδή αν χρησιμοποιήσω σαπούνι απο την συγκεκριμένη παρτίδα μετά απο 3-4 μήνες πιστεύω σίγουρα θα είναι πολύ καλύτερο στην περιποίηση του δέρματος απο οτι τώρα. Πέγκυ αν είμαι κάπου λάθος πές μου (είσαι ή δεν είσαι η δασκάλα μας ?? χε χε χε) Κάπου διάβασα οτι και σαπωνοποιοί τα Καστίλλης τα πουλάνε τουλάχιστον μετά απο 6 μήνες+ ωρίμανση. Χθές έκανα και την συνταγή με την βασική διαδικασία χωρίς μούργα για να μου βγεί κατάλευκο. Στο trace ηταν να πάρω ενα κουταλάκι και να το φάω , σαν κρέμα Γιώτης ενα πράγμα. Για την ωρα το έχω σκεπασμένο με την κουβέρτα να μην μου κρυώσει χε χε , αύριο το ξεκαλούπωμα...

Blondbrained είπε...

Άρη, εννοείται ότι θα γίνεται όλο καλύτερο, όσο το αφήνεις. ΌΜως έλεγξε το πεχά σου. Εμένα μου βγαίνει έτοιμο και από πεχά (δηλαδή γύρω στο 7-7,5 όταν το βγάζω, αλλά αυτό μπορεί να οφείλεται σε έναν συνδυασμό αιτιών (πχ θερμοκρασία φούρνου, οξύτητα λαδιού, κλπ κλπ). Ξαναδοκίμασέ το μετά από ένα μήνα (όχι παραπάνω) και πες μου. Επίσης μπορείς να δοκιμάσεις να το αφήνεις παραπάνω στοτ φούρνο σε πιο χαμηλή θερμοκρασία, πχ στους 70 για 4 ώρες! Νομίζω ότι θα δεις διαφορά ακόμα κι έτσι. Α, και κάτι ακόμα. Αν είναι αυτό που το έκοψες μετά από 12 ώρες, ακόμα κι αυτό παίζει ρόλο, γιατί δεν το "βοήθησες" να αεριστεί το έρμο! Πάντως, ακόμα και βδομάδες μετά θα δεις ότι θα είναι καλύτερο ακόμα και στον αφρισμό το άτιμο! Εγώ το έχω ερωτευτεί, τέλος! Το δε δέρμα... ΜΩΡΟΥ!!! Το μαλλί; Δεν είναι αυτό που μου έδωσε ο θεούλης! Ανακαίνιση έπεσε!!!! χαχαχα

Άντε με το καλό να δω και το Μαράκι :)

Μαρία 1968 είπε...

Πέγκυ μου σου έστειλα μήνυμα στο μειλ σου. Ελπίζω να μην έκανα καμιά πατάτα και δεν το ελαβες. Αν είναι έτσι γράψε μου εδώ να σου το ξαναστειλω.

Blondbrained είπε...

Το πήρα, το πήρα! Αλλά επειδή μου έκλεισε ο λαιμός από χθες (από την αλλεργία πήγα κι έκανα κορτιζόνη... μάλλον μ...α έκανα), περιμένω να μου ανοίξει, αλλιώς θα ακούς μια... σιωπή από την΄αλλη άκρη της γραμμής!!!! :P

Μαρία 1968 είπε...

Κοριτσάκι μου καλημέρα και περαστικά!
Αχ! Άτιμο πράγμα αυτές οι αλλεργίες. Έχω τον μεσαίο μου σε θεραπεία .Όταν νοιώσεις καλύτερα πάρε με. Στη λουφιτσα είπα να κάνει λίγη υπομονή και να είναι καλό κορίτσι και πολύ σύντομα θα γνωρίσει την καινούρια της μαμά..... Χαχα!!!
Πολλά φιλιά..

aris είπε...

Καλημέρα Πέγκυ και περαστικά σου , γρήγορα να επανέλθει η φωνούλα σου !!Μαρία καλημέρα και σε σένα !

Για να τα πάρουμε απο την αρχή τα πράγματα. Ναι , το σαπούνι το οποίο δοκίμασα είναι ενα απο την συνταγή που τα έκοψα 12 ώρες μετά το ξεκαλούπωμα.
Τώρα οσον αφορά το ph είναι μια πονεμένη ιστορία. Καταρχήν για πες μου , βάζω την πεχαμετρική λωρίδα σε ενα τμήμα του σαπουνιού που το έχω βρέξει με ελάχιστο απιονισμένο νερό και την αποσύρω σε 2-3 δευτερόλεπτα . Τώρα για πες μου πότε βλέπουμε τα χρώματα της λωρίδας ? Κατευθείαν ή σε κανα τρίλεπτο που αρχίζει ελαφρά να στεγνώνει ? Γιατί άλλη μέτρηση δείχνει κατευθείαν και άλλη σε 3-5 λεπτά. Αν μετράει η κατευθείαν μέτρηση καήκαμε , αν μετράει η του τριλέπτου κάτι γίνεται....Χε Χε Χε.
Στο τρίλεπτο μου έδειχνε 8 προς 9 με πιο κοντινό το 9. Σε σαπούνι άλλης συνταγής (ελαιόλαδο, ελ. καρύδας , φοινικέλαιο , αμυγδαλέλαιο) που είχα κάνει, και που εχει πάνω απο 3 μήνες που ωριμάζει μου έδειχνε ph πάλι προς το 9 . Σε ολες τις συνταγές μου κάνω υπερλίπανση 3 εως 6 % πληροφοριακά. Αλλά σε αυτά τα σαπούνια ανω του τριμήνου ωρίμανσης ενω μου δείχνουν ph 9 εντούτοις είναι πολύ περιποιητικά για το δέρμα. Για αυτό σου είχα πει οτι σταμάτησα να μετράω το ph επειδή με μπερδεύει. Περιμένω 2 μήνες και μετά χρησιμοποιώ τα σαπούνια κανονικά.
Ενα άρθρο που βρήκα σχετικά με το ph είναι αυτό " http://oliviart-gr.blogspot.gr/2013/03/ph.html#axzz33TaPGiyR " λέει κάποια ενδιαφέροντα πράγματα , δεν ξέρω αν συμφωνείς και εσυ ή εχεις κάποια άλλη άποψη ....
Πάντως και σε άλλα δημοσιεύσεις σε ιστοσελίδες βλέπω οτι μια τιμή μέχρι το 9 θεωρείται αποδεκτή.
Επίσης εκεί που μου λες "Ξαναδοκίμασέ το μετά από ένα μήνα (όχι παραπάνω) και πες μου " εννοείς ενα μήνα απο το ξεκαλούπωμα ή απο τώρα που εχουν περάσει 11 μέρες απο το ξεκαλούπωμα ?
Σήμερα έχει και ξεκαλούπωμα και κόψιμο της συνταγής της βασικής διαδικασίας. Χθές πάντως που έριξα μια ματιά στο καλούπι και χτύπησα την επιφάνεια του σαπουνιού είχει γίνει πέτρα .
Α πα πα , τι θα γίνει με εμένα θα μπορέσω να γράψω και κανένα σχόλιο με 2-3 γραμμές βρε παιδί μου , σε έπρηξα πάλι...χα χα χα

Μαρία 1968 είπε...

Τοκ! Τοκ! Πέγκυ ούου!!!!!
Καλημέρα κοριτσάκι μου, ελπίζω να είσαι καλά. Έχω καιρό να σε " ακούσω " και λίγο ανησύχησα.

aris είπε...

Μαρία ούτε να είχαμε συνεννοηθεί...Και εγω ανησύχησα που χάθηκε η Πέγκυ αυτό το διάστημα και είπα να γράψω αλλά με πρόλαβες....
Όπως και να έχει Πέγκυ εύχομαι να είσαι καλά και να σε χάσαμε λιγουλάκι εξαιτίας φόρτου εργασίας. Εύχομαι γρήγορα να επανέλθεις , μας έλειψες.....

Ανώνυμος είπε...

https://www.thesage.com/calcs/LyeCalc.html
Αρη, Πεγκυ καλησπερα
Δεν ξερω αν γνωριζετε οτι ο υπολογισμος του ΝαΟΗ και του νερου, δεν γινεται τυχαια. Αυτο που παιζει ρολο ειναι ''η σταθερα σαπωνοποιησης του καθε ελαιου'' (1 γρμ ελαιου ποσα γρμ ΝαΟΗ θελει για να σαπωνοποιηθει). Για να μην ταλαιπωρουμαστε αυτην την δουλεια την κανουν διαφορα site για μας. Ενα (το καλυτερο) ειναι το παραπανω.
Αρη, η γλιτσα των σαπουνιων μας οφειλεται στο γεγονος οτι απορροφουν υδρατμους απο το περιβαλλον του χωρου και ετσι μαλακωνουν. Προς αποφυγη αυτου βαζουμε διαφορα προσθετα οπως ειναι το αλατι (χλωριουχο νατριο) και το γαλακτικο νατριο.Αυτα τι κανουν; Απορροφουν τους υδρατμους και ετσι το μοριο του νερου δεν προσκολλαται στο μοριο του σαπουνιου και να να κανει την γλιτσα. Την σκληρότητα του σαπουνιου μπορουμε να την πετυχουμε
σαπωνοποιωντας palm oil, stearic acid, και κερι μελισσας.Ετσι λοιπον, η αρχικη ποσοτητα του νερου, παιζει ρολο στο ποσο γρηγορα θα στεγνώσει το σαπουνι μας.Να λοιπον, γιατι το σαπουνι με το γιαουρτι γινεται σκληρο. Γιατι οπως διαβασα, κατα την σαπωνοποιηση παραγεται γαλακτικο νατριο. Προσωπικα το βαζω προσθετα στο νερο που διαλυω το ΝαΟΗ. Βαζοντας τα δεδομενα της Πεγκης στον παραπανω υπολογιστη μου εδωσε: Νερο (188 -281) ml και υπερλιπανση 5,5%. Σε ολα τα προιοντα που κανω δεν παραλειπω να βαζω (0,2 -0,5) % βιταμ.Ε και 3 στγ Βαμμα Βενζοης ανα 100 γρμ. προιονος (κυριως σε λοσιων κηραλοιφες και κρεμες )
Τελειωνοτας αισθανομαι την αναγκη κ. Πεγκυ να σας συγχαρω για τις γνωσεις σας και τον αψογο τροπο (μανουλας) που απαντατε στις ερωτησεις των φιλων σας. Εμαθα παρα πολλα απο σας και σας ευχαριστω. ΠιΖητα

ΑΣΗΜΙΝΑ είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΕΕΡΑ ΣΑΣ!!;)
ΛΕΩ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΑ ΣΑΠΟΥΝΙΑ!ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ!!!!ΑΜΑ ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΟΥΡΓΑ, ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΤΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΜΑΣ?? ΕΠΙΣΗΣ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ!ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΣΟΔΑΣ ΣΤΑ ΛΑΔΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΛΑΔΙΩΝ? ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΜΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΙΝ ΤΑ ΑΝΑΜΕΙΞΟΥΜΕ? ΑΥΤΑΑΑΑ!!ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ!!!ΝΑ ΣΑΙ ΚΑΛΑ! ΑΣΗΜΙΝΑΑ

aris είπε...

Καλησπέρα Ασημίνα
Καταρχήν αν έχεις την καλωσύνη μην γράφεις με κεφαλαία γράμματα , είναι σαν να "φωνάζεις" .
1) Δεν αλλάζει κάτι στις αναλογίες αν δεν χρησιμοποιήσεις μούργα
2)Οχι , γιατί την ανάμειξη την κάνουμε σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες .
3) Τα δυο μείγματα πρέπει να είναι στην ίδια θερμοκρασία πριν να τα αναμοίξουμε .Εγω τα αναμιγνύω στους 33 με 34 βαθμούς.
Καλή επιτυχία εύχομαι !

Maria General είπε...

Γεια σας!!
Την εκανα κι γω αυτή τη συνταγη ,αλλά δεν μου επηξε καθόλου και πάνω πάνω μου έκανε μια στρωση καμενου κομματιού .
Τηρησα κατά γράμμα τη συνταγή ,δεν μπορώ να καταλάβω τι έγινε λάθος .
Όταν ψηνώταν στην αρχή άφριζε και είχε πάρει το χρωμα που εχετε πιο πάνω στη φωτογραφια . Η σοδα ήταν η σωστη και ολα στις αναφερόμενες αναλογίες.
Δεν το έβαλα σε σιλικόνη το υγρο αλλά σε μεταλλικό ταψάκι με λαδόκολλα από μεσα . Αυτό έφταιξε ;
Σας ευχαριστω πολύ !!